tirsdag 21. september 2010

Sisalteppe - peisestua

Har gitt peisestua litt nytt utseende, jeg..  Skapet i hjørnet er veldig mørkt, så uten å ødelegge det, malte jeg innvendig i en farge jeg laget ved å få scanne fargen på sofaen hos fargehandleren.  Det ble veldig likt, og med dørene oppe ble det mer slik vi liker det.  Ser at det vil gjøre seg med å male de røde bakveggene inni skapet beige også. 
Inni skapet er det elfenbensbestikk, samt service vi bruker til kakao..Mmmm...  Passer bra i peisestua; knitring i peisen og varm sjokolade...Høst, ja...
Vi har også kjøpt et matchende teppe, sisalteppe med kantbånd.  Ton-i-ton, og med røde julestjerner i vinduet blir det varme toner her inne...Ja, jeg gleder meg til jul!
Ny ramme med bilde av barna, denne kjøpte jeg på Skeidar.
Synes en smal løper i vinduskarmen gjør seg.  Her har jeg også utvidet karmene og malt de hvite.  Endelig plass til vinduspynt.
Peisestua eller pianostua...Mye brukt når vi har besøk, da det er godt med sitteplasser rundt bordet.
Og lysekrona som har dimmer er min favoritt i dette rommet.  Nå gjenstår det bare å få rammet inn mange familiebilder som skal henge over pianoet.  Inntil da, ha en finfin dag!  Og igjen, takk for så koselige kommentarer på bloggen, jeg takker dypt!  Klem

11 kommentarer:

  1. Du har det jo bare så koselig - og veldig god ide med å male samme farve inni skapet!:-)
    - det hadde nesten ikke jeg tørt jeg!
    Ha en fin dag M, klem Hege.

    SvarSlett
  2. Ja..skapet ble lekkert...men vent med og male inni til etter jul da:)Det passer godt til julen:)Da kan du svinge malekosten...det blir vel hvitt inni da tenker jeg...
    Den lysekrona er jo helt adorabel i Think:)
    kos deg
    eddaKlememr

    SvarSlett
  3. hei Marianne,
    alt du gjør blir jo så nydelig,en veldig bra ide å male skapet inni,er enig med deg,du må ta det på bak veggen å,flott med teppe,ja det blir flott med julestjerner å kos,gleder meg til jul jeg å,men er jo glad ikke tiden går så fort da, en riktig hyggelig kose stue dette her,
    ønsker deg en flott onsdag,her har vi sol å varme,dagen nytes.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Jeg synes det var godt gjort å tørre å male det fine skapet innvendig :) Men så fint det ble! Og at du valgte å bruke samme farge som sofaen var jo det eneste riktige.

    SvarSlett
  5. Så utrolig koselig, nydelig var det. Nydelig hjem du har. Ha en fin dag, klem :)

    SvarSlett
  6. Veldig koselig peisestue dere har :)
    Skjønner at du er en av de som er helt tussete etter julen, hihi :) Det blir nok veldig fint med julepynten til de fargene!
    Nydelig det skapet i hjørnet! Sikkle sikkle!
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  7. Hei hei :)
    så fint det er her inne hos deg.
    smart å scanne fargen på sofaen - skapet ble veldig fint. Og sisal teppet er jo bare LEKKERT !
    ønsker deg en flott dag
    hilsen fra anita s

    SvarSlett
  8. Det ble LEKKERT!! Fargene både på skapet og veggen er utrolig fine. Ikke rart dere koser dere i peisestua nei ;0) Ha en fin kveld! Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Å for ett flott skap!
    Ble kjempe fint med malte dører - inni.
    Blir spennende å se hvordan det blir nnår di maler hele inni :O)
    Flott peisestue, klar for kos :O)
    Ha en flott peiskveld.
    Mumseklem fra Vibece :O)

    SvarSlett
  10. For et koselig rom, knitring i peiseua, er bare mys....kos deg...klem

    SvarSlett
  11. Hei!
    Her blir det nydelig og lunt til jul ja...! ;)
    Nesten så jeg har begynt å se litt fram til den tida jeg også. Har vel noe med kveldsmørket og kortere dager å gjøre...
    Kjempefint skap og lurt å male det innvendig. Lysekrona er nok favoritten min der også ja. Den er jammen flott! Er den gammel?
    Eller "ny-i-gammel-stil"?

    ...også var det de vinduskarmene igjen da, Marianne...Er fortsatt like smale mine! ;))

    Jeg fikk "tilbudslapp" fra Stasjon` idag.
    "Kringle og kaffe m/påfyll 35 kr"
    Kan benyttes hvilken dag som helst visstnok... ;)
    Er du der en av de nærmeste dagene eller?

    Ha en fortsatt fin uke!
    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.