lørdag 23. mai 2009

Grammofon

For en dag!!! Idag har vi tatt turen for første gang oppå loftet. Huset har 4 "fulle" etasjer, og loftet er genialt til sovesal for sommergjester e.l. Men dette var min første gang der, og se hva vi fant!!! En grammofon! Den (His Masters Voice) er kjøpt i Hamar (fra England) og så fant vi noen plater med 1930-musikk...gjett om det ble stemning på tunet i dag tidlig!!!:-) Denne skal vi ha på stabburet, så kan vi sette den på når vi skal danse vals etter middagen! Henrik påstod han alltid hadde drømt om en slik sak...:-)

Vi sveivet og satte nåla på, vips så var det dans til frokosten på Balke:-)
Einar Rose og Jubelgutta var nok en stor hit for min kjæres forfedre:-)
Gøy på landet, sier gjestene også:-)

Da er det bare å hente danseskoene og komme! Vi kommer tilbake med flere skatter:-)
Dansefotenrykker-klem fra

7 kommentarer:

  1. Åhh...vilken skatt!
    Det ser ut som dere fikk svngt dere på morgenkvisten ja!

    SvarSlett
  2. Oi her ble det et par skriveleifer ja....
    Det begynne å bli sent....gjesp...

    Nattinatt

    SvarSlett
  3. Såå gøy, så virkelig ut som det var høy stemning på tunet, morsomt bilde! :D

    SvarSlett
  4. Dette var en flott skatt å finne på loftet:) Og jeg ser den alt har skapt stor stemning på tunet. Kos dere med sommer og musikk.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. Helt herlig ;) Helt utrolig hva som ligger gjemt rundt omkring i kjeller og på loft!
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  6. He, he - regner med at vi får en test på en sommerfest. Klar for å svinge meg, jeg...Artig funn, Marianne!

    SvarSlett
  7. Ja, denne får vi nok hørt fra både titt og ofte fremover. Skal ha stabbursfest til helga og da blir det nok "trøkk", ja:-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.