torsdag 28. mai 2009

Full rulle;-)...

De to eldste tok toget alene til Åndalsnes for så å bli hentet der av mine foreldre, koselig med besteforeldrebesøk! Her ordner vi istand til fest, det kommer 17 overnattingsgjester og mathandelen skal planlegges...Gleder oss veldig!!! Gleder meg også veldig over så flott utmerkelse jeg fikk av snille Hege og hennes blogg http://www.lavilledemille.blogspot.com/ Anita og hennes inspirerende blogg http://www.husdraumen.blogspot.com/ og Camilla og hennes nydelige hus og nettbutikk www.romantiskehjem.blogspot.com



Regler for denne award er:

1. Kopier utmerkelsen til din side.

2. Link til den som gav deg denne.

3. Gi awarden videre til andre bloggere.

4. Link til disse fra din blogg.

5. Legg beskjed til deres blogger at du har noe til dem.

Hjertelig takk, og sender den videre til http://www.sveitserhusogrosehage.blogspot.com/ en ny og koselig blogg med et lysthus jeg holder på å kopiere (i ønskedrømmene mine.. Utskjæringen er faktisk lik de vi har her!!! Ment to be built?:-)) Og andre som ikke har fått den vil jeg også gi den til, men litt stress her... 3-retters og sengeplasser skal fikses, håper tilgitt;-)


Dette er litt morsomt, for her en dag ringte jeg svigers og lurte på om ikke vi kunne ta frem stor-rulla (den er DIGER) som står nedstøvet i drengestua. Hun sa ja til det, men nevnte hennes svigermor brukte en mer hendig liten hvit sak som hun festet til bordet. Den trodde svigers var gitt bort til noen andre i familien. Men da jeg var på loftsturen, fant vi denne, en lignende sak, ikke rulle kanskje, men en vrimaskin!!! For emg gjør den rullenytte:-)Og den er SÅ bra!!! Stryking av lange duker blir nå historie, jeg vasket og skrubbet den før jeg dynket en nydelig hardangersømløper jeg har arvet fra mine besteforeldre.. Er ikke det stort? Jeg ruller en duk fra min farmor på gamlemåten? Jeg ble grepet at all historien og måtte nynne en sang min gode b-mor alltid nynnet når hun gjorde husarbeid! Tro om hun ler litt der oppe?:-) Denne skal komme godt med, har noen erfaring og tips ifht rulle så vil jeg gjerne ta imot. Prøver meg litt frem her, kan man rulle frem og tilbake eller skal man rulle helt ut og så begynne på nytt? Skal tøyet være vått, dynket eller tørt?
Rulleklem fra
som setter så stor pris på kommentarer og mail, er så kjekt å høre fra dere, TUSEN, tusen takk!!!! Etterskrift; Svigers tror dette er en vanndriver eller hva det heter. At det er en slags sentrifuge de hadde i "gamle dager":-) Jaja, jeg får da bruke den til rulle likevel når jeg synes det funker:-)


PS! Kjære svigers, topp utført jobb idag!:-)
Lillemor og jeg stod i vinduet og fulgte med og klappet da du var ferdig med hekk og plen!! TAKK!!! :-)

3 kommentarer:

  1. Hei og takk for koselig kommentar på bloggen min:)
    Så flott rulle du fant! Min mor hadde en, men den var mye nyere. Veldig greit på store duker og sengeklær, men har desverre ikke så mange tips. Lykke til:)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så koselig å reise på besteforeldrebesøk, både for de stor og de små. Været her på disse kanter er meldt å bli veldig bra, så da kan de kose seg ute og inne.
    Så flott rulle du har funnet. Vet ikke så mye om den slags bare at jeg hjalp min mor og tante (stor stas) og da rullet de helt ut for så å ta det på nytt. Denne festen er i gode hender:) Lykke til med forberedelsene.
    Ha en flott kveld videre!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  3. Så mange fine skatter dere har der på loftet! Flott at dere tar dem frem...blir litt misunnelig, jeg ;oP Mamma har en rulle stående hjemme, gjett hvem som har lysst på den!? Men vi er jo tre jenter, kan jo være flere som er interessert...(tror forresten svigerforeldrene dine har rett i at det er en gammeldags "sentrifuge", men er vel ikke så nøye når den kan brukes som rulle. Så lenge resultatet er bra, mener jeg...

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.