søndag 12. desember 2010

Julekonfekt, juletrefest og pepperkakehelg...

Jaja, da har helga over og konfekten er klar.  Hadde en trivelig familie på lørdagsjuleverkstedbesøk, det ble ekspressotrøffel, bayleskuler og fløtekarameller...Mmmmm...Smart å lage det ilag og dele på,-flere sorter på kortere tid.
Ekspressotrøffel.  Mangler kun hvit sjokolade som sprøytes lett over dem.  Himmelsk godt!
Jeg prøvde å lage en fint pepperkakehus et år, det skar seg, så jobben er igjen ungene sin.  Da blir det følgelig mest mulig godteri, de vet jo at vi knuser det og spiser det på bursdagen til Eida Helene 7.januar...;-)
Idag har det vært juletrefest i barnehagen, nissen var selveste herr Balke.  Men det skjønte heldigvis bare de to eldste.
Da er Luciakjolen klar, i morgen er det dagen for det.  Amalie skal ha med lillesøster på skolen, hun har fått i oppgave å fortelle klassen om noe som betyr mye for henne.  Hadde generalprøve for oss ikveld, veldig morsomt! 
Jeg har lagt frem englevinger, hvite pledd, kaninmasker og brente mandler, skal lage et alternativt Luciatog på jobben under julelunsjen i morgen, men det vet ikke kollegaene mine noe om:-)  Kommer med bilde. 
 Igjen, takk for så koselige hilsner, jeg setter stor pris på dere!!  God uke fra

6 kommentarer:

  1. Det hender virkelig jeg savner å ha små barn. Som når jeg ser bildene dine. Peppekakehuset er akkurat som det vi pleide å ha. Og - vi spiste det på fars fødselsdag 7. janur *s*
    Kos deg videre i din levende førjulstid - Liv

    SvarSlett
  2. Å, dette så kjeeempe-koselig ut, Marianne!! Fin ny uke ønskes deg og dine!!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  3. Jeg sikler på trøflene og ønsker deg en lys og hyggelig luciadag-

    SvarSlett
  4. Yuummie her var det mye godt! Pepperkakehuset er akkurat passe pyntet synes jeg thihii ;0) Ønsker både store og små en riktig flott Luciadag! (Gleder meg til å se bilder fra Luciatoget fra jobben din ;0)) Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Jeg synes pepperkakahuset ser akkurat ut som det skal - ihvertfall om unger har deltatt i pyntingen!!! ;-)
    Vi bakte pepperkaker i går - og så skal vi pynte i dag. Jeg skal prøve meg på et pepperkaketre - mens ungene skal få pynte noen større pepperkaker - og jeg regner nesten med at de blir pyntet ala huset ditt... hi hi ;-)
    Har lagd Oreokuler i år, men tror jeg skal prøve meg på noen flere sorter i år. Smart av dere å dele på det!!!
    Er hjemme i dag med Mikael - han fikk en spade mellom øynene i dag, så vi skal til legen og kanskje sy noen sting i dag. Så jeg får ikke sett noe Lucia i dag - gleder meg til å se bildene dine da!!!
    Ønsker deg en flott dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  6. Den koselige travelheten, ikke sant... Her begynner huset å se klart ut for en skikkelig juleryddepynting, tida går jo så fort. Kos deg i denne førjulstida....klems

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.