torsdag 30. april 2009

Skap nye minner hver dag...




God morgen! Smiler mens jeg rydder opp etter gårsdagens hyggelige kveld, de følger med på bloggen uten at jeg visste det:-) Så damer, veldig kjekt dere kom og ikke minst gaven jeg fikk, hehe.. Mugge fra Green Gate vil bli sommerens store hit med kaldt vann (les saft:-) på varme dager. Så fin!!!

Og ikke minst viktig,-det matcher teppet! Føler det virkelig er gjennomført nå:-)

Teppet går igjen i en mugge ikke dårlig det!

Ellers er det jobb-Hege som skal en ekstra takk for denne nydelige såpa, og ikke minst de viktige ordene! Så de gode minnene vi skal lage idag, er at jeg tar med ungene på hytta mens min kjære skal arrangere hyggekveld på sin jobb. Ungkaren på tv Norge er innstilt på opptak, ungene fornøyd og glad, og min kjære mor og far er snart på vei! Gode minner skal skapes, ja!

Takk for hyggelige kommentarer også i det siste, utrolig hyggelige bloggere der ute! Her kommer oppskriften på Peanøttkaka som jeg fikk av mesterbakebakerinne Mette L:


BUNN
3 eggehviter
3 dl sukker
Dette stivpiskes.

150 g salte peanøtter
20 stk. Ritz kjeks
Dette knuses og blandes sammen med eggehviten.

Hell dette i en langpanne som er 20x30 cm.
Bruk bakepapir i formen.
Stekes ca. 20 minutter (i min ovn), på 180 grader.
Avkjøles i formen med glasshåndkle over.

KREM
3 dl kremfløte
2 ss sukker
Ev. 2 ts vaniljesukker (kan sløyfes)

SJOKOLADEGLASUR
3 eggeplommer
3 ss melis
1 pl. Lys kokesjokolade
60 g smør
1 ss kaffe (utblandet)

Dette skal røres sammen og varmes (ikke koke).
Avkjøles noe – til karamellkonsistens

PYNT KAKEN
Ha på krem på bunnen
Hell over sjokoladeglasuren
Strø på ca. 50g peanøtter.

Sjokoladeglasuren er en stor posjon, så jeg brukte ikke alt men puttet det i en pose og frøs det ned så jeg har til neste gang, eller som varm saus på vaniljeis til dessert 1.mai:-)

Da er nok Vivimor og etatsdamene fornøyde, denne er supergod!!!!Mmmm...:-)
-og tusen takk til http://www.frulunasdrommefabrikk.blogspot.com/ for de varmende ord og denne nydelige awarden Balkebloggen fikk!
God langhelg og husk, skap gode minner! Klem,

11 kommentarer:

  1. god morgen -
    ..for et herlig og positivt innlegg med masse sanne ord!

    ønsker deg en fin dag!
    moaklem

    SvarSlett
  2. Ser ut til at det hadde vært en velykket aften!
    Flotte gaver du fikk da!
    Mugga var supersøt! Det lønner seg å ha venner som følger med på bloggen skjønner jeg..he,he
    Kos deg med minne-skapingen din!
    En flott dag ønskes deg!
    Klem G-C

    SvarSlett
  3. :-) Ja det lønner seg å blogge, da får man det man liker, gjestene kjenner smaken. Skulle nesten hatt en egen etikett: ønskelister...:-)

    Balkeklem:-)

    SvarSlett
  4. Helgen skal nytes og minner vil vi ta med oss, sanne ord du skriver.
    Ser ut som dere hadde en vellyket kveld, så søt en saftmugge.

    Ha en fantastisk langehelg

    Klem fra Eli

    SvarSlett
  5. Supersøt den muggen, har den minste i samme mønster. Nydelig teppe også, artig at det matcher. :)

    SvarSlett
  6. Greengate muggen er bare sååå nydelig, heldig med matchen til teppet:-) Ha en strålende langhelg!

    Klem

    SvarSlett
  7. Neimen, så trivelig og kos det var her inne da!!!
    Og folk følger vel med på bloggene våre ja ;0) HIhi

    Takk for trivelig kommentar inne hos meg.Ha en flott langhelg selv der på Balke ;)

    SvarSlett
  8. tusen takk! skal prøves om kun kort tid - gubben blir 40 på onsdag. kanskje da? god langhelg til dere alle - jeg skal til mamma

    SvarSlett
  9. Ser ut til at dere hadde en hyggelig kveld. Heldig er du som fikk disse gavene, GG har SÅ masse flott!!! Og det er sant det du skriver om å skape minner. Vi har dagen i dag og den må brukes!!
    Ønsker deg en koselig langhelg sammen med de du er glad i:)
    Klem Kristin

    SvarSlett
  10. Tusen takk for de koselige ordene!
    Jeg har sett gjennom første siden din her nå og du og du for ett hjem! Elsker fargevalget ditt ;)
    Så koselig med vennekveld. Her var det bloggtreff forrige helg og det var superkoselig! Smiler enda :)
    Denne helgen skal bare nytes sammen med eplekarten og minstemann. Storebror russer jo og midten er på vift. Håper været holder for her er det nydelig nå!

    Sol fra Tove

    SvarSlett
  11. Hei du! Her har jeg ikke vært før...nydelige bilder du viser, og et kjempeflott hus! Jeg linker deg! :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.