lørdag 17. mars 2012

Vakre hjem

Etter at Balke gård var i en reportasje i Vakre hjem ifjor, har vi fått bladet hjem i posten til stor glede for meg.  Får meg en koselig inspirasjonsstund mens ungene ser barne-tv en tidlig helgemorgen:) 
Sitter i Mariannestua og nyter en latte etter en fin fredagskveld med sjokoladebaking og trampolinelek med de to yngste.  Er bare oss tre her i helga, så da er det lov å ta litt ekstra kakerøre på slikkepotten før den skal vaskes slik at lillemor og meg blir fornøyde:) 
 Glassverandaen har jeg malt med 0500 hvit både på tak, vegger og gulv, og så satte vi inn en dør slik at det er fint mulig å sitte der en kjølig vårdag når døra til spisestua holdes oppe en liten stund i forveien.
Og for at vi ikke skal bli kalde på "fotelotan", så har jeg lagt saueskinnet på gulvet foran den dype toseteren.  Ha en strålende helg, kjære følger! 
Vennlig hilsen

13 kommentarer:

  1. Så utrolig skjønne bilder fra glassverandaen. Skjønner at dette er favorittstedet ditt. Vi skal sette sprosser i de store vinduene innerst i stua, da får den glassverandafølelse. :) Gleder meg. Skal også lage lysthus i år. :) Takk for inspirasjon fra deg.

    SvarSlett
  2. For et herlig sted å sitte og nyte ei stille stund for seg selv.
    Kos dere masse i helga bare dere tre :)

    SvarSlett
  3. Riktig god helg

    Så deilig med kosestund for godungene og mor en lørdags morgen :)
    Fasinerende flotte bilder fra Balke, du er så flink å fotografere.Staselig og "misunnelsesverdig" kjøkken, ja :) Her har dere skapt et skikkelig stemningsfult rom. Kjøkkenet er ofte hjertet i huset og ditt er jo til å bli glad av :)Artig m.billedvegg!Nå var jeg plutselig ikke alene her lenger :) Deilig med litt tid for seg selv på morgenen ja, men ekstra godt når huset igjen våkner til liv :)Nå har jeg kost meg med ditt "herlige hjem" nydelig i glassverandan! Fortsatt fin dag til dere :)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Kvirrevirrevitt, her har vi vært oppe en time og litt til, ingen på 9 mnd bryr seg om at mammaen la seg halv tre igår;) Takk for gode ord, veldig koselig at du legger igjen kommentarer, takk!!!Nå på med bunaden og avsted:) Klem

      Slett
  4. Det så innmari koselig ut Marianne =)
    Ha en fin helg dere på Balke =)
    Klem fra Vangli

    SvarSlett
  5. Glassverandaen er bare herlig :) Syns det er synd at vi ikke har sånn her..

    Nå skal jeg kle på unger, og så skal vi hjelper bestefar, som holder på å hjelpe meg med å felle trær på tunet.. :P

    Ønsker deg en flott dag!
    Og supert med barnehageplass! :D Vi har fått 100% på Lund fra høsten av vi også! *lykke*

    SvarSlett
  6. Åhh - tenk å eie en "bestemorsveranda!":-) Det må være en deilig plass å koble av. Den koselige reportasjen fra Balke gård tas stadig frem:-)

    Så fin skilleveggen er. Smart tips å ha bilder i!

    Bloggtreffet var så vellykket som det kunne forbli!!! Og makan til goodiebager hadde jeg vel aldri drømt om! Innlegget fra treffet kommer. Men nå skal jeg i gang og male gulv:-) Og i kveld skal jeg i rund dag. Så jeg rekker visst ikke noe nytt innlegg i dag heller.

    Ha en riktig god helg!!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  7. Beautiful Balki Vennlig.
    Have a great Weekend.

    SvarSlett
  8. Å, så herlig sted du har ღ glassverandaen ser fantastisk
    koselig ut - lyst og flott utsikt! Fikk ikke kjøpt meg
    Vakre Hjem før helga, så jeg får ha det tilgode til uka :)
    Elsker dette magasinet og jeg husker godt reportasje i
    fjor av hjemmet ditt ღ tror jeg også har tatt vare på den
    også, ligger vel et sted oppe og venter på å bli satt i en
    perm til minne om mine herlige og inspirerende bloggvenner
    Kos deg masse videre, og ha en stålende helg skjønne ღ
    Stor klem fra Mette

    ...og takk for koselig ord på bloggen min ღ
    Ja, jeg får god pleie av mann og hund, hihi...

    SvarSlett
  9. Hej Marianne
    Ååå vilka ljusa fina bilder.....
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    redan 100 fina bloggar med.....
    Det är kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett
  10. Så masse fine innlegg:) Den glassverandaen er bare så koselig! Og du som legger flis og greier:) Flinkis!! Fin lørdag og søndag til deg:)

    SvarSlett
  11. Hyggelig blogg,så absolutt! Men det irriterer meg litt at du kan sitte å skrive om ditt "perfekte" liv! Skryt kaller jeg det! Se på meg,jeg kjøper pynteputer til 400 kr,jeg kjøper ditt,jeg kjøper datt!! Har du tid til barna dine??? Men du har jo råd til å betale en barnepike glatt... Skjønner ikke vitsen å klemme ut barn jeg da. Det er tross alt morskjærlighet de trenger,ikke en betalt barnepike!!

    SvarSlett
  12. Hei anonym, skjønner godt at du kan oppfatte meg slik. Og ja, tenker selv at interiørblogger kan oppfattes som skryt, inkludert min:) Nå er det slik at du ikke trenger å se på min blogg, DU må aktivt gjøre noe for å se på meg og min blogg.

    Jeg kan som sagt skjønne du kan oppfatte meg slik, for jeg skriver ikke om de gangene jeg leser for barna mine, øver på prøver sammen med dem, leker og koser og snakker med dem etc. Jeg prøver å holde meg til interiør som er min høbby, den eneste hobbyen min fordi jeg da kan være hjemme... Og ja, jeg har tid til ungene min, men føler som mange andre at jeg skulle hatt mere tid... Men nå skal jeg kose meg videre med to av ungene min her hos søstra mi i Molde, og så ønsker jeg deg en finfin kveld:) Hilsen Marianne

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.