tirsdag 7. september 2010

Grip dagen om du kan....

Idag har jeg kost meg med flott tale fra sjefen og statsråd Kleppa på åpning av riksveg 3-prosjekt, blitt inspirert sammen med lillemor på handletur til Løiten lys, kjørt Henrik på speideren, stekt fiskepinner til  middag, lest engelskleksa med eldstejenta og spist osterester med min kjære til fotballkampen..  En fantastisk dag igrunn!  Men så ser jeg innom bloggen til Tomine og skjønner at ikke alle har hatt en slik dag...  Så husk: Lev Livet Lykkelig, vi lever bare en gang....
Jeg vil bare ta noen stemningsbilder og be dere gjøre det, Leve livet lykkelig....
Man kan gjøre mye med positive tanker, ordets makt vet dere....  Men av og til er livet utenfor for vanskelig, man klarer ikke det...Det er jo mange andre ting som spiller inn... 
Min fantastisk flotte venninne som nylig er kreftoperert, sa det slik; Vi har bestemt oss for at dette skal gå bra, bretter opp ermene,-carpe diem..
Jeg får mms fra henne på en cafè en lørdag morgen der hun nyter en cookie og latte og skriver; Jeg griper dagen, jeg Marianne..  3 dager etter operasjonen...
Slike mennesker beundrer jeg enormt, og når hun kaller meg en kreativ engel, ja så sender jeg henne dette innlegget og kaller henne en strålende sterk, flott og frisk engel!

Klem fra
som nynner...: Jeg trodde englene fants, bare, bare i himmelen, men det var før jeg møtte deg, nå har jeg en engel her hos meg....

14 kommentarer:

  1. Så fint... Så snillt av deg... Jeg er helt utrolig overveldet av alle Mail jeg har fått... Og at noen i tilegg gjør som du her nå... Tusen tusen takk

    Lev Livet Lykkelig!!!

    SvarSlett
  2. Jeg griper hver dag, lever hver dag og nyter. En opplevelse i mitt liv snudde opp ned på livet i løpet av et par sekunder. Etterhvert har jeg klart å gripe dagen. Ha en fin dag M., klem fra Mona.

    SvarSlett
  3. Kloke ord - og livet er ikke for amatører...
    Sov godt,klem H.

    SvarSlett
  4. Nydelig skrevet - takk for fin påminner....

    SvarSlett
  5. Så sant så sant....
    Carpe diem...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Nei livet ruler nok ikke for alle....og alle klarer kanskje ikke og se livet slikt positivt....
    Det er så mange skjebner og så mange livshistorier ......
    Selv har jeg alltid sett ting fra den lyse side....og har en ukuelig livsgnist:)
    Kos deg..er så nysgjerrig på hvilket blad:):)
    klemklem
    eddaKlem

    SvarSlett
  7. Hei.
    Så god og snill du er. :)
    Det er viktig å leve i nuet,ingen
    vet hva morgendagen bringer,eller
    neste time for den saks skyld.
    Takk for kommentar på mitt
    nib innlegg. Tapeten kjøpte jeg i
    Ålesund,husker desverre ikke hva
    leverandøren heter. :)Klem.
    Nydelige bilder.

    SvarSlett
  8. Så fint sagt...og tenk de herlige hverdagene vi er så heldige å få oppleve, med både jobb, fiskepinner og speider. Vi må nyte mens vi kan...ingen kjenner morgendagen...klem

    SvarSlett
  9. For et VAKKERT innlegg med kloke ord! Av og til er det sånn at man tar hverdagen forgitt.. Men alle har det desverre ikke like bra!
    Det er viktig å ta vare på øyeblikkene og nyte.. Også hverdagen!

    Herlig positivitet din venn stråler, sånn mennesker er herlige!

    Ha en flott dag du også, Marianne!

    CARPE DIEM!!

    SvarSlett
  10. Så fint innlegg Marianne. :)

    Er spent på hvordan mandagen gikk...
    Klemmer

    SvarSlett
  11. *Blir så ydmyk*
    Du har jo selvfølgelig helt rett! Jeg føler veldig at livet går mot meg nå om dagen, og det føles mye lettere å legge seg ned å lukke øya enn å brette opp ermene... :(

    SvarSlett
  12. :) Carpe Diem :)
    Mumseklem fra en gripende Vibece :O)

    SvarSlett
  13. skal få ett skilt av meg du marianne :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.