mandag 12. mars 2012

Tips: Ut i hagen og klipp spirende kvister

Å du skjønne vår, sola skinner og pollensesongen er her, noe er bedre enn andre ting med denne årstiden, ja.  Men idag måtte jeg være ute og rydde litt etter vinteren da jeg kom hjem fra jobb.  Isen smelter og frem kommer granbar fra jula, fakler fra kransekurset etc.  Men i hagen er det mye som kan pynte opp buketter her inne, disse kvistene skal sprette ut til torsdagens syklybb her:)  Satte noen avskårne kvister fra hagen sammen med tre dus rosa roser i en glasslykt.
Og siden vi har et litt utradisjonelt kjønnsrollemønster her i huset, la jeg fliser på gjestedoen mens min kjære laget kveldsmat til barna:)  Italienske fliser på 30*60cm, og rundt og i midten blir det rullesteiner likt med vaskeromsdelen for å knytte det hele sammen.  I morgen kommer rørlegger for demontering av klosettet slik at jeg får lagt fliser under doen før han må sette det på plass igjen. Sikkert mye rør og kluss for å få det til, men jeg har en diamantsag så håper jeg får fliskuttingen til, simsalabim:)
Fingrene er litt såre etter flislimet, når skal jeg lære?;)
Vennlig hilsen

8 kommentarer:

  1. Så utrolig fint det ble :) Gøy å kunne legge fliser, blir så kjekt å tenke dette har jeg gjort, synes jeg ihvertfall :)La flisene på kjøkkenet og gulvet der :)

    Takk for en fin fin blogg du har !
    Fin kveld til deg :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flink du er,legger fliser og greier:)
    klemklem til deg

    SvarSlett
  3. God morgen
    Her hos meg står kvister og blåbærlyng med "museører" og skaper vårstemning :)
    Så kjekt med likestilling,bra for barna også. Artig løsning med flisene,gøy å skape sin egen stil.
    Ikke alle som kan skryte av å ha en slik allsidig frue, tenker både mann og barn er stolte jeg :)
    Og så er det jo så artig å få følge med på alt du "finner på".
    Takker for koselige hilsner og ønsker deg en fin dag :)
    Klem og gode tanker fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, museører er navnet, morsom og veldig betegnende, ja:) Håper du ahr hatt en fin dag, her har sola skint så fint, trilletur og opprydding rundt huset, men også rørleggerbesøk og flislegging. Og handling...MErker vi er en stor familie nå, trengte to handlevogner, jeg for ukas innkjøp:) Nå stuper jeg i seng, ettervirkning etter forrige uke, tror jeg:) God natta, klem

      Slett
  4. He he jeg så den var ledig,nei må nok ha storstua..med tilhørende lager og snekkerbu:)Men hun flytter vel aldri hun som har innlosjert seg der tenker jeg:)
    klemklem

    SvarSlett
  5. Så flink du er! Jeg har mye å lære når det gjelder flislegging :) Jeg har nok ikke nok mot til å ta fatt på slike prosjekter alene, men lar meg i stedet imponere av dere som klarer! :D
    Ha en fin dag!
    klem fra Hedda

    SvarSlett
  6. Wow, du er handy altså! :D Får gjort det meste du! :)

    Nå skal jeg ut i hagen å rydde opp litt etter vinteren også :) Og gjøre klart for ny terrasse <3

    Ha en finfin dag! Plutselig ses vi :) (måtte deg i går på rv25 forresten, like ved Vang auto.. :P Jeg var på vei til Jysk.. :P)

    SvarSlett
  7. ja er det ikke herlig å ta inn kvister og grener... var jo så vårlig hos dere i helgen som var.. Kjørte forbi Løten ..
    WOW så flink du er til å legge fliser da.. det har ikke jeg prøvd meg på en gang =))

    ønsker deg fine mars dager

    kerstin

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.