onsdag 15. desember 2010

Englene er på plass i spisestua.

 God kveld og velkommen innom Balkebloggen om du vil, her har vi avsluttet håndballsesongen med pepperkaker og julebrus, kjekk jobb for en oppmann det.  Etterpå bar det hjem og ordne istand spisestua som vi kaller englestua i jula.
 I morgen er min kjære på julebord, så da kommer to venninner med barn på middag og juleverksted etter jobb.  Smultringer og fyrstikkeskeproduksjon er planen.  Skal prøve meg på hjemmelaget kålstuing, synes det er så godt!  Røkte kjøttpølser, smeltet smør og potetstappe...Mmmm..  Og så fikk Amalie og jeg tak i Ole Brumm-pasta idag, så det blir nok stas for de yngste.  

Idag kjøpte jeg dette juleheftet med så nostalgisk en lay-out!  Falt helt for den, og har planer om å kopiere sanger til sanghefte slik som svigers har ved bordet i jula.
 I tillegg til julefortellinger og sanger, var det mange klistremerker, herlige gamle motiver.  Disse kommer på årets julekort fra Balkenissene, ja.
Må bare ta med dette bilde av minstemor som kom inn og satte seg ned på gulvet for å slå på tromme og synge; På låven... Hun hadde kledd på seg nissedrakt, englevinger og et par luer...Gjett om vi lo, hun sang for full hals:-)
  Vi gleder oss til jul, ja!  Og håper du gjør det samme!  Klem,

4 kommentarer:

  1. Hei og god kveld Marianne og Balke Gård. Må få lov til å si at Marianne klinger ekstra godt i mine ører. Vår datter heter også det. :)

    Ellers var det nok "minstemor" som skal ha æren for underholdningen og den store sjarmen i kveld. Skikkelig fulltreffer for hjertet dette! :)

    Lykke til for alle parter i morgen, med venninner og julebord og alt som skal foregå.

    SvarSlett
  2. så utrolig fint dere har det! Jeg er kjempe sjalu:) God Jul

    SvarSlett
  3. Herlig bilde av minstejenta, dette blir nok et slikt minne man tar frem ofte. Kos deg med juleverksted, her syns jeg tida bare raser...må prøve å kose oss likevel..klem

    SvarSlett
  4. hei Marianne.
    så hyggelig et innlegg, du bor jo midt i juleland du . så skjønt på din gård.
    ja vi gleder oss masse til jul, å nå går det fort,koselig bilde av nisse jenta,
    ønsker dere en hyggelig middag med venner å juleverksted.
    klem fra sylvia

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.