onsdag 8. april 2009

Hjembakst..

Da er min versjon av Påskekaka ferdig, og jeg må derfor si dette: For en jobb å lage noe annet enn Toro Brownies!!!! Jeg sender dette innlegget til dere som baker selv og som får det til gang på gang! Jeg har brukt MANGE timer, og går fortsatt i morgenkåpa mi:-) Så nå får dere ta imot all den rosen jeg sender, khære hverdagshelter:-)! Hilde som ga meg oppskriften, det du gjør er faktisk mye større enn jeg ante, stum av beundring og gratulerer med dagen i morgen! Klem,
Sukkerbrød fra Hildes mormor:
Pisk eggedosis av 4 egg og 250 gram sukker.
Vend i 3 dl hvetemel, 1 dl potetmel og 2 ts bakepulver.
Tilsett 1 dl kokende vann og rør forsiktig rundt.
Stekes på 175 grader i 35 minutter.
Deles i 3 deler,
ett lag med vaniljekrem og ett med 4,5 dl krem med bringebær. Krem rundt hele, deretter marsipanlokk med bakepapir på toppen som taes av etter at du har skjært opp delene som du ruller bakover.
Pynt med marsipanegg og skriv God Påske med sjokolade i kremmerhus. Mmmmm... Da er alt klart, rådyrlår til hovedrett, bjørnebæris med varm kirsebærkompott til dessert før påskekaka til kaffen:-) Nå får jeg ordne meg selv, så ikke 7 gjester får sjokk:-)
DS

3 kommentarer:

  1. Å så flink! Sånn blir jeg imponert over. Er så dårlig på å lage kaker og slikt....

    Ha en virkelig god ferie!
    Hilsen Ljo

    SvarSlett
  2. Tack för fin kom. hos mig! Har kikat runt hos dig lite, ni har ett jättevackert hus!
    Glad Påsk till dig och familjen!
    kram
    nina

    SvarSlett
  3. Tack för titten hos mej och söt kommentar!
    Så kul för nu fick jag hitta till ditt vackra hem! Härligt att bo på landet och slippa stressen i stan. Vilken otrolig tårta du bakat! Gästerna kommer att bli imponerade!
    Jättetjusig!
    Glad påsk! Kram Cilla

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.