torsdag 9. desember 2010

Tårnfrid er mitt mellomnavn:-)

June skal få en takk for så morsom og herlig beskrivelse av gårsdagens kransekurs, vondt i magen av latterkrampe ennå:-) (Svigers, om dere trykker på dette innleggets første ord, ordet June, kommer dere til innlegget om Balke;-))

Om du så vil være med på en dag i Mariannes liv, her følger den:
0700: Står opp og vekker ungene og spiser frokost på vei til jobb.
0800-1545: Fullfart på jobben i Statens vegvesen
1550: Stopper innom Freske fraspark for å hente og betale 5 håndballbager, er oppmann på Jenter 11
1610: Henter i barnehagen
1615: Kommer hjem for å ta med Amalie og venninne på håndballtrening. Deler ut bager og juleavslutningsskriv
1640: Hjemme igjen for sofakos med minstemor i 5 minutter mens Henrik og kompis forteller om dagens trefelling
1645: Kjører til jobben for å hente arbeidstøyet jeg glemte, deretter innom butikken for å kjøpe inn til Glattkjøringskveld.
1745: Fremme på Glattkjøringsbanen og sjekker at alle aktører er fremme, og fordeler oppgavene.
1800: Ønsker velkommen med tv-team (TV-serien Politiet) og helt full sal tilstede, knallkveld!!
1840:Snakker med deltakerne og ser på kjøringen, glemte ullongs, -18 er derfor farlig kaldt.
1915:Avreise og snakker med min kjære og søster om det meste i livet:-)
2000: Ankommer nabohuset der Amalie venter på at mamma også skal komme på juleverksted...
2030:Setter meg ned og skal binde meg en dørkrans med gode mammavenninner
2040:Min kjære ringer og ber meg komme, han må på overtakelse av hus vi skal leie ut.
2059:Hjemme og koser med de to yngste og spiser kveldsmat.
2115:Kveldsstell, rydding, setter på klesvask og tar meg en rask dusj.
2140:Skal bare lese en side til for minstemor, sovner visstnok og våkner 2 timer senere
2330: Lovet å legge ut resultatliste og sende ut pressemelding etter GLATTAkvelden.
0130: Oppdrag utført, kalendergaven på plass i kurven, julegardinen i yttergangen på plass og dagen er over.

Lillemor på cafè med mammas solbriller, det er livet det;-)
Så derfor får jeg ikke stukket innom bloggen din idag heller, men takk for så koselige kommentarer!
God natta og takk for idag, kan tro vi gleder oss til juleferien:-)  Klem,


Tårnfrid

13 kommentarer:

  1. oh, hjelpes..Når spiser du middag?? ;)

    SvarSlett
  2. Puhh... :)
    Men jeg må bare si at du sjonglerer det mesterlig :)

    Nyt de små ting og stundene innimellom - snart er det JUL!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Åh herremin dagfor et tempo....ja når spiste du middag..det lurte jeg på og:)ikke tvil om at du trenger juleferie...det skal bli deilig det...og da har du ikke for mye på tapeten...da sørger du for og bare ta det med ro og kose deg...og ikke ha 20 til middag hele romjulen:):)
    klem klem til deg...

    SvarSlett
  4. Du rekker i alle fall ikke å kjede deg! Skal bli godt med juleferie skjønner jeg.. Nyt dagenes små og store gleder :)

    SvarSlett
  5. For en dag og tempo:) jeg sitter å ler og fniser litt for det er helt utrolig hvordan egentlig man bare klarer å få utrettet så himla mye på bare noen timer...Du er ufattelig effektiv, og jammen lurer jeg også på når spiser du middag engentlig:)hihi
    Som tre barns mamma er det vel ikke å stikke under en stol at man blir ganske flink etterhvert og effektiv der det trengs:)Du er en god mamma og sørger for barna først det er sikkert!

    Ha en fin blånissemorgen og dag som sønnen min sa til meg i dag:)

    Klem fra Brit Olaug

    SvarSlett
  6. Wow, hva har du tatt, hihi!
    Godt det er juleferie snart ja, så ikke du sliter deg helt ut :-)

    God torsdag, håper den er litt roligere.

    Klem Line

    SvarSlett
  7. oj Marianne,
    når får du tid til å puste...
    å gurimalle for en travel hverdag du har.
    nå må du puste med magen å kose deg litt sånn innimellom, et minutt eller 2..
    ønsker deg fine dager,men kle deg nå når du er ute i kulda..
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Jeg undres jeg, etter å ha lest "kjørelisten", hva gjør du på fritiden? :) Hørtes vel ikke ukjent ut dette, hverken for oss i tidligere år når barna var små og helsa på topp eller for yngre krefter her i familien og andre barnefamilier.

    Jeg synes det er på sin plass med een liten pekefinger jeg, tenk litt på deg selv også, kroppen skal vare i mange år den. :) Jeg forsikrer at det er godt ment og erfart.

    Men for all del, det er flott at noen greier å stå slik på - det er vel slik at noen har mer jern i kroppen enn andre også...Du er vel en av dem etter å ha fått litt innsikt i ditt liv og din blogg. Fortsatt fine og givende dager for deg og dine og alle du er med på å gjøre livet spennende for. Tvi, tvi! :)

    SvarSlett
  9. Litt av en dag, håper det ikke er slik hver dag da. Du trenger virkelig juleferie. Ha en fin dag fortsatt...klem

    SvarSlett
  10. ojsann skal si du har en hektisk hverdag
    Håper du får tid til å kose deg litt også innimellom

    Ønsker deg ei fin og litt mer avslappet juletid

    SvarSlett
  11. puh! Blir utslitt bare av å lese jeg, Marianne! Hva er du laget av egentlig?? :)

    Håper du har noen roligere dager innimellom! ;)
    Klem

    SvarSlett
  12. Sjekk blodtrykket ditt.Galskap.

    SvarSlett
  13. Hehe, hei pappa, blodtrykket var veldig bra, målte det på tirsdag. Enig med deg, denne dagen var galskap. Heldigvis ikke slik hver dag. Klem, Marianne som har tatt helga nå:-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.