onsdag 15. april 2009

Høyglans

Idag har jeg endelig fått malt taket i hallen med høyglans-maling. Først hadde jeg kjøpt den nye miljøvennlige malingen i glans 80, men den var elendig...Den tørker jo og lager gummilignende utseende, vet ikke om det var noe feil med akkurat denne, men nå fikk jeg tak i ekte vare:-) Taket ser nymalt ut hele tiden, og gjenskinn fra lysekrona i taket! Var det som var meningen også, da:-) Det har dessverre vært malt med rull her før, det så jeg ikke før jeg hadde malt over med pensel.. Må være noen som har hatt det travelt med maling her, svigers;-)
Nei, takke meg til kost!:-)



Når jeg først var igang, ble også vinduskarmene blankere. Alt er tørket og min kjære så det ikke engang...Hadde kylling til middag så er vel derfor han ikke hadde øyne for noe annet da han kom hjem...hehe...
Ellers er ungene også i hundre over vårfølelsen, så deilig å være ute dagen lang! Klem fra

10 kommentarer:

  1. Tusen takk for svar lenger ned her! Ikke rart jeg likte fargene; Sand og Kaffe Latte er jo blant de jeg allerede har sett på. Skagen har jeg sett den også, men har vurdert fransk grå istedet. Farger er ikke lett. Vet aldri helt hvordan de blir i rommet de er tenkt...

    Vel, vi får prøve oss frem.

    Taket deres ble kjempefint. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg klarer å overbevise mannen i huset om at malte tak er fint og vedlikeholdsvennlig;o)

    Mette

    SvarSlett
  2. Hehe, om han er som min er det bare å male, han ser det ikke:-)

    Enig med deg, fransk grå er enda finere! Men utrolig hva lys kan gjøre...Og underlag... Lykke til, gleder meg til ås e endelig resultat, Mette!

    Mvh Marianne

    SvarSlett
  3. Hei

    Ja,ser ut til at min står helt stille...aner ikke hva som har skjedd(!)

    Gud,så nydelig taket ble!Oljemaling??

    Jeg har også det som et proskjekt ja...MALING er som TERAPI for meg!!;)

    Klem C

    SvarSlett
  4. Så fint det ble:) Gav nydelig skinn i taket når lysekronen stod på:)

    SvarSlett
  5. Hei igjen, det er faktisk Bengalakk, 90 glans:-)

    Har også erfart at Butinox er mye mer glansfull enn Lady, tross likt glansnummer utenpå boksene... På kjøkkentaket har vi 0500 Butinox i glans 40 og den er ikke så helt ulik denne...Utrolig.. men liker det glansfullt jeg, altså;-)

    SvarSlett
  6. Sååå fint det ble! Men viktig med skikkelig finish når det er sååå høy glans! Kos deg med det flotte resultatet!! Har aldri vært her inn hos deg, så masse fine bilder også så fint som dere har det! Linker deg jeg! kos dere!

    SvarSlett
  7. Takk for hilsen fra deg...

    så flott du har det,- nydelig tak! god som har gjort det, tungt å male tak!

    ja våryre er de fleste av oss,- herligt...!

    klem, magny

    SvarSlett
  8. Å... det er det fineste tak jeg kan tenke meg: BLANKT HVITT PANELTAK! Og det har jo du! Kjempe fint!!

    Ha en fin kveld og nyt at du har vært så flink.
    Hilsen Ljo

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.