onsdag 1. september 2010

Høsten kommer krypende...

Hei og takk for så hyggelige kommentarer, overveldende!  Skal selvsagt komme med mere når jeg kan..  Her har vi altså gjort klart for HØSTEN!
Kjøpt litt høstting og tang...Og i mangel på passende krukke, ble det litt strie bundet sammen  ved hjelp av hyssing.. Takk for tipset, Ann Karin! 
Lykter, lys og hjertetavle, sammen med høstplanter...
Som den kyllinggård Balke er, måtte jo jeg bare kjøpe denne....
..og høstens avling fra...Plantasjen;-) i en gammel potetkrukke...
Skal spraymale en gyngestol svart, og med saueskinn oppi blir dette høstpynten på trappa i år.
Nede på trappa står de svarte krukkene, blomstene er byttet ut med silverfalls og eføy...Lavendelen har stått i samme krukke siden i vår...
Her jobbes det for fullt med maling og innkjøp, og med gledelig telefon ikveld om at gulvsliperen kommer i morgen, har vi flyttet alt ut av spisestua...Gleder meg slik til lyse, nyslipte gulv der inne også...

Må tilslutt legge ved et "vi feirer sommerens siste dag-grillmiddag" som vi hadde idag...Aupairen og en venninne av Amalie ble med på festen, kjempekoselig!  Nå sier vi velkommen til høsten;-)

Høsthilsen fra

21 kommentarer:

  1. ah.. så herlig.. høststemning til gangs hos deg :) Gyngestolen blir prikken over i`en på trappa di :)

    Ha en super morgendag!
    klem fra S

    SvarSlett
  2. Helt herlig snuppa - og liitt godt med høst:-)
    (masse kjekt å finne på inne!)
    Ha en god nat,
    klem Hege(også nattens dronning;-D)

    SvarSlett
  3. Hihi, nyter å lese om livsnyterne på Balke gård! Herlige bilder!

    SvarSlett
  4. Hei Marianne
    Høsten er en nydelig tid, og her hos deg var det virkelig høststemning :) så koooooselig.... Mye fint og inspirerende... Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Som alltid vakkert hos deg, Marianne! :)
    Høsten er egentlig ei fin tid syns jeg, og nå har jeg jo Nice-turen å "tære på" også. :)
    ....dessuten skal jeg jo lage vinduskarmer...kremt.... :))

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  6. Ja helt utrolig at en skriver 1 september i dag..hvor blir tiden av....:)
    Koselig der på trappen hos deg...
    Ha en fin fin fin dag..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  7. god morgen Marianne.
    flott du har pyntet utenfor din dør,koselig å markere høsten,jeg må pakke ned noe av hagen snart,bare formen er der,jeg har vært så uheldig å få rust på noen roser ved vår inngangs port,så alt må vekk,stor jobb,men jeg skal få det ned,blir ribbet,har kjøpt masse tulipanløk som skal ned i jorda,så tanken på det til våren hjelper,
    skjønner godt du gleder deg til lyse fine gulv,gleder meg å se,
    å kyllingen var stilig,så koselig,
    å nydelig markering i paviljongen,ser ut som dere nyter alle sammen,å det er livet.
    ønsker dere alle på Balke en fortryllende onsdag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Hei Marianne!

    Du jeg lurer på om du kan hjelpe meg - vet du hvor jeg kan få tak i en skjenk a la den du har i hallen? Har lett overalt på helgens lokale loppemarkeder uten hell. Kanskje du har et tips? Fantastisk hjem du har!

    SvarSlett
  9. Så flott du har ordna:) Litt kaos i heimen med gulvsliping på gang skjønner jeg men etterpå er det bare å nyte nye fine gulv.

    Morsomt med dekkbark som faktisk lukter godt:) Var ikke klar over at det fantes.

    Ha en fortsatt fin høstdag:)

    SvarSlett
  10. Hei, så nydelig, ja, høsten er virkelig i annmarsj. Men det er jo en deilig tid det og, med innekos og lys. Ha en strålende dag og kos deg. Klem Kristin

    SvarSlett
  11. Hei Reklamedama:-)

    Takk for koselig kommentar!

    Sjenken er arvegods, opprinnelig en neongrønn spilkommode som jeg malte, satte på nye knotter og fjernet speilet på... Sjekk lignende sjenker her:

    http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23959610


    http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=23289542

    Melder deg om jeg hører om noe.. Klem

    SvarSlett
  12. Et nydeligt oppsett, med inngangsdøra. Jeg synes nå høsten er bare kos, både inne å ute!

    Nina

    SvarSlett
  13. Hei Marianne!
    Nå har jeg kost meg med mange fine innlegg fra deg! Var på koselig hyttetur i helga - og så har vi hatt nettrøbbel! Må bare si at den tapeten var...LEKKER!!! Skulle ønske jeg hadde et rom som kunne matche en slik tapet!!!!
    Skohylla ble knall som bokhylle - kjempe god ide!
    Jeg har hengt 3 røde skoskap (fra Ikea) på Malin sitt rom. De er geniale til oppbevaring av bamser og andre leker!
    Det ble virkelig fint ved innganspartiet hos deg! Minner meg om at jeg burde gjort noe her også... (men...hvisker: jeg vil ikke pynte med høstting enda...) ;-)
    Ha en nydelig dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  14. Ps - jeg får ikke fram det kakaobark innlegget fra deg!

    SvarSlett
  15. Hei hei
    Nydelig høstinspirasjon.
    Ha en fin dag
    Klem Tove

    SvarSlett
  16. Hei, så fin høstpynt du har! Du, det skjer noe rart hver gang jeg skal inn på bloggen din.. først står det at den ikke eksisterer og så får jeg en ny link der jeg kommer inn. Men innlegget som vises som siste innlegg i min oversikt er et "gammelt" innlegg.. og nå finner jeg ikke kakaobarkinnlegget som ble vist i min oversikt!! Er ikke dette rart, eller finnes det en logisk forklaring?

    Ha en fin høstdag ihvertfall! Her skinner solen!

    SvarSlett
  17. Beautiful blog!!!
    Kisses and regards from Croatia.
    Zondra Art

    SvarSlett
  18. Hei Balke, En liten høst hilen til deg også. Flott pyntet på trappa:) Neste år skal jeg nok også møte opp på løten loppemarked. vi kjørte forbi i år, men ikke en parkeringsplass å oppdrive !! alltid spennende å komme innom bloggen din.

    MVH Ingebjørg/

    SvarSlett
  19. Så koselig med høst! Jeg har faktisk også fått ordnet meg no`på trappa for noen dager siden og da tenkte jeg på deg. "Marianne har sikkert klargjort inngangspartiet sitt også..." Og det stemte jo...Håper å få med meg LInn på høst/lys-tur om ikke så lenge. Aller helst før høstferien. Har dere uke 40? Tenk om vi kunne klare å få til en treff snart. Det hadde vært hyggelig! klem og hils alle dine - og lykke til med alle høstens store og små prosjekter...

    SvarSlett
  20. Så koselig du har gjort det. Og det er litt deilig og. At det er høst... jeg syns det er litt digg jeg. Tenner lys og har det varmt og godt inne når det stormer og regner ute. Ja, jammen har jeg det godt midt i høsten her ;O)

    Liv

    SvarSlett
  21. Hei og takk for hyggelige kommentarer, ja det er uke 40 Vivi, har dere lyst å bli med til abdeferie i Danmark? Det hadde vært supert:-)) Sjekk EHs rom, der er kurven din;-)

    Og Ingebjørg, ja det var helt kaos på loppis, var der ti over fire og sneik meg til en plass på plena ved kirka;-) Sees neste år!!

    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.