fredag 23. desember 2011

Levende roser og små krystalllysekroner på juletreet.

 Full fres her, nyter indrefilet og ser Bridgets dagbok, pynter og vanner pinnerkjøtt:)  Min kjære sover mens ungene er våkne, hu hei som det går når nissen skal få varm melk ved peisen samtidig som bordet skal dekkes:) Men det blir da jul i år også.
 Tradisjon tro hermer jeg etter Skaugum med blomster på juletreet.  Jeg har røde roser til jul, hvite til nyttår.  Kjøpte små engangsvaser som jeg prayet sølvaktig, tvinner rundt litt ståltråd og vips, pynten er klar.  Nytt av i år er de supersøte krystalllysekronene på treet.
 For noen timer siden var vi i egen skog for å hente juletreet jeg hadde merket ut tidligere i høst.
 Eidamor og jeg fant det, sagde det og dro det tilbake til mann og sønn.
 Deretter gløgg og pepperkaker..Koselig tradisjon det også.
 Og alt dette skjedde mens Fredriksen sov i bagen på pulken...
 Og for at det ikke skulle bli urettferdig, måtte jo lillemor også sitte litt på pulken:)
Hjertelig takk for gode kommentarer; det går likar no;)
Vennlig hilsen

2 kommentarer:

  1. Gledelig jul :)
    O lykke, dere har jo tilogmed snø !!!
    Her har også roen senket seg. Jeg har sovet på dagen, og føler meg mye bedre, hurra.
    Koselig at du deler dette juleeventyret :)for en opplevelse for lillemor-og stolte foreldre.
    God julenatt ønskes fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  2. Gledelig jul til deg også, må 2012 bli et godt år for deg og dine!!

    Nå gjenstår kun krumkakene her, tude ikke lage deigen før nå, hehe.... Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.