onsdag 22. april 2009

Hylla er ferdig!

Da er jeg ferdig med hylla, malt tre strøk i 0500 hvit, 40 glans, og ferdig montert og pynta nesten før malingen var tørket, hehe...

Og slik ble den, med alt fra levende lys, fat og bok om gammelt norsk stentøy, til nøkkel og gamle tobakksesker! En liten osteklokke med mønster i lokket, har fått litt kakepyntepapir under Lisbeth Dahl egg med blonder og perler...
En gammel lampeskjerm som vi ikke brukte, fikk "snudd livet sitt" på hodet og ble lysholder:-)
En gammel nøkkel for å blande nytt og gammelt.. Nei, jeg går ikke med nøkkelknippe på meg som de gjorde i gamle dager:-)
En avlegger av Mor med tusen barn har fått plass på øverste hylle...

Og et kort med gammelt motiv har kommet på plass ved siden av Duka-skål og perlelysholderen...
Slik ble den.Og her er før- og underveisbilder...
Da sier jeg igjen tusen takk for koselige mailer og kommentarer fra kjente og ukjente, hyggelig å høre fra dere alle og enhver især!



Klem fra nattens dronning som har hatt tirsdagskvelden med Frustrerte fruer på tv, deretter den tradisjonelle tirsdagspraten med verdens beste søster i et par timer:-)


16 kommentarer:

  1. Hyllen ble kjempefin :)

    Ha en fin dag
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Så nydelig!!!
    Både hyllen og alt på den...
    Men ærlig talt:
    Som husfrue på en så staselig gård synes jeg absolutt at du skulle gå med nøklene i knippe rundt livet...he,he!
    Ha en super dag!
    Klem G-C

    SvarSlett
  3. så fine bilder fra hylla di....
    det var slik eg også gjorde , malte en trihvit en som eg fant på loppis...
    så dermed så er det stemning med ER gang...
    god klem og takk for loppis-støtten!!!
    magny

    SvarSlett
  4. Kjempefin hylle og lekkert pyntet!! Hage/vintersyen din under er som en drøm...!!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  5. Så fin hylla di ble.
    Så lekkert hus dere har.
    Hagestuen din er kjempefin:) Den har jeg ikke sagt nei takk til:))

    Ha en fin dag:))

    SvarSlett
  6. Hei kjempe fin ble den jo, og så nydelig du har pynta.. Kos deg i vår sola. Klem Kristin

    SvarSlett
  7. Så nydelig blogg du har! Må linke til deg og komme tilbake :)

    Tallerkenhyllen din var noe av det fineste jeg har sett. Den "trekant" formen på sidene gjør at den skiller seg ut fra alt annet. Også var den pyntet så fin også. Fargekoden er den samme som vi bruker i hele huset ;)

    Gleder meg til å se det ferdige resultatet av din rokokkostol! Maler du med oljebasert eller vannbasert maling?

    Ha en fin dag!

    Klem Linda

    SvarSlett
  8. Så flott tallerkenhyllen din var og fint pyntet også:0))

    Koselig å titte innom bloggen din-

    Ha en fin dag!

    Klem Eli

    SvarSlett
  9. For en forandring!!
    Hylla ble kjempefin!

    Klem

    SvarSlett
  10. så flott hyllen ble, med masse pene ting i.

    Hihi så moro at vi har så lik smak da, med masse likt i gangen.

    Ha en fin fin kveld:-)

    SvarSlett
  11. Masse fint av gjenbruk her hos deg:O)

    SvarSlett
  12. Hei, og tusen takk for koselig besøk hos meg ;o)

    Utrolig flott hylle du har fått deg, og all den herlige "stæsjen". Kjenner igjen følelsen om å nesten ikke klare å vente til malingen er tørr... ;o)

    Ha en fin torsdag i morgen, snart er det helg igjen også - jiippiii!!!!

    Klem

    SvarSlett
  13. Heisann.
    Så nydelig den hylla ble!
    Så koselig pyntet også :)

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  14. Åh, skulle så gjerne ha gitt deg oppskriften på Chèvre på ruccola, men jeg finner den ikke igjen. Har kun laget det den ene gangen - mener det var så enkelt som at jeg brukte spiralloff med en skive chèvre, stekt i ovnen til osten begynte å "boble", og dervert med en enkel ruccola salat med cherrytomater og en dressing av olje, sitron, sukker og litt krydder. Tror iallfall det var så enkelt. Du får kjøre en test... ;o)

    Nattaklem fra meg

    SvarSlett
  15. Så fin hylla ble :) Hvordan tar du avleggere av den planta? Har sånn jeg og og den kunne godt blitt delt! Ha en flott dag i solen :)
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.