onsdag 27. mai 2009

Gyngebenken vår:-)

Dette innlegget er historien om vårt nye hagemøbel; gyngebenken på Balke:-)


Jeg har lenge ønsket med en god, annerledes, deilig og dyp kosebenk ute på tunet til sene sommerkvelder. Det begynte med bloggen til Drømmen om en eplehage som satte meg på idèen om gyngestol. Vel, vi er 5 i familien, så da jeg var på Ikea på lørdag fikk jeg plutselig for meg at jeg kunne sette sammen to Lillbergstoler! Det ville bli en benk for hele familien, vi er en sånn "alle i en sofa-familie":-)
Ikeas bilde. Jeg kjøpte bare stolene, ikke puter og trekk. SÅ begynte arbeidet...trodde jeg..Men stolen var jo ikke SÅ flatpakket, så noen skruer og vips, så var stolen satt sammen. Et vips til, to stoler montert mens min kjære var på fotballkamp:-)

Så skrudde jeg de to stolene sammen med lange skruer, og sagde av armlenene mellom dem.

Så litt mamma-Eida-kos, vi måtte jo prøvesitte den:-) Innimellom litt interiørblad og pussing av lakken for å malingen til å sitte....

frem med heftgrunn....

Hentet en litt tykk overmadrass, trekte den i en dynetrekk for dobbeltdyner som jeg likte...
Hentet et bord i drengestua, pyntet det med fugleburet fra KID, iskald saft i mugge fra Green gate og jobben min:-), noen epletregrener og deilig marshmallows... Da ble det en perfekt avslutning på dagen for Amalie og meg:-) Vi hadde selvsagt besøk av gutta boys, men de tømte glassene og skåla før de trente videre på fotballtriks de hadde sett på kampen;-)...



Det nydelige heklateppet er fra min kjære bestemor Eida Alida. Hun heklet ett til hvert barnebarn og nå fikk jeg mitt... (Tusen takk, tanteSol! Du er snill, du!!)


Vi fant et lunt sted å ha gyngebenken, nå mangler kun en stor, hvit parasoll... (Lysthusbestillingen er kansellert). Bildene under viser før og etter... Med dette anbefaler jeg flere å lage en gyngebenk, den er ubeskrivelig deilig å slå seg nedi synes vi her på Balke gård ihvertfall:-)


Ha en fin dag ønskes deg fra

37 kommentarer:

  1. Ååååååhhh, kjempestilig!! Du e sannelig kreativ dame, det der hadde jeg aldri kommet på selv. Håper på finvær så dere kan kose dere hele familien:)

    SvarSlett
  2. Åhh så utrolig flott benk :))
    Helt nydelig.. For en super ide å sette to stoler sammen :) Mulig jeg kopierer den ideen ;)
    Nydelige bilder. Du er så flink til å sette ting sammen..
    Herlig jente du fikk hjelp av ;)

    For et nydelig navn din bestemor hadde :)
    Jeg legger deg inn på favorittlisten min ..

    Ha en fin dag og kos deg på den vakre plassen din .
    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Wow....jeg blir helt matt av alt du finner på..snakk om å komme over ei Kreativ dame...Hver gang jeg titter innom,blir jeg alltid like inspirert....Takk for at vi får ta del av dine prosjekter...Før og etterbilder liker vi godt her i blogglandia...Klem fra Maliva

    SvarSlett
  4. så nydelig benk, og så kreativt!
    vakre bilder hos deg, ah!
    ha en fin dag -
    moaklem

    SvarSlett
  5. Tusen, tusen takk, så hyggelig og raske dere er med tilbakemeldinger;-)Litt småkry selv også:-) Ja, navnet hennes er nydelig og yngstedatteren er oppkalt etter henne og min kjæres farmor, så hun heter Eida Helene. Klem til dere alle med ønske om en god dag!

    SvarSlett
  6. Utrolig flott den ble,du er så kreativ!!!

    SvarSlett
  7. WOW!!! so lekkert!!! og so smart!!! den ideen skal du sjå mange hermar etter :)

    vert nok mange koselege sommarkveldar i gyngesofane din :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  8. Så super ide! Det ble jo råflott! Jeg henger meg på de andre her som er imponert over din kreativitet:)
    Søt lita jente du har også:)
    Ha en flott onsdag:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  9. Har du sett så smart!!! jeg er virkelig imponert. Sånn en kunne jeg tenkt meg å hatt under syrin treet i hagen vår...å så deilig å sitte og gynge i en sen sommerkveld med en go bok og radioen som summer i bakgrunnene....
    Vel, vi får se om jeg få satt det ut i virkeligheten

    Takk for tipset.

    SvarSlett
  10. Så kreativt- du er bare kjempeflink!!
    Den ideen er vel lov å "låne"?
    Hjelp- du er bare et unikum for oss her inne:-)
    Ha en strålende dag,klem Hege.

    SvarSlett
  11. Værsågod, ta idèen og kopier! Bare hyggelig;-)

    Klem fra Balkemor:-)

    SvarSlett
  12. Nå blir det et rush til ikea for å kjøpe de stolene ;) Kjempelurt..og ikke minst så blir det en anna pris enn den som det var snakk om hos Drømmen om en eplehage!!!
    Jeg synes den ble kjempefin!!!
    Ha en strålende dag ;)
    Klem Anne***

    SvarSlett
  13. Hei:-) Ja, prisen ble veldig bra, jeg tok ikke med puter og trekk, så da betalte jeg 495,-/stol. En gyngebenk til 1000,- er litt annet enn Kvist-pris, ja;-)

    SvarSlett
  14. OIOIOI, for en genial ide!! Jeg driver å sikler på dagseng, men kanskje den der kunna være en bedre ide..? :D

    SvarSlett
  15. Utrolig smart du er da!!!
    Kreativ sjel med øye for løsninger på det aller meste;)
    Dette liker jeg;)
    Lekkert!!
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  16. Da var fru Smart Balkemor på'n igjen:)Jeg beundrer din kreativitet og at du deler villig vekk med oss andre!!!! Dette ble helt konge (som det sies her i huset). Det bordet så virkelig innbydende ut, et glass saft og et godt blad i en gyngebenk..............livet er herlig!
    Igjen takk for at du lar oss bli med deg!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  17. ~ Tusen tusen takk for hilsen på bloggen min! Det gjorde til at jeg fant bloggen din,og den er helt fantastisk! Nydelig villa dere har,og så mange flotte detaljer og nydelige barn. Jeg er selv hjemme med etåring.Her vil jeg så gjerne komme igjen. Håper det er greit jeg legger deg til bloggen min. Møblene med rosete trekk over er bare nydelig ~

    Ha en fin ettermiddag.
    Hilsen Signe.

    SvarSlett
  18. Hei,Marianne.Dette var en smart idè.Det ble roamtisk og nydelig.Kanskje med utsikt mot sjøen også?

    SvarSlett
  19. Aaaah!

    Sukk og stønn, for en genial ide! Og så fin den ble også :o)
    Har og lyst på to av de stolene, siden den andre koster mer enn det smaker og litt til liksom ;) Problemet er bare at vi bor 5-6timer unna IKEA... Ikke bare å stikke innom med andre ord. ÆSJ!

    Flink du er!!! :o)

    Klem Tove

    SvarSlett
  20. Hei Marianne!
    Takk for hyggelig svar:-)
    Kikk innom bloggen min for en liten overraskelse:-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  21. Så smart og kreativ løsning!
    Denne likte jeg veldig godt!
    Dette er vel en fin plass og slenge seg nedpå!...eller kanskje ta en aldri så liten dupp.

    Ha en fin kveld!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  22. Så vanvittig flink du er!!
    Helt imponert jeg altså
    Den ble jo bare så skjønn...
    gjett hvem som skal være hermegåsa og komme seg av sted til Ikea ved første anledning?
    Rimelig hektiske dager her for tida, men man får alltids tid til ting man virkelig VIL!!
    Masse tusen takk for at du deler dine fantastiske ideer med oss!
    Stor klem!
    Gunn-Cathrine

    SvarSlett
  23. Benken ble jo bare kjempefin!!! lenge leve kreativiteten :) skulle bare ønske at jeg hadde litt mer av den! Koselig innlegg med mange fine bilder :o)

    Så gøy å høre at du har bodd på Levanger - fem år er jo faktisk lenge! Jeg studerte i Trondheim. Har hørt at studielivet og miljøet på levanger skal være veldig bra :)

    Ser virkelig idyllisk og vakkert ut på Balke gård :) gleder meg til å se mer :)

    klem Lisa

    SvarSlett
  24. Titter inn en liten tur igjen...Så stilig benken ble!!!

    Jeg kjenner nok ingen Even nei(som lever fremdeles hvertfall)...Men jeg fikk SMS fra helsesøster i fjor en gang om lunsj hos deg med barselgruppa ;)
    Problemet er bare at jeg fikk den en dag for seint....
    Så vi var no i utgangspunktet på samme gruppe, men tydeligvis ikke tilstede samtidig! :)

    SvarSlett
  25. Oi, så fint det ble! Både smart og nevenyttig du, jo! :)

    Takk for koselige kommentarer i min blogg. Legger til deg hos meg jeg også! Gøy med flere som har sveitserhus. Og jeg drømmer om at mitt egentlig lå på landet...

    SvarSlett
  26. Bøyer meg i støvet for deg!!
    Kjempekreativt og utrolig flott!
    Ikea burde se denne ;)

    Klem!!

    SvarSlett
  27. Så smart. Benken ble nydelig:)

    SvarSlett
  28. Så utrolig flott benken ble!! Du er jo en multikunstner:-) Og så koselig med det lille bordet og pynten oppå, romantisk som bare det...Kos dere med den nye benken:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  29. Hei Marianne, så flott det ble, skikkelig romantisk også. Håper du og din kjære får mange koselige stunder der.. Ha en fin dag. Klem Kristin

    SvarSlett
  30. Heisann!!
    Så kreativ du er da!!
    Nydelig benk og nydelige bilder:o)
    Tusen takk for hilsen hos meg....glad du gjorde det for nå oppdaget jeg nok en flott blogg!!
    Legger deg til i bloggrollen min jeg...for her vil jeg gjerne følge med:o)

    ha en fin kveld:o)

    SvarSlett
  31. *Gosj*! Du er kreativ!
    Dette ble jo kjempe bra. Jeg vil vil vil ha IKEA litt nærmere. Du fikk det jo til å se ut som en lek å lage denne!
    Kjempe flott blogginnlegg, gleder meg til neste:)

    Anita

    SvarSlett
  32. Stilig! Kjøpte Lilleberg i 2-seter selv og har som terassemøbel. Men den gynger jo ikke da … dette var jo ganske stilig! Planlagt å male min jeg også, og det ble jo veldig fint – så tror det blir neste prosjekt!

    Klem Anna

    SvarSlett
  33. Så nydelig det ble! Har selv to slike stolen som vi ikke vet hvor vi skal gjøre av når en sofa kommer der de står. Det er de uten gyngefunksjon, men kommer til å gjøre det samme som du har gjort!! Nydelig!! Takk for tipset :-D

    SvarSlett
  34. Du er bare utrolig!!! Alt det du får til - og kommer på!!

    SvarSlett
  35. Hei!

    Dette ble jo BARE UTROLIG NYDELIG! Så kreativ du er!! Nydelig og romantisk av Ikea-møbler! Juhuu!

    Kos dere!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  36. Hei hei! Vært på farten hele formiddagen - travelt å være hjemmeværende småbarnsmamma ;o)-men nå er det tid til litt blogging...Kommet en god del kommentarer siden i morges, ser jeg! Det er visst mange som liker disse før -etter-prosjektene!
    Som for øvrig var en genial idé! Ikea kommer nok til å oppleve en viss etterspørsel etter denne gyngestolen - takket være deg, Marianne ;oD
    Lekker ble den! (Lurer på om Ikea er klar over "Pimp up" Ikea-møbel-begrepet, og hva de mener om det!?!)
    Nevnte sagen du kjøpte for samboeren min; den hadde vært fin til å sage ut dukkehuset jeg skal lage til vesla - hva måtte du gi for den?

    Klem fra Mette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.