torsdag 30. september 2010

Jentekveld og oreokake

Mmmm, jeg elsker oreokake, og nå har jeg lagte den for første gang.  Mulig det blir lenge til neste gang, for denne var tidkrevende å lage....  Oppskriften finner du her.
 Men før husfruene 1-5 fikk kake, var det kylling med fetaost og rød pesto på en seng av broccoli og gulrøtter med kremet champingomngsaus til..Provencepoteter ved siden av..
 Nora rørte jordbær fra frysedisken, nærmere hjemmelaget kommer jeg ikke...
 Og så fikk jeg endelig tak i Columbineservietter, de svenske kvalitetsserviettene blir så fort utsolgte.  Pyntet med lavendel og da passet disse serviettene inn.  The lavendel fairy... 
Og her er min flotte husfruegjeng, en slik kveld i måneden er gull verdt...Også for magemusklene...:-)

Klem,

14 kommentarer:

  1. hei hei,
    så koselig det ser ut som dere har det der,å så flink du er som har baket kake,vet den tar tid å lage,så veldig god ut..mmmmm maten så å veldig god ut..
    ønsker deg en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Finnes det noe koseligere enn jentekvelder?!!!
    Og Oreokake er bare deilig, mmmmm - men jeg er enig, Det tar fryktelig lang tid å lage!
    Ønsker deg en fin kveld - morgen er det helg!!! jippi!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  3. Driftige du, og kaka er bare nydelig. Håper du får ei herlig helg, jeg gleder meg vilt til helg på hytta.....klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Åååjeg blir bare sulten her jo!;-D
    Sånne jente-kvelder er gull verdt!
    Ha en fin helg snuppa,
    klem Hege.

    SvarSlett
  5. mmmm....oreo er bare best!!
    tips - sjekk ut detsoteliv.no!
    her fins masse oppskrifter på diverse oreo-kaker, og masse andre lettvinte kaker. jeg har laget oreo iskake mange ganger, den er kjempelettvint og NYDELIG! Og så er det så kjekt - man kan jo lage den mange dager i forveien, for den skal jo i frysern lell :)
    anbefales!
    ser ut som dere hadde en super jentekveld!
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  6. deilig, det har jeg og kost meg med i kveld- er bare den beste kaka jeg vet!

    SvarSlett
  7. Det så godt ut :)
    Og så superfint du har det. Ser at du har sansen for vakre detaljer :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Hei Marianne.
    For noen heldige husfruer som har en "værtinne" som deg, kan tenke meg at dere koste dere big time!

    Kaken så jo himmelsk god ut, jeg er ingen kløpper på kakebaking så akkurat i det jeg leste at den var tidkrevende fant jeg ut at den blir nok ikke bakt av meg akkurat ;))

    Jeg har lest meg igjennom innleggene nedover her ettersom jeg hadde gått glipp av noen for jeg var avsted.

    Huset som er til utleie må jeg si var virkelig sjarmerende, kan jo ikke bli noe problem å leie det ut :))

    Blir spennende å høre hvordan det går.
    Ha en fin fin helg i din vakre heim.
    KLemmer

    SvarSlett
  9. God Fredag, Marianne :) Den kaka såg himmelsk god ut :)

    Herlig med jente kveld :)
    Dere koste dere vel maks tenker jeg :)

    Ha en fin helg :)

    Klemmer til deg!

    SvarSlett
  10. Mmm...det så jammen godt ut Marianne! Både middagen og kaken! Oreokake har jeg spist hos søs en gang...hennes første gang hun lagde den. Det tok tiiid ja..så jeg tror kanskje jeg står over den:o)
    Men jammen god!
    For et nydelig sveitserhus dere skal leie ut. Heldige er dem som skal bo der;)Så ut som et kjempekoselig hus.
    Lykke til videre på neste budrunde da:)
    Klem fra Line

    SvarSlett
  11. Hei!

    Dette så veeeldig godt ut - nå ble jeg virkelig sulten! Og Oreo-kake er utrolig godt!

    Flott innlegg du hadde om å bry seg. Det var tøft gjort! Virkelig!

    Håper du får en fin søndags-kveld,

    Hilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  12. Hei igjen,
    ...og endelig fikk jeg lagt meg til som følger av den fine bloggen din også!

    Hilsen fra Cathrine igjen :-)

    SvarSlett
  13. Heisan.

    Enda ikke smakt Oreokake. tror det er på tide å prøve en selv. Den middagsretten, kunne du legge ut oppskrift? Jeg skjønner at jeg burde kunne lage det ut i fra hva du sier du har brukt, men av og til er det godt å få det inn med teskjeer;-)
    Fru Johansen

    SvarSlett
  14. Hei Fru Johansen, det skal du får: Skjær et snitt i kyllingfileten på siden og fyll 3 fetaoster og 1 skje rødt pesto inni. Stek den raskt på hver side i panna med smør, før du legger den i en ildfast form (rapsoljesmurt) der gulrøtter og brokkoli som du har kokt i 5 min. ligger. Stekes i 30 minutter, 170 grader. Ta ut og hell ferdiglaget saus over og server:-)
    Mmmmm:-) Lykke til! Mvh Marianne

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.