onsdag 6. mai 2009

Håndklestige og andre nyheter fra Balkefrua:-)


Her går det i nyttig ledelseskurs, blomsterstell og bursdagsplanlegging for Henrik 8 år på fredag! Jeg har kjøpt en vanvittig kul gave til han, gleder meg SÅNN til å gi han den på fredag morgen!!!


Idag har jeg også fått min første "selskapslokale"-jobb; ca 50 helsearbeidere fra Asker kommune har bestilt Balke gård til sommertur, så i juni kommer en hel busslass til gards! Det skal bli SÅ morro å ordne istand! Og for en tillit at de spurte meg! Jeg har nå fått min kjære til å lese mere fra historieboka om gården, slik at jeg kan fortelle litt om stedet. Gleder meg skikkelig, de skal på Løten lys, deretter trolig se Akevisitten for så å komme hit på reker og kaker:-) Tror det blir et bra konsept, jeg! Løten har mye å by på, og padling på Balkesjøen kan det også bli! Håper på fint vær og nytt forklè til bursdagen min:-)

Jeg har jo også et baderomsprosjekt som tar tid, og skal nå vise dere en ting derifra; hånddukstigen min:-) Jeg har saget, snekret og malt den selv, nå står den på badet og brukes flittig:-) Jeg fant noen gamle stålkroker på loftet som jeg satte på sidene til oppheng av vaskekluter. Min kjære er redd for å flis i stumpen når han tørker seg;-), så jeg får vel pusse plankene litt bedre, hehe...

Knagger fra tidlig forrige århundre...Vi er 5 i familien..

Underveisbilde.. Et morsomt, billig og praktisk prosjekt!

Så en intern familienyhet:-)
1.Eida Helene slapp seg på mandag, og går nå stolt og fornøyd:-) Faren gikk først da han var konfirmert, så dette kom før JEG trodde, hehe...
2.Hurra for Ylva og Atle og lille Agnes som kom til verden inatt!! Så koselig melding å , hurra for dere flotte foreldre!!
(Føler meg som min kjæres farmor nå:-)
Stolt klem fra

10 kommentarer:

  1. Så flott den stigen var, hadde jeg hatt større bad vil jeg hatt en slik selv. Og så spennede med "selvskapslokale"-jobb.

    Klem Silje!

    SvarSlett
  2. Hei, så flott den ble og så spennende tid du har i vente.. Kos deg masse og lykke til. Klem Kristin

    SvarSlett
  3. Flott stige du har laget deg!
    Å så spennende prosjekt!
    Dette må vi få høre mere om!!!
    Er helt sikker på at gjestene vil sor trives hos dere!
    KlemG-C

    SvarSlett
  4. Så flink du har vært med den stigen! Må prøve meg på en slik jeg også... En slik stige er praktisk på mange måter!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Stigen ble flott,men vi har dessverre ikke plass på badet.Ønsker deg lykke til med storinnrykk til sommeren.

    SvarSlett
  6. Så fin stige. Du er skikkelig handy altså. Grattis med en gående unge og som tante til et nytt under ( var vel bror som hadde fått?)

    SvarSlett
  7. Hehe, ikke handy, bare tror det selv;-) Var min kjæres kusine som fikk, via bloggen er slekta orientert:-) Hva sier du til 50 stk her?:-)Trenger litt Polly-energi:-) Fått sommerfestmailen ikveld? Du svarte mye raskere ifjor;-) Klem

    SvarSlett
  8. Så kuult! Den så jo så strøken ut der den står på badet!! Kjempe tøff idè!

    Ha en kjempe fin dag!
    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  9. Så fin stigen ble, og så enkelt det ser ut! dette må prøves:-)

    Klem

    SvarSlett
  10. Takk for det, den er nok ikke så nøye laget som de du får kjøpt, men litt gøy å ha produsert selv, det veier litt opp;-)

    Camilla; hvordan blir det med hvitfargen? Er så spent...Måtte spøøre i butikken om 0500 var brukt til husmaling, og heldigvis, det var det ofte brukt til. Men viduene er jo eggehvit, så spørs.. Ser ho deg først, jeg:-)

    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.