søndag 25. desember 2011

Da var julaften over...


-og vi har hatt en fin kveld, takk for alle hilsner fra kjente og ukjente.  Jeg og lillemor dro i kirka og der la jeg igjen klumpen i magen som har vært der i det siste siden Amalie og Henrik ikke er hos oss denne jula...  Da vi kom derifra, lyste lampa i toppen på huset slik den skal gjøre på julaften.  Hvit jul, 4 generasjoner rundt bordet der vi serverte pinnekjøtt, mandelpotet og kålrotstappe. Mmm...
 Til dessert var det varme multer over fløteis, i en krumkakeskål.
 Så kom nissen inn Mariannestua, den samme nissen som ifjor:)  Med hamsterslott og maleskrin til en strålende fornøyd jente. Synd pappaen akkurat hadde gått på do og også iår gikk glipp av dette besøket....
 Etter pakkeåpning, var det helt klart en leke som måtte prøves: keyboard med mikrofon...Ja, de høytalerne gir god, -rettere sagt høy lyd...hehe...
 Kaffe og kaker, fyr på peisen og to barn som sovnet på fangene våre.  Litt nattmat på min kjære og meg; en nydelig krukke med pynt og Sarah Bernard som jeg fikk i gave fra venninne Hilde...Mmmmm... 
 Og julefrokosten er nå fortært.
 Påleggsfatet for to voksne fikk jeg idèen av da jeg så juleavisa til Spar-Mat tidligere i desember.  Den minste spiste grøt og den nest yngste spiste lefse...med sjokoladepålegg...Ja, det er jul, hu hei, og da får man det man vil:)
Så da er det på med lue og skjerf, nå skal vi gå av oss til delfiakake og lammeribba sammen med Eidamor og denne lille røveren her:
Håper av hele mitt hjerte at din jul er god...De beste ønsker fra meg...
Vennlig hilsen

10 kommentarer:

  1. Herlige bilder fra jula hos deg
    Nyt juledagene videre.
    Klem M

    SvarSlett
  2. Høres ut som en topp julaften tross alt:)kos dere videre i romjulen...
    klemklem

    SvarSlett
  3. Ønsker deg en fortsatt fin jul.-)
    Selv om du ikke har alle barna hos deg.
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  4. Hej, Marianne!

    Vilka fina bilder du visar. Och det verkar som ni haft en härlig jul. Och maten ser så god ut. Önskar dig en trevlig fortsättning på julen.

    Kram Inka

    SvarSlett
  5. Så koselege bilder fra julefeiringa dåkas. Du skriver så ekte og fint om ting synest eg. Kan godt forstå at det er vanskeleg å feire jul uten alle barna samla på ein plass. Men alt går når en må. Ser iallefall ut som dåke har kost dåke :) Fortsatt god jul til deg og dine ! Juleklem

    SvarSlett
  6. Ja, jeg kan bare hålle med Kristina; din blogg er så ekte og "god".
    Og så masse koselige bilder! Din blogg er litt en sånn som påminner om tradisjoner som kan väre verd å ta vare på. Og også en påminnelse om å ta vare på hverandre.
    Håper der får en fin romjuls-tid!

    /Ingrid

    SvarSlett
  7. Herlige bilderf ra feiringen deres!! Kos dere videre og fortsatt god jul!
    Klem♥

    SvarSlett
  8. Hallo fra "nattens dronning"
    Ble så rørt jeg nå! Bildet av lillegutt, ligner på et bilde av min 19 åring fra hans første jul han var akkurat like gammel som deres lillevenn. Og lillemor, så glad og strålende skjønn.Julekvelden er virkelig en skjønn dag å være småbarnsforeldre.Gleden og entusiasmen de viser er helt unik.Også alle disse pappaene som alltid må på do når nissen kommer :) Vi hadde det kjempe gøy den julen eldstemann og kompisen begynte å diskutere dette med nissen. Veldig rart at fedrene deres aldri var tilstede.Hm!Deremed sendte vi vår pappa til dem og deres pappa kom til oss.Fantastisk skue når pappa og nissen var tilstede samtidig!!!Og begge guttene trodde på nissen også denne julen.Helt sant :)
    Kjempe flotte bilder fra julefeiring hos dere!Og fire generasjoner samlet på julekvelden,det høres koselig ut. Og så skal jeg jammen prøve varme multer og is.Her går det i multekrem.Pleier å plukke multer på hytten,men i år vart det kjøpebær.
    Koselig at dere var i kirken,jeg tenker mange ganger at det gir en egen god ro og stemning men det har blitt med tanken.
    Beste hilsen fra Britt u.blogg (som skjønner hvorfor jeg er trøtt...tiden flyr-god natt)

    SvarSlett
  9. Hei!
    Så herlige julebilder, ja, det er så hyggelig hos dere! Men jula flyr så fort, og i dag er det 2. dag allerede! Det gjelder å gripe tak i de små øyeblikkene av julelykke, ikke sant!

    Fortsatt God Jul til dere alle!

    Klem Cathrine:-)

    SvarSlett
  10. Kjære britt, så utrolig smart med nissebytte, herlig historie du deler:) Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.