onsdag 14. mars 2012

Ferdig med å fuge rullestein i kombinasjon med store fliser

En sniktitt inn på gjestedoen før doen monteres?  Jeg ahr fått fuget ferdig ikveld, og den nye fillerya i yttergangen ser ut til å matche flisene:)  Dette er et Loneteppe, humret litt da jeg leste infoen som fulgte med: 
RYER passer overalt enten det er hjemme eller på hytten. Fra gammelt
av ble filleryene bare lagt på i helgene, det ble ansett som sløseri å slite
på den fine matten til hverdags. Mattene ble også brukt som isolasjon for
gulvtrekken, og det var fillehaugen som var grunnlaget for veverskens
mønsterkomposisjon og fargevalg. Vårt utvalg består av både trådgarns-
ryer i ren bomullstråd og filleryer i resirkulert bomull.
 Men flisleggerinna på Balke er fornøyd, jeg har lagt hver stein og flis selv, er sår på fingrene og skal ikke ta på meg flere slike oppdrag..Vel, jeg laget det til meg selv, ja..Det glemte jeg neste:)
Måtte bare skjære en flis der røret til doen kommer opp.  Doen er fra Duravit, Stark 1
Og så fikk jeg byttet knotter på dørene til skapet under fossefall-vasken. 
Etter




Nå avsluttes kvelden med hjemmelaget krokan; smør, sukker og mandler...Mmmm skal være tilbehør til vaniljeisen i morgen kveld...

God natta, godinger.)

5 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Ja, jeg er virkelig imponert. Vær stolt av egen innsats!
    Kos dere i morgen kveld! :)
    klem

    SvarSlett
  2. God kveld gode du
    Gratulerer med vel gjennomført badegulv prosjekt. Unikt og kjempe flott:)
    Og så fin rye og vakre blomster,og nam,høres deilig ut med is og krokan.
    Nå kom 19 åringen inn døren, har vært på Heydi kurs (forskjellige produkter til støping og mye mer)hadde fått treretters middag m.dessert :) Artig med "friår" på byggevare butikk og erfaringer å ta med seg videre i livet.
    Og så er det så kjekt med enda en handyman i huset :) Når han var liten sa han at han skulle bli arbeidsmann sånn at han kunne hjelpe bestemor ;)
    Takk for koselig hilsen fra deg,setter stor pris på det :)
    Håper du får en god natt
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. God morgen.)

      Så fint et friår, kan være lurt å gjøre det når man er motivert til å bli en arbeidsmann, hehe, herlig sagt:) Min eldste sønn er en slik handymann, godt å få hjelp i huset, ja. Ønsker deg en finfin vårdag, her har vi nydelig solskinn, og vinduene er heldigvis pusset;)) KLem

      Slett
  3. Så LEKKERT gulv du har ordnet! Må si meg mektig imponert altså, hva du steller istand, hihi!!
    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.