onsdag 27. mai 2009

Nytt rekkverk!!!!


Endelig, en stor dag i Mariannes liv;-) Rekkeverket ned trappa er på plass!

Jeg har faktisk småirritert meg over det rekkeverket siden vi flyttet inn, synes rekkeverket på selve plattingen og de andre rekkverkene på huset er så flotte i sveitserstil med flotte utskjæringer. Men ned trappa var det noe helt annet, kanskje mer 80-tallet. Inngangspartiet er jo det første man kommer til, så litt hyggelig at det passer huset, ikke sant?
Vel, jeg har hatt dette som prosjekt "hur lenge som helst". Men pga en lite servicevennlig lokal snekker- og vindusprodusent som ALDRI kom selv om jeg purret opp og han lovet det (så jeg synes IKKE synd i at de må permittere folk, nei!!!!), takk, godt å det ut;-), tok jeg saken i egen hånd og hentet frem alt jeg hadde av sløydkunnskaper fra barneskolen:-)

Vel, det var jo ikke så mye, så min kjære pappa fikk oppdraget da han kom hit på FERIE;-) Etter 4 turer til og fra utskjæreren for å se om det passet, kom det opp idag!!! Jeg har fjernet det gamle rekkverket selv, og har SÅ lyst å si jeg satte det nye opp selv også...men jeg lyver da ikke;-)


Jeg måtte kapitulere, her er en fantastisk rask og dyktig snekker hyret inn:-) Var litt å kappe og slipe og justere, ja;-)

Førbilde:


Jeg er så glad, trallallala, dere trenger ikke å si det, jeg VET det ble mye finere, hehe:-) Før snekkeren hadde skrudd i siste skruen så var jeg klar med malingsspannet:-)
Storfornøyd hilsen fra

23 kommentarer:

  1. Hei,Marianne.Rekkverket er vakkert,passet så godt til det praktfulle huset.Ønsker deg en fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  2. Så flott det ble!
    Du er bare så utrolig heldig som får bo på en slik flott plass med et slikt nydelig hus! Min samboer er fra Hamar og jeg må si meg enig i at Hamar er en flott plass. Domkirkeodden om sommeren er en drøm! Ha en flott kveld

    SvarSlett
  3. Helt nydelig ble det!! Gratulerer med nytt rekkverk:-)

    Camilla:-)

    SvarSlett
  4. Jeg sier det allikevel, det ble KNALLFINT! :D

    SvarSlett
  5. Nei, det nytter ikke sitte å vente på at ting skal skje.....Nydelig flott ble rekkverket;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  6. Så nydelig inngangspartiet ble!! Skjønner godt du er glad og fornøyd ja!

    SvarSlett
  7. Skikkelig flott ble det :))
    For et fantastisk flott hus du har.. En drøm...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  8. Så fint det nye rekkverket!
    Selvdesignet og greier!
    Du kan være stolt!
    Og wow....for et lekkert inngangsparti!
    Og wow.....for et enda utrolig flott hus!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  9. Dette ble jo ikke fint i hele tatt...neida...ehh...ble bare KNALLFINT!! Syns jeg ser deg for meg med malingsspannet...hihi

    SvarSlett
  10. Er det mulig??
    Så utrolig flink du er!!
    Var helt klart mye flottere til det vakre huset deres!
    Drømmehus, må ha drømmeinngang!
    Ha en flott tirsdagskveld!
    Klem Gunn-Cathrine

    SvarSlett
  11. Her kommer jeg jammen snublende over en blogg om og med selveste "Bælke" jo! Jammen er det annerledes hos dere enn jeg husker det fra konfirmantsamlingen der i 95! *fnise*
    Og det har vel skjedd litt siden den gang vil jeg tro ja! ;)

    Så utrolig fint dere har det, må titte litt mere tror jeg! Rekkverket ble jo helt perfekt! :) Flink du er!

    SvarSlett
  12. Det rekkverket er som skapt for huset- du har et øye for design ser jeg:-)
    Knallbra!Hjelper å være iherdig "kvinns " av og til ,he he!
    Visste ikke at vi var fra samme fylke..?
    Da må du være en kjempejente, fnis!
    Ha en kjempefin kveld, nå kan du slappe av m/ rekkverket på plass:-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye med nytt rekkverk! Det blir som regel ikke noe ordning før du tar saken i egne hender vet du:))
    Det ble i alle fall knallfint, så jeg skjønner godt at du er happy:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  14. Du har selvfølgelig helt rett! Det ble flott!:)

    Smil fra Anita

    SvarSlett
  15. Hei Marianne!
    FANTASTISK og NYDELIG!!! Dette har du sansen for og det er derfor bloggen din er en nytelse for øye:) Gleder meg hver gang jeg skal titte innom deg. Opp denne trappen med nydelig rekkverk og inn døren...ja her bør folket føle seg velkommen.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  16. jeg trenger ikke å si det, nei - men jeg sier det likevel, jeg .... Kjempefint, ble det !

    SvarSlett
  17. Perfekt :) Med fare for å gjenta meg selv - hva du kan :)
    Mumseklem fra meg - hvis vi ikke blåser bort her :)

    SvarSlett
  18. Hei igjen!
    Det er helt sant at jeg likte rekkverket ditt:)
    Og jeg måtte jo sjekke om jeg virkelig hadde vært helt på jordet og kommentert to ganger, hihi:)
    Men, heldigvis, så har jeg ingen vedvarende årelang ammetåke( Yngstejenta mi er 7 år!) Det ser ut som om det er en annen Linda som også er fan av både huset ditt og rekkverket ditt:)

    Ha en fortsatt fin kveld:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  19. For et nydelig sted dere har! Og det ble veldig flott med det nye gjerdet. Det er sikkert nok å gjøre når man bord på en gård, men det må være uendelig kjekt også!

    SvarSlett
  20. Jeg sier det allikevel; det ble myyye finere!!! Vakkert! Elsker huset deres!! Det er sååå flott!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  21. For et flott rekkverk. Tenker det er herlig å sitte på trammen med morgenkaffen en sommerdag : )

    SvarSlett
  22. Det er jenta si det,ble utrolig fint!!! Gården er heldig som har fått eiere som vet å ta vare på det!! Kurven under ble jo smashing, en gang nille-nå vakker hvit og landlig!!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.