fredag 24. september 2010

3 måneder til jul!

Hei alle dere gode kommentatorer, takk for gode ord i forrige innlegg! TAKK! Håper det kan inspirere flere til å tørre... 
 Jeg har vært på 2 dagers seminar med jobben, vi var på Rondane og hadde en kjempesamling!  Nå er jeg klar for senga etter pizza og fredagskos, så lite bloggetid dessverre...  Men igjen takk og ønsker deg og dine en riktig god helg!  I morgen blir det Oslotur og tapas med en morsom gjeng, så søndag og endelig Amalie og Henrik på plass her hjemme igjen, gleder oss veldig til det!  En litt fornøyelig historie, da jeg kom hjem idag satt Eida Helene på 2 1/2år og hjalp pappaen med pizzafyllet.  Jeg står og koser med henne ved kjøkkenbenken og sier; Eida, jeg elsker deg.  Og så svarer hun; Og jeg elsker løk!  før hun smattet videre på kjøttdeigen og løken i panna....hehe...herlig alder!

13 kommentarer:

  1. I love Christmas!
    Kisses and nice weekend dear.

    SvarSlett
  2. Hei Marianne
    Du verden nå ble jeg rørt her jeg sitter ♥ så utrolig snilt av deg – og ikke minst at du faktisk dro over… Ja vi er ikke flinke nok til å se oss rundt og bry oss om andre – dette skal i alle fall jeg ta med meg videre! Fantastisk flott gjort Marianne ♥

    Joralf Gjerstad skriver i boken sin ”Den gode kraften”, at vi vil gå inn i en ny tid.

    «I dag er det mye egoisme rundt om, mange er mest opptatt av seg selv, og vi glemmer ofte å hjelpe våre medmennesker. (...) Folk søker stadig etter den kraft som harmonerer med deres trang til en sjelelig fornyelse. Det er denne utviklingen som vil forandre menneskene til å tjene det gode og gi oss håp om en rettferdig verden. (...) Denne forandringen vil komme raskt, over en tiårsperiode vil vi merke at en ny tid oppstår. (...) Kjærlighetens kraft vil blomstre.»

    SvarSlett
  3. God morgen....
    nå gråt jeg nesten først litt og så lo jeg litt etterpå:)
    Jeg leste historein din under først...og må innrømme at den rørte meg..du er jo bare helt unik du..og for en energi du har.Ja..helt sant at noen ganger vinner ikke alle med alt..av forskjellige grunner en ikke vet.Mange ville bare ha irritert seg...og ikke tenkt tanken om og tilby en hjelpende hånd..og det er riktig...vi er blitt dårliger på og bry oss om hverandre....Så historien din har et viktig budskap..en tankevekker...
    Og etterpå leste jeg øverste innlegg...he he jeg elsker løk jeg haha..ja de er goe:)
    Ha en kooselig dag der oppe...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Så herlig sagt av lille Eida :) Ønsker deg en god helt!

    SvarSlett
  5. Det høres ut som om dere skal har en ordentlig koselig helg. Så deilig med tapas da og så kos å få de eldste hjem igjen. Jeg leste innlegget ditt under og er helt enig med deg. Her er det et veldig fint samhold, det er så hyggelig med gode naboer. Tøft at du gikk bort og spurte :-)

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  6. Snufs - tørker noen tårer... jeg ble så rørt over det du skrev i innlegget under. Vi har mye å lære av deg, Marianne. For en fantastisk dame du er som byr på deg selv på denne måten.

    Og så måtte jeg le litt av kommentaren til Eida Helene. Herlig! Husk å skrive ned gullkornene!!!!

    Ha en flott helg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  7. Hi, hi - og løken kan hun jo spise..;-D
    Ha kos helg snuppa,
    klem Hege.

    SvarSlett
  8. hei,
    koselig hitorie,ja disse små kan si såå mye rart,en skulle skrive det opp å ta vare på det.
    skal si du har travle dager vennen,.men koselige å høres det ut som,
    ønsker deg og dine en hyggelig helg,
    o morra er det bloggtreff i arendal,blir spennende.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Du, la oss nå vente litt med å tenke på jula da! Det er langt frem for meg enda kjenner jeg ;)
    Herlig gullkorn fra frøkna!!
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  10. Hahaha :-) hun hørte vel "jeg elsker deig"..som i "kjøttdeig"..og da gir det god mening dette :-)
    Gleder oss vilt til å låne henne noen dager!
    Klem fra søster Lena

    SvarSlett
  11. Ja, tenk det.. det er ikke lenge i gjen til jul! :) Tiden flyrt avgårde!

    Jeg har hentet inn litt mose og lyng til julas dekorasjoner! :)

    Ha en fin Mandagskveld og en ny fin uke!

    Klemmer

    SvarSlett
  12. Så herlig liten Elida, og så morsomt at du deler denne historien med oss. Barn er den mest fantastiske skapningen jeg vet om....he en god uke....klem fra meg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.