tirsdag 21. desember 2010

Juleferie og peisestua er klar!

Så deilig å stemple meg ut på ferie til 3.januar idag etter en kjempekoselig julelunsj med jobben!  Nå er det familiekos og ro, hurra!  Kjempekjekt var det også å lese responsen på forrige innlegg, tusen hjertelig takk alle sammen!!!!
 Peiskos kan også være en samling av stearinlys i ulike størrelser.  Selv med utetemperatur på -23 grader, er huset varm.  Heldigvis, for jeg har bodd i kalde hus og holdt på å fryse meg stiv...Nesten ikke noe som er verre...
 Den gamle framskapet har fått et par engler på besøk, dropper lys når de står der inne:-)
 Fikk kjøpt en haug med julestjerner idag.  Vinduspynt, det...  Og englekoret på pianoet venter på at min kjære skal spille julesangene. 
 Lappeduken er gave fra mamma da vi flyttet hit jula for 4 år siden.  Faktisk 4 år idag, 4 fantastisk gode år.  Tøft valg, men ikke angret, nei! 
 Vi bodde på førua frem til sommeren mens vi pussa opp kjøkken og stue. 
 Amalie og Henrik har et søskenpar på overnattingsbesøk, stor stas.  For å lokke dem ut i kulda, ga jeg dem denne morsomme "luftballongen".  Mye læring i dette, og med dagens kulde gikk det raskt å få den til å stige.  Den steg veldig høyt til værs, morsomt for store og små.  Og et vakkert syn over Balke gård ikveld. 
 Kjøpt på Ting og tang til 20,-  Henrik hadde laget tilsvarende på Speidern og forklarte de andre barna litt før de løp avsted for å prøve å følge dens ferd.  Det var vindstille ute, så en nydelig avslutning på dagen.
Igjen, takk for alle gratulasjoner!!!  Førjulshilsen fra

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse...så koselig...
    Nå blir jeg ennu mere imponert over deg,det tempoet og gravid i tilegg,,,ja nå må du ta det med ro:):)
    Ønsker deg en riktig koselig juleferie....med avslapping:)
    klem klem til deg..

    SvarSlett
  2. Ingen tvil om at julestemningen er i boks hos dere nei ;0) Herlige bilder! Jeg ønsker meg så veldig en sånn gruepeis, men det er visst ikke lov etter dagens byggekrav, snuuufs! Så vakkert det må ha vært med de lysende luftballongene over gården!!! Ønsker deg og dine en herlig bittelille julaften! Klem fra meg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.