tirsdag 6. desember 2011

Nye gardiner på plass

I julestua (eller grønnstua som den også kalles) har jeg endelig fått sydd ferdig gardinene. Jeg skulle bli ferdig til jul, og det ble jeg takket være lite nattesøvn i det siste:) 
Så utrolig mye frem og tilbake, prøvde med kappe, foret kappe, spisse bånd, buede bånd, rette bånd...Ja, i det hele tatt har jeg prøvd mye, og slik ble det tilslutt. Skulle jo være som de på Løiten lys, men vinduene her var for lave, så den type kappe passet ikke her, synes jeg. 
Tungt jerseystoff i grønnlig tone fra Stoff og stil på Alnabru.  Mye mønster i stoler og teppe, mye på veggene etc,  så da tenkte jeg ensfargede gardiner som passet til veggene kunne bli bra.  Er jo en egen stil der inne, så må tenke litt annerledes enn stilen jeg har ellers, alt til sitt bruk. 
Og siden jeg ble tilbudt fast jobb - skriftlig idag (hadde engasjement frem til jul), så feiret jeg det med å kjøpe meg noen røde roser, en bukett tulipnaer og nye gardinstenger til julestua:)

Vennlig hilsen

7 kommentarer:

  1. Flotte gardiner som passer veldig godt på stua. Lurt å velge litt nøytrale gardiner, men med litt mønster. Veldig stilfullt :-))Så koselig med slike stuer ! Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  2. En liten natt hilsen fra en rørt og glad "nett venninne" :) Takk !
    Først må jeg gratulere med jobben! (håper du får litt mamma perm også da, for jeg blir nesten anpusten av alt du får til :) og oppi det hele gleder du andre via bloggen din.
    Så flott stue dere har.Litt av et gardinprosjekt, og så ble det jo veldig pent da.Syns absolutt du fortjente blomster :) Hjemme hos oss mangler vi en ekstra stue,mamma hadde en flott gammel sofa, to stoler og kjempe fint bord, dette hadde jeg ikke hjerte til å la være å ta vare på, så nå står det her i vår lille stue og ser litt rotete ut :)Må være kjempe kjekt å kunne ha et "gammeldags" rom slik. Nå er det definitivt natt. Klem fra en trøtt Britt u.blogg

    SvarSlett
  3. Gratulerer med fast jobb! Makan til effektiv arbeidstaker tror jeg de må lete lenge etter;)Gardinene passet veldig godt i den stua! Ønsker deg en god dag!

    SvarSlett
  4. Rett og slett lekkert i den stuen din, og superfine gardiner :o)
    Gratulere så masse med ny jobb :o)) Og klart det må feires med litt innkjøp....er jo bare slik vi damer er :o))
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  5. Gratulerer så masse ned ny fast jobb! Vel untatt, Marianne! Herlig med nye gardinene u stua! Forstår ikke hvordan du rekker over alt, snuppa! Virkelig flink! Ha en fin dag! Klemmer

    SvarSlett
  6. Så koselig med julestue!
    Og grattis grattis med fast jobb:D Hurraa!
    Klem Line

    SvarSlett
  7. Fine ble de :) gratulerer :) Du har vært flink :)


    Gratulerer med tilbud om fast jobb!! :D Så bra!

    Håper du rakk timen din i dag.. ;P

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.