fredag 10. desember 2010

Appelsinene er på plass i julekoppene

 Endelig fredag og fredagskos med pizza og peiskos.  Kan tro det blir godt med helg!  Håper du får en finfin adventshelg.  Appelsiner har kommet i julekrusene på den gamle kjøkkenhylla vår, i morgen blir det nellikspiker på dem.
 Dagen jeg beskrev i forrige innlegg er heldigvis ikke hverdagskost, idag var det fyr på peisen halv tre etter kortere dag på jobben:-)  Fordelen med kveldsjobbingen, er at man får avspasere andre dager.
 Kjøpte disse tallene på Kremmerhuset, og så fyrer vi t-lys i dem hver kveld utfra antall adventsuker vi har kommet til.
Min kjære har fått bonus idag, noe Henrik har snappet opp så nå skriver han ønskeliste så blekket spruter,-herlig gutt:-)  God helg fra Balke og

14 kommentarer:

  1. Hei fru Balke :) for et tempo du har, men da godt med noen korte dager ja. Er vel installert på hytta etter mye trafikk hit. Min mann og datter er på Lillehammer å ser på håndball kamp. I morgen blir det Hamar å kjøpe de siste julegavene:) ha en fin helg og lykke til med flere iranere i morgen.
    Mvh Ingebjørg

    SvarSlett
  2. Hei igjen Balke. En aldri så liten skrivefeilm jeg mener jo selvfølgelig KRANSENE.
    Mvh Ingebjørg

    SvarSlett
  3. Puh, det var vel godt, tenker jeg, med en tidlig slutt på arbeidsdagen. Ellers må jeg si jeg misunte deg den korte avstanden mellom alle gjøremålene. Vips, vips, så var kjøringen unnagjort. Dvs, jeg antar at avstandene er korte, og at du ikke dundrer avgårde i 185 km i timen. (Jeg har 3 mil på supersmal og bakkete vei mellom jobb og hus, og misunner alle som ikke har det!)
    En riktig god helg til deg - klem fra Liv

    SvarSlett
  4. Så godt det er med fredagskveld :) Du er litt av en superkvinne og må ha en utrolig energi. :) Koselige bilder av peiskos.
    GOd helg til deg og dine. Merethe

    SvarSlett
  5. God helg - her blir den nok ikke det, 40 i feber på minstemann og avlyst Oslotur...Men vi gjør nok det beste ut av det og koser oss likevel. Hilse gjengen!

    SvarSlett
  6. puuuh1 For en dag du hadde. Ble jo sliten av å lese jo.
    Ungene er veldig kjappe til å snappe opp slikt. Hihi.
    Kos deg videre i den roligere dagen.
    Line-Cathrin

    SvarSlett
  7. Ja det er virkelig godt med fredag, har hatt en liten "julefripause" i dag jeg... måtte samle nye krefter♥
    Nydelige bilder og så herlig med flott inspirasjon hos deg!!♥
    Ha en skjønn adventshelg, tenk den 3dje allerede... ,))
    Julekrumelurklem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  8. Så nydelig du har pyntet til jul hos deg. Appelsiner med nellikspiker er skikkelig jul, det lukter så utrolig godt. Det var litt av en dag du beskrev for oss, i forhold til dette virker min dag som rene ferien. Jeg gikk nemlig på feil buss og havnet laaaaaaangt unna skole og barnehage der gullene ventet, men jeg rakk det - såvidt :-O

    Den kransekvelden hørtes jo helt herlig ut og June hadde en fantastisk beskrivelse av kvelden :-)

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  9. Ja, jeg satt å tenkte på det da jeg leste det forrige innlegget at håper virkelig ikke du har slike dager til vanlig;) Hørtes litt i overkant hektisk ut. Men da skjønner jeg at det er godt å få igjen fri for det også:)

    Koselig med de appelsinene i koppene, og med nellikspiker blir det bra:)

    Kos deg i helga

    SvarSlett
  10. Godt med litt kort dag da!! Utrolig hvor stor forskjell det er på feks tre og fem!!
    Fint pyntet hos dere♥
    klemmer

    SvarSlett
  11. Jammen godt å se at du har noen roligere dager også, Marianne! :) Og du er i rute med pyntingen til jul iallefall..!
    Jeg takker og bukker for alle godord og noe som nærmer seg skamros i kommentaren din på "Balke-krans-innlegget" mitt. Det er da neimen ikke hver dag man får så mye ros! :))

    Håper du rekker å puste ut i helga og lade batteriene til siste jule-innspurt... også håper jeg vi treffes over en liten "bord-handel" før jul! ;)

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  12. Så fint pyntet Marianne!
    - og håper du får en roolig helg(ref. forrige innlegg, he he!):-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  13. Heisann :-)
    Du har vunnet en premie hos meg i min Giveaway.
    Sender du meg din adresse til synh68@hotmail.com

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  14. Håper du har hatt en fin helg, det har jeg....på hytta...sååå deilig. Ha en fin uke, håper du kan ta det litt roligere..klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.