onsdag 1. desember 2010

Jul innenfor ytterdøra..

Hei og hå, lovet å legge ut flere bilder fra hallen, her kommer det.   Bruker også dette innlegget som bidrag til NIB sin julehusutfordring.
 XMAS-bokstavene er kommer på plass, og julekortene er klare..-til å skrives på..  ;-)Idag startet julekalenderen, lillemor sin tur å begynne og Hello Kitty lipbalm falt i smak, ja.
Juletreet her er en kristornbusk med levende lys og sølvengler.  Ved siden av en papirsekk med halmtråd til knyting.
Synes grønt og hvitt bare bli finere og finere sammen.  Her har jeg pyntet skapet enkelt med en grønn stjerne, inni er en lyskongle eller hva jeg skal kalle den:-) 
 Julekalender fra Kremmerhuset. nå brukes den bare til pynt, skuffene ble for små...
 hvite svibler har jeg plassert utover i hele huset, her ved Madonnafiguren fra Himmelrommet.
 Takk for gode råd om kristorn, den som stod ute ble svart, var 22 minus her den natta.  Men de inne har jeg fått beholde i fin grønngfarge.  På løveglass med blondebånd og kubbelys.  Mmmm, grønt og hvitt, ser det er mine farger i julen..-og en dæsj rødt innimellom..
 Vi er så redd for misfarger på gulvet, så vi bruker få gulvtepper nå de første årene etter sliping og lakking av de gamle tregulvene.  Men til vinters er sola svakere og snøen bløtere..;-)Dette røde persiske teppet kommer godt med nå når ungen flyr inn og ut.
 Trappa skal få lys og grønt på håndrekka.  Foreldrene mine kommer idag på førjulsbesøk, og da er det od hjelp å få.  Mamma har med hjemmelaget pepperkakedeig, husker jeg spiste av den hver dag før vi stekte kakene..Mmm..Den er fantastisk god!  Og så skal vi lage lammerull og lefser i helga...Gleder meg!
 Jeg er et julemenneske, og "tror" på nissen.  Men siden jeg ikke er så glad i sot, så har jeg også hengt opp julestrømper ved inngangsdøra, kan jo være at han er mer høflig og renslig i år, og kommer inn hoveddøra..;-)
Og festen igår ble SÅ vellykket, "den beste bursdagen jeg har hatt", sa venninnen til Amalie.  Hun fikk hestekake, men med 1 og 1/2 time fra jeg kom fra jobb og til gjestene skulle være her, stresset jeg bort sukkeret i røra...Det smakte ikke med sukkerfri kake, så browniesen gikk raskt unna fremfor denne kaka:-)
De beste ønsker for onsdagen fra

21 kommentarer:

  1. Tar av meg hatten igjen for deg:) du er så flink og det blir så koselig det Du gjør!!!! UTROLIG koselig hjem(har sagt fet før....)
    Hvitt og grønt er bare så rent og fint!

    Ha en kos helg med foreldrene dine:) og takk for hilsen forresten:)

    førejulsklem fra Brit Olaug

    SvarSlett
  2. Her var det julestemning-so koseleg☺
    Håpe du får ei fin adventsstid☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  3. Akk den som hadde en slik hall til inngangs parti. Så lekkert. og du har jo pynta så nydelig også. :)
    Kake uten sukker, jaja ikke så galt det, enda verre var det på ti årsdagen til poden min. Mormor hadde bakt verdens beste til han, men tatt feil av sukkeret og saltet... ;-)

    SvarSlett
  4. Så fint det ble hos deg. Skikkelig julefint.
    Ha en flott advents tid på vakre Hedmarken..

    SvarSlett
  5. Det er så koselig hos deg og speilen er helt genial.

    Ha en fin dag! Kos deg!
    allesistgut

    SvarSlett
  6. hei på deg.
    åå her har jeg gåt glipp av mye, skjønner ikke at du ikke kommer på min bloggroll. godt jeg titten innom,
    så mye fint å koselig du har pyntet med nå.
    skjønt ute og inne.
    koselig de blir med besøk da,
    å de nærmer seg rask il jul nå, gleder meg.
    ønsker dere en riktig god kveld på Balke gård,
    det må være et jule-eventyr å bo der nå,
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Hei Marianne.
    Her var det mye flott inspirasjon må jeg si :)
    KJempeflotte bilder fra et vakkert julepynta hjem :)
    Ønsker deg og dine en flott aften :)
    KLem

    SvarSlett
  8. Kjempefint hos deg...det speilet ditt i gangen er bare marveless...
    kos dere
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  9. Her var det koselig,så nydelig
    du har pyntet.
    Ha en finførjulstid.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  10. så utrooolig vakkert... dere har et fantastisk hjem...
    klem,magny

    SvarSlett
  11. Takk for koselig hilsen:) Nydelig pyntet hos deg. Litt pyntegrønt og kristtorn gjør seg alltid til jul.
    Ha en fin kveld.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  12. Nyyyyydelig blogg!!!! Hit kommer jeg tilbake! Ha en super adventstid!

    SvarSlett
  13. Aaah, koselige, koselige julestemningen! :)

    SvarSlett
  14. Så fine bilder :) Likte speilet ditt! Nydelig fint :) Ønsker deg ein fin dag. Hilsen Grete

    SvarSlett
  15. Hei, Takk for koselig hilsen inne hos meg♥
    Kjempekoselig hos deg å, nydelig julestemning!


    Ha en fin 2.desmeber ;)
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  16. Vakkert hos deg
    Ha en herlig torsdagskveld videre

    SvarSlett
  17. Så vakkert! Nydelig julestemning.
    Ønsker deg en fin førjulstid!

    SvarSlett
  18. Så koselig du har pyntet den flotte hallen din! Og det speilet er jo bare nydelig!!

    SvarSlett
  19. NYYYDELIGE BILDER FRA ETT VAKKERT HJEM!!!

    Ha en koselig førjulstid!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  20. Go`kveld i stova...kan tenke meg det ble en vellykket kveld i Oslo i går;o) Tusen, tusen takk for pakken jeg fikk i dag...tenk at du klarte å motstå fristelsene, og istede unne meg de. Varmer mitt hjerte skal du vite.
    Nyyyyyyydelig julehjem....så lykke til hos Nib og god kveld til deg og dine.
    Klem fra Maliva

    SvarSlett
  21. Nydelig julestemning hos deg.
    Klem Alfa

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.