onsdag 7. desember 2011

Høyglans er stilig!

Ja, jeg syns bengalakk i tak og på enkelte møbler er stilig, nå har jeg malt et lite bord med hvit høyglansa lakk, slik som jeg mala taket i hallen.  Bordet var brunmalt, egentlig stilig, men når malingen er sprukket og delvis overmalt med diverse andre lakker, kunne jeg med god samvittighet male det hvitt.  Ser så nymalt ut, og lysene skinner i bordplata. 
 Og på kjøkkenet er det også jul, nå skal vi spise litt før jeg tar med eldstegutten på Forskerfabrikken der han skal få lage gasser og tørris, lære om molekyler og annet.  Mamma-Henrik-dag med mcDonalds og to timer på laboratoriumet må vel bli en innertier for en forskerspire på 10:)
Takk for alle gromme kommentarer, jeg kommer sterkere tilbake ikveld:)
Vennlig hilsen

6 kommentarer:

  1. Knallfint bord!! Og sååå dumt at jeg ikke så kommentaren din om gløgg og pepperkaker før jeg hadde sendt kula i posten!! MEN...Si ifra en dag det passer du så kommer jeg gjerne og ser hvordan kula passer inn på Balke Gård ;)
    Klem Line

    SvarSlett
  2. Har lurt på å male spisestuebordet mitt blankt og nå ser jeg at jeg burde gjøre det :) Skikkelig fint! Nå er bordet halvblankt hvitt.
    Takk for tipset :)

    SvarSlett
  3. Hei og hei
    Høres skikkelig kos ut med en slik utflukt. I sommer laget de store ungdommene potet kanon. Jeg ble nesten litt bekymret for om lensmannen skulle dukke opp :( Men utrolig gøy hadde de det, og det var jo fysikk på høyt plan, og ikke hærverk de hold på med :) Så modig du er som bruker høyglans! Skikkelig fint ble det! Jeg har ikke tålmodighet jeg. Utdannet meg til husmaler en gang i ungdommen og fikk litt nok,og så er jeg irriterende perfeksjonist.All ære til dere som maler både to og fem strøk :)
    Ønsker deg avslappende kveldstimer:) i dag blir det ikke meg som er nattens dronning, hi, hi.
    Klem fra Britt u. blogg

    SvarSlett
  4. Ja, høyglans er stilig - og jeg skal ha et helt kjøkken i høyglans på nyåret :)
    Håper dere har en flott kveld.

    Klem, Lise

    SvarSlett
  5. Det ble nok en superfin tur kan jeg tenke meg :)

    Ble veldig flott bord! Jeg har lyst til å male ett av de gamle skapene som står ute på låven her i svart, høyglans.. For å passe inn på soverommet vårt, når det blir ferdig, til neste år en gang...

    Gleder meg til i kveld :)

    SvarSlett
  6. Hei britt, potetkanon hørtes morsomt ut, ja:) Har hatt hvite prikker over hele kjøkkenet etter at Henrik skulle lage liten bombe av natron og vann i et kinderegg....Sprakk før han kom seg ut, så hvitt overalt!!! Må nesten le litt også:) Ha en finfin dag, her blir det å ordne til kransekurset, gleder meg:)) Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.