søndag 26. desember 2010

1.juledag er over, nå blir det sosialt igjen.


Før var 1.juledag kjedelig, fikk ikke dra på besøk eller ringe noen...Klokka tolv om natta ringte jeg alltid til klassevenninne Janne som satt ved telefonen og ventet den årlige "endelig får vi prate i telefonen-samtalen" som strekte seg over en time eller to... Dette har vi holdt ved lag siden 1980-tallet, men nå får jeg ikke tak i henne, krise! Vel, midnatt og at hun har fått seg kjæreste er vel grunnen...;-)
Nydelig lys jeg fikk i gave og engleskål fra Amalie med englesjokolade fra alle tre barna. 
 Uansett så har 1.juledag blitt til en dag med pysj og tv, har sett Nanny mcPhee og Notting Hill, sovet på sofaen og kost oss alle fem..Herlig stillhet... Tiden forandrer seg...
Fra Løiten lys.
Nå gjør jeg klart til selskap, vi får en familie på besøk.  Gleder oss!!
 
Og dette nydelige lysprismehjertet for telys, perfekt gave!

 God natta fra



7 kommentarer:

  1. Ønsker deg og dine en vakker julehøytid!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  2. 1. juledag er den beste dagen!! Bortsett fra at vi de siste åra har vært hos svigers på brunsj....deilig, men savner den kosedagen hjemme ja!!

    I dag kommer mamma, lillebror og min søster med familie på middag hit!! Helstekt indrefilet på menyen idag!! Bedre enn ribbe spør du meg!!

    Imorgen er det nytt selskap med pinnekjøtt og det er heldigg!! Jeg elsker å pynte bordene, men resten det er litt stress, selv om jeg er gammel kokk!!

    Nyt romjulen og dens late dager!!

    Gleder meg til masse inspirasjon også i det nye året!!

    Juleklem fra vakre Lierdalen!

    SvarSlett
  3. Så koselige, fine gaver du har fått! :) "Løkk me jula" som vi sier her! :)

    SvarSlett
  4. Høres veldig godt ut med en 1 juledag på den måten. Slik hadde vi også det når vi var små. Men nå er det racer på julebrunsj. Kunne nok helst tenkt meg å vært hjemme må jeg innrømme.
    Håper du har kost deg og koser deg videre i julen.
    Juleklem. Line-Cathrin

    SvarSlett
  5. Vi hadde også en deilig første juledag, idag har temperaturen vært slik at vi har fått oss en tur ut....herlig. God fortsettelse...klem

    SvarSlett
  6. Hej, Marianne!

    Ja, du verkar också haft en trevlig julafton med din familj. Vilket fint fat du fick.
    Hihi, vad typiskt att du inte fick tag i din kompis.

    Jag vill önska dig ett Gott Nytt År också.


    Kram Inka

    SvarSlett
  7. Så herlig, Marianne! Deilig å kunne kose seg 1 juledag!

    Kos dere i romjulen!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.