mandag 26. desember 2011

Romjulsdager

 Ja dagene nå er roligere, og består av familiekos og juleselskap, julekortlesing og søte bilder av venners barn.  Noen har vi sett titt og ofte, andre ser vi utviklingen på via julekortene.  Så artig å få julebrev fra gamle barndomsvenninner, studiekamerater og tidligere arbeidskollegaer, familie og venner.  Og som alltid, vi får fra noen vi dessverre ikke har sendt til...Huff...Prøvde å begrense meg i år, men 90 kort er for lite. 
Eida Helene sjekker at julekalenderkurven er tom, kunne jo vært at en liten adventskalendergave hadde blitt glemt, sa hun... 
Denne Pippinattkjolen fikk hun forresten i kalenderen sin rett før jul, så dere som møtte oss på handleturen lille julaften, så var det riktig syn: Eidamor i Pippinattkjole, så kry som bare en 3-åring kan være:)  Selv gråt jeg mine største tårer da mammaen min nektet meg å ha på nattkjolen jeg fikk til jul av mine besteforeldre.  Det var den skjønneste kjole jeg noen gang hadde sett..Rød, blå og hvit, til og med blonder var det på den.. Og jeg ville SÅ gjerne ha den på Rød bedehus sin juletrefest 4.dag jul der jeg skulle synge og tenne lys...Men det fikk jeg ikke lov til, en brun cordfløyelskjole med hvit høyhalsa genser under ble antrekket.  Og når jeg ser på bildet fra den juletrefesten på slutten av 70-tallet må jeg le, jeg ser ikke særlig fornøyd ut...Den andre kjolen var jo så mye, mye finere... :)
Vennlig hilsen som takker hver og en av dere som har lagt igjen julehilsner her, dere er utrolig gode!!!!

6 kommentarer:

  1. Ja, hvem vet, kanskje det var en liten gave igjen. :) Så fin nattkjole hun har fått. :)

    SvarSlett
  2. Så søt i nattkjolen da! Skjønner godt at hun vil gå med den :)

    SvarSlett
  3. Noe med nye ting til jul, stor stas å ta de på. Eldste jenta her i huset er slik ennå hele 18 år gammel, bytter gjerne antrekk på juleaften når hun får noe nytt:)Søte jenta di med søt nattkjole:)

    SvarSlett
  4. Hei søta!
    Tusen takk for koselig hilsen - og en riktig god jul til deg og dine nærmeste:-D
    Er "for tiden" ikke så mye i Blogglandia , men følger med på mine nærmeste venner;-D
    Jobben har tatt alt overskudd, men slik har jeg hørt de fleste som er første året i full jobb har det..?
    Får komme sterkere tilbake til året...!
    Kos deg masse - vi holder kontakten!:-D
    Klem, H.

    SvarSlett
  5. Hei søta!
    Tusen takk for koselig hilsen - og en riktig god jul til deg og dine nærmeste:-D
    Er "for tiden" ikke så mye i Blogglandia , men følger med på mine nærmeste venner;-D
    Jobben har tatt alt overskudd, men slik har jeg hørt de fleste som er første året i full jobb har det..?
    Får komme sterkere tilbake til året...!
    Kos deg masse - vi holder kontakten!:-D
    Klem, H.

    SvarSlett
  6. Hei på deg.
    Titter innom for å ønske deg og dine en fortsatt deilig jul.
    Juleklem fra Monica

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.