fredag 31. desember 2010

Nyttårskavalkade, del 1

 Godt nyttår, kjære kjære Balkebloggleser!  For et år vi har lagt bak oss!!  Så mye rart jeg har vært med på; januar startet med feiring på setra, levende lys på treet og -17 grader og kjempeglade barn selv om kalkunen tok fyr i peisen etc:-)  Så var det nytt år og slankemåned nummer en og med meg som gjorde det man ikke gjør, slanker seg offentlig:-)  Stort press og fem kilo gikk fort, masse nye klær ble kjøpt og jeg syns jeg var litt tøff, jeg:-)
 Så ble nye kjøkkenstoler kjøpt og før de neste kom i hus, trekte jeg om stolputene fra svart til beige lin fra en linduk.
I februar tok vi traktor fullastet med lavvo, ovn og mat og dro i skogen på overnatting, -18 og stor stas helt til vi begynte å fryse og dro hjem mens min kjære og eldstejenta ble årets Monsener og holdt ut til neste morgen!
Så kom mars og kjempemye å gjøre på jobben, sene kvelder og mye reising med NRKs Utfordringen med meg som Trafikkekspert,- godt med påskeferie. Tradisjon tro inviterte vi til sodd på setra, men soddbøtta inneholdt julegrøten vi kjøpte etter juletrefesten i barnehagen, jaja, en god latter forlenger livet!
Påske på setra, så til Sollia før søstra mi med familie kom, herlig høytid!  Herlig var det også å ta med de to eldste til Svalbard, vi var der i 24 timer og opplevde utrolig mye, best var å ha mamma for seg selv, tror jeg.  Jeg frøs og skal nok ikke tilbake.  Men en flott opplevelse med de to eldste gulla mine!
Endelig ble snøen borte og april kom med solskinn og vi ble påminnet at vinduene måtte vaskes...Kjøpte en ny Englessonstol i blått og fant ut at det var en farge jeg liker!  Fin måte å skifte fokus på..
Så kom mai og sprossene ble malt hvite, båten ble sjøsatt og spurvene kvitret igjen.
Noen av dere husker sikker at jeg kjøpte en leilighet i Oslo i lunsjpausen på jobben, helt på impuls og uten å ha sett den, leide den ut 30 minutter etter at jeg overtok den, sprutet litt grønnsåpe i hjørnene og leverte fra meg nøklene, morsom investering som går bra.

Sommertid og 8 uker fri gjorde sitt til at gyngebenken ble brukt.  Sommerfest, selskap og mye moro hadde vi.  En herlig sommer med familie og venner, miniFarmen på setra og Tyrkia, telttur og campingvognkjøp, må neste le over alt vi rakk...
Nå rekker jeg ikke mere, vi har vært i Oslo hele dagen og kost oss med indisk på Curry&ketchup med gode venner, samt overtatt og fikset lamper og diverse på leilighetene min kjære med kollegaer har kjøpt i Operakvarteret.  Vi skal feire nyttår, kommer tilbake til mer når vi er ved en pc igjen.  Jeg er veldig oppgitt over at jeg ikke får takket dere som legger igjen kommentarer, jeg skulle så gjerne hatt tid til å besøke dere alle, sett alt dere skriver og viser, men tiden min...De beste ønsker for 2011, gleder meg til fortsettelsen....  Klem,

17 kommentarer:

  1. Wow....
    Du tar rekorden i å rekke ting!
    PS i år er det jeg som trenger å miste 5 kg...
    Hmmm....
    Tips tas imot med takk, men ikke si at jeg skal kutte ut colaen! ;)

    SvarSlett
  2. Hei Marianne
    Flott innlegg og et begivenhetsrikt år :-) Takk for all inspirasjon du har delt med oss :) Gleder meg utrolig til å følge deg videre i det nye året. Ønsker deg og dine en koselig nyttårsfeiring ♥ Klem fra Mette

    SvarSlett
  3. god morgen Marianne.
    så hyggelig et innlegg,,
    tenk nyttårs aften,
    må få takke deg vennen for alle inspirerende å flotte innlegg, å masse energi.
    takk for det gamle, gleder meg masse til å følge deg i 2011,
    et rikitg GODT NYTTÅR,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Godt nyttår! Koser meg med blogg titt og ofte - kjekt at du oppdaterer meg på livets små og store begivenheter. Må snart sees igjen!
    Nyttårsklem fra Dokka

    SvarSlett
  5. Kjenner meg igjen, tida flyr avgårde. Gleder meg til å gølges videre.....nyttårsklem fra Mona

    SvarSlett
  6. Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år...gleder meg til og følge deg videre:)
    klemklem

    SvarSlett
  7. Puh - ja tiden flyr Marianne!:-)
    Tusen takk for all koselig kontakt i året som har gått - og gleder meg til å følge deg inn i det nye!
    Riktig godt nytt år til deg og dine snuppa,
    klem Hege:-)

    SvarSlett
  8. Koselige tilbakeblikk:)
    Kos dere masse ikveld og jeg ønsker deg og dine et riktig godt nytt år:)

    SvarSlett
  9. Nydelige tilbakeblikk!!! Kos dere inn i det nye året!

    Godt Nyttår!
    Klemmer

    SvarSlett
  10. Hei Marianne!

    Vil ønske deg og dine et godt nyttår!

    Klem fra Mette og Kari

    SvarSlett
  11. Hej Marianne!

    Och gott nytt år. Vilka jättefina bilder du visar. Tänk att man kan sammanfatta ett år på ett så fint sätt. Ålskar vardagsrumsbilden och ert vackra hus. Ha det så bra och hoppas att 2011 blir ett fint år med mycket kärlek.

    Kram

    SvarSlett
  12. For en kjempe-koselig årskavalkade!! Gleder meg til del 2;)) Et riktig GODT NYTT ÅR ønskes deg og dine, kjære bloggvenn!!

    STØRSTE klemmen
    ANETTE:)

    SvarSlett
  13. Så kjekt innlegg:)
    Masse jeg husker igjen å ha lest i året som har gått. Tøff er du med slanking i offentlighet, og ikke minst "monsnene". Håper 2011 blir et like bra år, både på opplevelser og alt annet:)
    Har hatt problemer med å komme inn på bloggen din, fikk beskjed om at adressen ikke eksisterte eller var stengt!=/ Så gleden er stor over at det tydeligvis ikke var tilfelle, men sikkert et prblem hos blogger=)


    *”˜˜”*°•. ˜”*°••°*”˜ .•°*”˜˜”*°•.
    ˜”*°•. GODT NYTTÅR!! *˜”*°•.
    .•°*”˜ .•°*”˜ * * ˜”*°•. ˜”*°•.
    .•°*”˜.•°*”˜.•°*”˜ ˜”*°•.˜”*°•.
    Klem

    SvarSlett
  14. Utrolig hva du har utrettet på ett år! Gleder meg til fortsettelsen -litt ekstra spennende og begivenhetsrikt dette året da!! Klem

    SvarSlett
  15. hei igjen vennen.
    vil bare ønske deg riktig god bedring, er visst mange som er syke nå,
    håper du blir fort frisk.
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  16. Hei, Snuppa.
    Godt nyttår!
    Du de lysene er en slynge på ti som er til juletreet.
    De er knallfine :-)
    Jeg kjøpte til både mammaen min og meg og vi elsker de. Skyndt deg og bestil, så har du til neste år.

    SvarSlett
  17. Godt nytt år! Det har vært en fryd og følge deg dette året, og tenk at du også sendte meg fav.sjokoladen fra Island. Det kommer jeg ikke til å glemme så fort. Gikk gåtur rundt Løten 1.Nyttårsdag og mente jeg så huset ditt opp til flere ganger. Så vakkert det er på Løten ved denne årstiden. Ønsker deg god bedring og et spennende år;o) Nyttårsklem fra meg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.