torsdag 9. september 2010

Viktig melding!


Hei og takk for alle fine kommentarer, jeg setter slik pris på dere!  Skal derfor tipse dere om å løpe i skogen og sanke julepynt!  Det er nok siste mulighet, for idag var tyttebærene megamodne og klar for sanking...
I jula er det mye hvitt her i huset, men med røde innslag som f.eks. tyttebærpynt på serviettene...  Litt gråpapir og bast, vips; en enkel og søt bordpynt.

Man kan jo også sette på en navnelapp...
Så etter jobb nå idag, har jeg vært på julepyntsanking i skogen:-) 
Nå er de lagt i fryseren, og holder seg fine der til elgstek i november eller julemiddag i desember...
 Ho-ho fra nissemora

15 kommentarer:

  1. Ja..skulle absolutt ha vært en tur nå:)
    Deilig med tyttebær..til lt med brun saus:)
    ha en fin kveld
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Så lurt da, så fint det var som pynt rundt servietten.
    Dessuten er det koselig med en tur i skogen.

    Hilsen fra Mimmi-leone

    SvarSlett
  3. Så lettvint det var å putte det i fryseren. :) Takk for tipset. :) Det ble skikkelig lekkert sammen med hvit serviett. God kveld i stuen.

    SvarSlett
  4. Har nettopp vært på tyttebærtur sammen med min mor, og vi fant noen liter...det viktigste var den herlige turen. Har aldri tenkt på det som dekorasjon til jul....takk for det tipset, kan alltids ta en tur til i det fantastiske høstværet vi har nå om dagen. Ha en herlig kveld,,,,klem

    SvarSlett
  5. Serviettpynten var koselig, og det var lurt å ha et lite magebånd under tyttebærne.
    Hele tyttebær i frysen er rett og slett smart - kan brukes både her og der. Rognebær går også bra å fryse.
    Jeg holder igjen på juleforberedelsene så godt jeg kan, jeg som sverger til sommer langt uti november, men jeg må bare innrømme det rykker bitte-litte grann i julefoten *s*

    SvarSlett
  6. He, he - jeg skal vel ikke se opp for elgen. Jeg skal jo lokke på elgen, for snart skal den SKYTES - pang den er død! Tyttebærtur med bøtte og gevær, det er vel saker :-)

    SvarSlett
  7. Linken ville ikke helt komme opp, men det aner meg at du kanskje ikke elsker elgen høyere enn julenissen....

    SvarSlett
  8. beautiful!
    Nice weekend.
    Kisses.

    SvarSlett
  9. Veldig lurt og dekorativt i tillegg:-)
    Ha en kjempefin helg turbo-Turid!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  10. Så absolutt! Helt enig Marianne. Mye fint å samle sammen nå til pynt. Jeg har sanket sammen noen rognebær og kongler, til noen islykte og stormlykter. Men tyttebær har jeg ikke tenkt på. Fikk plutselig en idè her nå:)) jeg får ta med meg valpen på skogstur imorgen og plukke litt.
    Han en fiiin helg Marianne:)
    Klem fra Line

    SvarSlett
  11. hei på deg vennen.
    åå så kjekt dette var da,en topp ide å ta med seg,
    vakkert du har pyntet på serviett,
    fikk julestemning jo.
    ønsker deg og dine en hyggelig helg.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  12. Hei Marianne
    Tusen takk for et flott tips!!! – har ikke tenkt på å fryse ned tyttebær. Kjempe dekorativt å pynte med ♥ tror jeg må ta meg en tur i skogen… Flott innlegget under her også. Det er viktig å leve i nuet, ingen som vet hva morgendagen bringer… Ønsker deg en super søndag, stor klem fra Mette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.