fredag 29. mai 2009

God pinse!


Med dette ønsker jeg deg en riktig god pinse!

Bakgrunn for pinsen/Hvorfor feirer vi pinse?
Vi feirer Pinse fordi det var den dagen da Den Hellige Ånd ble gitt til alle mennesker. Dette skjedde 50 dager etter at Jesus ble korsfestet, eller påskefesten. Pinse betyr den femtiende dagen om du lurer:-)





Nå skal minstemor snart dra til svigers for helgeovernatting, så her må siste koseinnspurt nytes til fulle:-) Mariannestua er derfor neste stopp, nå med ny skrift på veggen...

Helgeklem,

17 kommentarer:

  1. Hei
    Takk for hilsen:-) Gledelig å få hyggelige kommentarer!! For en fin blogg du har. Og hvilket nydelig hus, bra utgangspunkt for din interiør interesse;-)
    God helg!
    Kristin

    SvarSlett
  2. Hei!
    Rekkverket på trappen er like nydelig i dag;) Koselig tekst i Mariannestuen.
    Vil ønske deg en riktig flott dag videre og en god pinse!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  3. God pinse til deg også..i dine vakre omgivelser skulle ikke det by på noen problem!!
    Klem,klem!
    Gunn-Cathrine

    SvarSlett
  4. Så nydelig med rosa blomster!
    Kikket litt nedover på tidligere innlegg og så på den fine rullen du har. Min mormor har en slik rulle til å sette på bord, og jeg mener å huske at dukene skulle være litt fuktige når du rullet dem. Da ble de lettere slette og fine.

    Ønsker dere også en kjempefin pinse:)

    SvarSlett
  5. Så koselige bilder, takk for inspirasjonen!

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder!!
    Kos deg i Mariannestuen og ha en fin pinse:o)

    SvarSlett
  7. Har noe til deg på bloggen min:)

    Smil fra Anita

    SvarSlett
  8. Hei du !
    God pinse til deg og . Kos deg over evne !

    SvarSlett
  9. Ønsker deg en fin pinsehelg!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  10. Så koselige bilder!
    Har vært på Panduro å kjøpt skrift du også ser jeg ;O)

    Ønsker deg en fin pinsehelg!

    Klem Linda

    SvarSlett
  11. Dere har det så vakkert, helt nydelig hus!!!Ha en super langhelg! Klem

    SvarSlett
  12. Det ligger en award til deg på bloggen min:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  13. Takker for kommentar. Herlig blogg du har og et skjønt hus. Må smile litt når jeg ser grammofonen i et innlegg lenger ned, har akkurat lik, den står i kjelleren under trappen. Tok den frem en dag og spilte en gammel plate på den, herlig lyd og god stemning, hihi. Ha en fortsatt pinsehelg. Klem.

    SvarSlett
  14. Hei! Stakk bare innom for å skryte litt av bloggen din. Syns det er utrolig mye fint å se på her! Huset deres er nydelig, og den Ikea gyngesofaen du lagde ble jo superfin! Kjempegod idé! :) Nå er jeg endelig blitt følger av bloggen din. Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  15. For et vakkert sted dere har, blir helt bergtatt jeg! - Og nei, jeg visste ikke hva pinse betyr : )
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  16. Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Så herlige bilder! HUset er bare sååå vakkert! Elsker alle snekkerdetaljene!!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.