fredag 24. desember 2010

De beste ønsker for julen til deg og dine!

 Igår klokka 2015 ble de siste julegavene levert, søskenbarn Anita (bor i Chicago) kom med toget og hadde 2 minutters stopp på Hamar! Puh, da er vi i rute:-)
 Nå er det jul på Balke, det lukter nydelig pinnekjøtt, alle rom er julepyntet og 3 nøtter til Askepott med påfølgende sang og prat med søster er unnagjort.  Herlig!
 Juletreet ble hentet i skogen vår igår med gammel kjelke, så gløgg og pepperkaker før vi dro hjem alle fem 1/2:-).
 Vi takker Skaugum for tipset jeg så da det var juleinnslag derifra, roser på juletreet.  Røde til jul, hvite til nyttårsaften bruker vi.
 Julegavene er kommet under treet i løpet av natta...
 Julestua (også kalt grønnstua), jeg synes det er stor stas å innvie denne stua på julaften, litt høytid over den synes jeg..
 Og så har jeg gjort klart til nissen i Mariannestua, fint at han blir møtt av litt julestemning..  Lite juletre i bøtte med strisekk rundt.  Håper han kommer ikveld..;-)
 Pinnekjøtt damper i kjelen...Mmmmm...  Og så kommer oldemor på 93 år ikveld og feirer julaften med oss.  Jeg tar med jentene i kirka, mens gutta lager maten ferdig og tenner fakler og lys.
 Ute er det skikkelig julestemning, og i kjøkkenvinduet en liten busk med røde roser på. 
Med dette ønsker jeg dere alle en riktig god jul, og spesielt
til de som kanskje ikke ser ut til å få en så god jul iår...Neste år blir bedre, tro meg! 

Tusen takk for alle som har skrevet kommentarer og fulgt meg, uten dere ville jeg ikke lagt ned denne jobben. Takk for alle besøk, juleklem fra



med familie.

4 kommentarer:

  1. God Jul til alle på Balke:)
    kos dere masse..
    Juleklem fra elinAnita

    SvarSlett
  2. Åh så nydelig det er hos dere! Nydelige julestemningsbilder! Jeg er ikke så flink til å gi lyd fra meg når jeg er innom, men jeg ville bare si takk for i år, og så ønsker jeg deg og dine en riktig fin jul og et godt nytt år! ♥ Stor juleklem, Annღ, Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  3. Hei Marianne
    Tusen takk for julehilsen ♥ ønsker deg det samme :) 3 nøtter til Askepott og Pinnekjøtt er det her hos oss også :) sååå koselig, og det skal bli så godt med middag i dag :) Ha en kjempefin juletid samme med dine ♥ God Jul, Marianne... Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. ...og spesielt likte jeg den delen med at mor går i kirken og far ordner maten! God jul videre...

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.