søndag 11. mars 2012

Rødstua er klar til utleie!

Rødstua er en liten enebolig som ligger et steinkast herifra og er den 3.utleieboligen vi har og det eldste huset på Balke gård:-)  Nå skal vår kjære leieboer bli samboer og vi har ledig husrom, velkommen på visning! 
Kjøkkenbenken. (Innlegget er hentet frem igjen fra sommeren 2010, så det er litt mange sommerbilder her ser jeg:)
Stua med vedovn.
Gang, kjøkken og stue er nå nymalt, og i stua malte vi gulvet grått.  Den fineste gulvgråfargen jeg noensinne har sett tror jeg...
Pepperhvite vegger og gråmynte på gulvene...
 Det er to soverom, og inn til det ene er det en veldig gammel dør, sjekk dørklinken...
Og i Sverige kjøpte jeg denne engelen, slik stod jeg da gulvet var ferdigmalt idag: Åhhh..;-)
Fra kjøkkenet ser man vask, stol og malte tregulv....
Om vinteren er det knitring fra den lille vedovnen i stua...
Kjøkkenet har jeg blogget før, etiketten Rødstua.
Utvendig er den også nymalt, så nå tror jeg leieboerne blir glade.
Og slik ser det ut om vinteren:
Det var Rødstua for denne gang....-Nesten som om jeg kunne tenke meg å bo der også:-)
Og avslutningsvis, Inga Låmi var strålende, 15 km i flott vær med herlige jenter og bankett om kvelden før jeg kjørte hjem om kvelden for å se Amalie spille håndball idag. 
Og som det konkurransemennesket jeg er, trosset jeg smertene disse hælene ga i 15 kilometer.....Au au au...Så denne uka blir det nok slippers på jobb og i andre ærend..
Vennlig hilsen

22 kommentarer:

  1. Her kunne jeg bodd, så koselig. Jeg har også malt med gråmynte for mange år siden på hytta, en skjønn farge på gulvet. Det er nok ikke lenge til det bor noen her tenker jeg. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  2. Så koselig et hus!! Hit vil jeg også flytte! Nydelig med malte gulv, her har dere gjort en flott jobb, Marianne!

    Silje

    SvarSlett
  3. For et koselig hus, så vakre farger på gulv og vegger :) NYDELIG!! :)
    Der kunne jeg godt ha tenkt meg å bodd!!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Ble kjempefint, blir nok fornøyd de som skal bo der :)

    Heidi

    SvarSlett
  5. Å, så fint!!!

    Drømmen hadde vært å ha en slik stuga som feriebolig, eller kunne leid i ferier/helger... *sukk*
    Men dette er vel en helårsbolig, ikke sant?

    SvarSlett
  6. I'll take it! Men jeg har jo hus og jobber i trondheim... Upraktisk... :P

    SvarSlett
  7. Hei og tusen takk, men nei Nina K, det er helårsutleie...Mvh Marianne

    SvarSlett
  8. åh, her er det vel kjapt noen som vil flytte inn! kjempefint :)
    nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  9. Så heldige de er som får bo der. Du...jeg har også veltet malingsspann i bilen, heldigvis var det vannløselig......heretter setter jeg alltid spannet i en pose. Ha en herlig uke da...klem

    SvarSlett
  10. Fantastisk!!!
    Hadde lett flyttet inn der ja:)
    Dere er super flinke. Er nok null problem å få leid rødstua ut!
    Håper dere har en fantastisk uke:)
    Klem

    SvarSlett
  11. Den ble kjempefin og de som kommer til å bo her får det så koselig.

    SvarSlett
  12. wow...dette må da være enkelt å leie ut...utrlig flott!
    3 utleieboligen? blir eiendomsmeglerer snart dere..:-)

    Ha en fin uke

    SvarSlett
  13. Helt nydelig!!!! Tror ikke det er så mange som deg, som legger ned så mye arbeid i en utleiebolig!
    De er heldige de som får bo der :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  14. Drømmer om å ha ditt blikk for interiør Marianne! Jeg kjenner at jeg virkelig kunne ha trivdes i Rødstua di. (Bare litt for lang reisevei til jobb ;))

    Får vel heller bruke bloggen din til inspirasjon om vi noen gang skulle finne drømmestugan vår!

    SvarSlett
  15. Hei alle dere på Balke gård!

    Så flott blogg, og så VAKKERT det er hos dere! Gården blir bare vakrere og vakrere ! Ønsker dere alle en riktig god Jul og godt nytt år. Hilsen Elin som bodde i superkoselige Rødstua under studietiden på Blæstad :-)(som foresten også har blitt en lykkelig gårdseier, jipppi!)

    SvarSlett
  16. Hei Elin, takk for sist, var det på Aker brygge for noen somre siden?:-) Så hyggelig at du la igjen spor og at du har blitt gårdseier, gratulerer så mye! Stikk gjerne innom når du er på disse kanter, det hadde vært kjempehyggelig! Juleklem, Nils og Marianne:-)

    SvarSlett
  17. AUAUAUAUAU!!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. TAkk, Vivi, det hjalp:) SNartbursdagdudaklem:)

      Slett
  18. Hei
    For et koselig hus,vekker gode barndomsminner :)
    Og for et stygt gnagsår ! Får meg til å tenke på en av barna da de var små. "Dette orker ikke jeg å se på" sa den lille tassen når en av de andre hadde slått seg. Empatisk til tusen :)
    God bedring da "tøffen", håper at du blir fort "helet" :)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg, herlig ordspill:)))

      Så søtt, min kjære ville heller ikke se på. Men dette gror fort, nå er det mest etsesåre fingre etter limingen av fliser, hehe, har 100 par engangshansker..et sted...;) God natta fra Marianne:)

      Slett
  19. For et utrolig koselig hus! Og gården deres er så vakker, elsker stilen din!

    Håper gnagsåret ditt gror fort *blåserpå*

    Klem fra en fast følger!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siri, så koselig at du følger meg og la igjen spor, takk:) Blåsepå er undervurdert, mye bedre nå:) Mvh Marianne med to store norgesplastre.)

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.