onsdag 7. mars 2012

Ny, gammel sofabenk!

For en strålende morgen, perfekt å starte dagen med Tiramisu og en stor latte til frokost:)  Men om du tror dagen igår var like vellykket så tar du feil, den var en stor kontrast til dagens start...  Toget var typisk nok presist, så jeg rakk ikke betale automaten der jeg parkerte bilen (560,- i tilleggsavgift ventet meg etter Osloturen), jeg fikk en telefon idet jeg gikk ut av toget på National, så jeg endte opp i Parkveien og fikk en lang omvei til jobben så møtet hadde begynt da jeg kom heseblesende inn i 6.etg...
.  Og ja, jeg rakk ikke å hente ut togbilletten på automaten, så konduktøren var ikke bli da jeg viste frem referansenummeret på et sågodt som utladet mobil...;)  Så jeg tok en Nortough før jeg etter en liten time hjemme dro og holdt 1,5 times foredrag på et foreldremøte....Utrolig hva litt koffein kan bidra til:)  Var så flott forsamling, og kjekt å få en så flott blomsteroppsats etter endt jobb.
 Og da var det hjem til en vitamininnsprøytning, der var nemlig peisestua full av trivelige naboer og søvnige barn.  Heldigvis rakk jeg å kjøpe en hel kake tiramisu på Oslo S, og kaffe hadde vi.  Ja, jeg kjenner jeg kan miste litt pusten av en slik dag, så derfor nyter jeg kaka med god samvittighet mens jeg venter på at en sprudlende venninne skal komme før vi drar til Hellerudsletta på Restaurantmessa og hører på foredrag og spiser gode smakebiter:)
 Men innimellom denne historien, ser du kanskje at vi har fått oss ny mosegrønn sofa?  Jeg fant den på finn, og vips, så var den ment å være her.  En sofabenk, kan trekkes ut, kan soves i....Og god kontrast til Ektorp, elsker å blande gammel og nytt.  Denne er fra en rød stuga i Sverige, og for 1900,- fikk jeg den levert på døra (for sofa og frakt totalt:)
 Ha en fin dag, nå skal vi damene og Fredriksen altså innta Hellerudsletta og bli cafèinspirert av bl.a. verdens beste restauranteier NOMA:)

Vennlig hilsen

5 kommentarer:

  1. Så nydelig den gamle sofaen var, kjempefint til de hvite møblene også. Nyt dagen og kafebesøk!

    SvarSlett
  2. Høres ut som at gårsdagen var en litt stressende, (men litt typisk?) deg dag ;P Hehe. Koselig å få telefon fra deg da :)

    Fantastisk frokost da! :D (her hadde vi 20 min skrikekonsert fra minsten, IKKE fornøyd mer serveringen.. ;P)

    For en fin sofa! Den var bare ment to be :)
    Vi snakkes da :) Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Hei kjære frue :)

    Ja,nå tenker jeg at jeg kunne ha lyst til å prøve det "du går på" :)He,he! Makan til driftig dame har jeg skjelden sett.Grattis med flott erverdig sofa og så kjekt med alle rommene du viser oss og all kreativiteten. Håper at du får litt tid å ta deg inn igjen da min venn, for jeg skjønner at du nok må være ganske "fornøyd" etter disse hektiske dagene. Men så koselig med blomster og kjempe kjekt med gode venner, det veier nok opp for en hektisk hverdag ja.
    Og så må jeg jo si at det var veldig kjekt at akkurat Monica vant her inne hos deg. Hun er en fantastisk skjønn dame som jeg er veldig glad i :)
    Ønsker deg en fin onsdag :)
    God klem fra Britt u. blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, nå er jeg redd jeg ahr tatt meg vann ovwer hodet, som jeg gruer meg til 15 km.....Huff og huff for et lite grunnlag jeg har.) Kjøpte nye skisko idag, samt staver og teknikkbukse må vite, hehe...Og sokker som ikke skal gi gnagsår....;) NYE skisko, smart, Marianne:) For helle på med Redbull før start, tenker jeg:) Så morsomt du kjenner vinneren.) KLem

      Slett
  4. Puh, litt av en dag.. Den sofaen bare digger jeg, syns den passet så fint inn med de hvite stolene dine. Ha en herlig dag..i litt roligere tempo. Klem fra mag

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.