tirsdag 14. desember 2010

Jul på kjøkkenet.

Når man har oljet benkeplata, ser alt så mye renere og klargjort ut på kjøkkenet, synes jeg.
Har laget små julestilleben rundt omkring på kjøkkenet.  Fant disse små julekulene i sølv som kan brukes til bordkort, men nå satte jeg noen nostalgiske Glædelig jul-bilder i dem.
 Adventslyset er stadig ibruk, og på kjøkkenbordet lyser tre kubbelys i sinkbaljen når vi spiser middag.  Denne tretavla får stadig nye ord på seg.
 Lillemor sin lekekrok er også litt julepyntet, Månetoppen er koselig, og bøkene har hun fått som kalendergaver.  Pepperkakekaramellene fra Ikea er nydelige, merk deg; Uåpnet...;-) Enn så lenge..
 Juletreet fra tante taes frem år etter år.  At det mangler en del må man regne med hos meg etter 13 år.
 Julebamsen på teppet markere at jula nærmer seg, vi skal feire her hjemme på Balke og gleder oss til det.
 Vi spilte Hvem og hva sammen ikveld, så morsomt å legge bort fjernkontrollen og gjøre slikt.  Spillet passer alle, man trekker en lapp der det står hva man skal være og hva man gjør.  Å være bonde som spiser spaghetti f.eks.  Veldig morsomt!  Spesielt når far i huset skal være løvetemmer og vi ikke skjønner det grann av hva han mimer:-) 
 Stas er det også å hente posten nå, så kjekt med julekort fra fjern og nær.  Har endel jeg må sende på torsdag, postens frist...
 På løveknaggen henger juleforkle og grytelappen fra min mor, smultringer står for tur på torsdag.
 Så da er kjøkkenet juleklart, og duften av kongerøkelse kjennes godt....
 Med glans i taket og bena på bordet ønsker jeg deg en riktig god 10dagertiljulaftenkveld;-)
Klem fra

6 kommentarer:

  1. For et nydelig kjøkken, så herlig det må være å krype opp i den senga...ha en koselig kveld...klem

    SvarSlett
  2. Så koselig på kjøkkenet ditt Marianne, herlig med sengen og et godt å varmt teppe oppi, det trengs nok nå i kulden. Koselig med spillkveld, spesielt for ungene. Fortsatt fin uke til deg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig kjøkken! ♥

    Utrolig flott bilde av deg i innlegget under ;)

    Håper dere får en flott tid mot jul :)

    SvarSlett
  4. Flotte bilder - det er så utrolig lunt å koselig hos dere!! Super idé å ha nostalgiske bilder i bordkortholderne ;0) Ha en kjempefin dag! Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Hei Marianne. Så nydelige bilder fra kjøkkenet ditt. ha en strålende dag. Klem kristin

    SvarSlett
  6. Her var det mye julekos! Smart med kakeserviett rundt løkblomsten! Kos deg videre i julestria!!
    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.