torsdag 2. september 2010

Kakaotrebark... KULT! Og sliping av furugulv... FINT!

På Balke gård lukter det nå en herlig, svak kakaolukt når du nærmere deg inngangspartiet!  Jeg har vært på Plantasjen i Elverum og kjøpt dekkpark, og det fra kakaotrær!  Ungene syns det er storstas, sniffer kakaobark på vei opp trappa....Hehe...
Einetre og kryproser skal slippe å få ugress vha denne barken..Dyr, men "kul";-)
Og så må jeg vise forskjellen på spisestuegulvet før og etter slipingen...  Rasmussen jobber på, kommer tilbake i morgen ettermiddag.  Snakk om velvilje slik at det er klart når et interiørblad kommer for reportasje på mandag...
Her er hallen og inn til spisestua...
Slik så gulvet ut i morges før jeg dro på jobb...
Og slik ser det ut nå!  Så skal jeg behandle det med lysfilterlakk iblandet en "dæsj hvitmaling", så blir det slik som de andre gulvene i 1.etasjen...  Velkommen til deg står det på vår nye blomsterkrukke med tavlemaling på den ene siden.  Har også planer om å skrive navnet på gjestene, tror du ikke de da føler seg ekstra velkomne når det står en stor blomsterbukett på bordet med navnene deres på? 
Skal ha jobben på ost og kjeks til uka, så da tenkte jeg å bruke denne som bordpynt... 
Beklager lite bloggbesøk, her går det i hundre; håndballtrening, lekser, middag, herlige naboer på kveldskaffe, maling og foredragforberedelser til jobben..  Men takk og takk for besøk og tilbakemeldingen, dere er best!  Nattaklem,


14 kommentarer:

  1. Dumt å ødeleggen gleden over kakaobark, men den er faktisk farlig for hunder. De tiltrekkes av lunkten og bitene kan sette seg fast i halsen.
    Jeg var like entusiastisk som deg og synes lukta var nydelig. Men etter at vi fikk hund har jeg ikke tørt.

    SvarSlett
  2. Gulvet ble kjempefint....ja spennende spennede..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Gulvene ble så flotte!! Har ikke hørt om lysfilterlakk før, er det noe som skal hindre gulvet i å gulne?? Smart å blande litt hvitt oppi også.

    SvarSlett
  4. Så flott dette blir!♥
    Nydelig med andre ord :) Spennende å se det ferdig malt .)
    En herlig dag ønskes deg fra meg,
    klem Anki

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så artig med kakaoluktende bark! Det minner meg om sjokoladelukten da jeg som barn besøkte besteforeldrene mine, som bodde rett ved Freia sjokoladefabrikk! Det var jo helt herlig for oss ungene!

    Ønsker dere en fin september måned på Balke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. Gulvet ditt blir nydelig...

    SvarSlett
  7. Hei, her var det flott! Takk for hyggelig kommentar, så fant jeg bloggen din :-) Gulvet ble lekkert, og blir sikkert enda finere!

    Hilsen Marie i Fattighuset

    SvarSlett
  8. hei vennen.
    å ja jeg har sett og luktet på denne barken jeg å,nydelig,men som du sier dyr.men god tror jeg.
    åå så spennende med interiørblad da,kan jeg få spørre hvem å når..??
    såå fint gulvet ble,stor posotiv forandring,
    nydelig bordpynt den kassen å blomsten blir,
    hyggelig med oste kos.
    klem fra sylvia.
    du....pust med magen..

    SvarSlett
  9. så fint det blir! Og så digg med kakaolukt med en gang du kommer ut døra. Da gjør det ikke så mye at det er høstsurt ute, for kakao (og lukten) passer jo perfekt på sånne fine høstdager som vi har nå! :)

    Lekegruppa er i hallen tirsdager 16.30-17.30. Kan tro Silje koser seg der! Blir litt travelt når det begynner så tidlig, men det er verdt det! :)
    Hadde vært koselig å fått til et lite jente treff en dag ja, må jo kunne la seg gjøre det!?! :)
    Ha en fortsatt fin dag, Marianne, jeg får vel tilbake til mikrobiologibøkene jeg.....skulle helst kost seg ute i sola nå men...

    SvarSlett
  10. hei igjen.
    du er Herlig..gleder meg....
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. ååå for et nydelig gulv <:) Smart å ha hvitt oppi! Gleder meg til å se reportasjen!! :) Jippijaja..:)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  12. Hei Marianne.

    Dette gulvet ser ut til å bli bra, blir spennende å se hva lysfilterlakk er og resultatet :))

    KJempekul potte og jeg er sikker på at gjestene vil føle seg ekstra godt motatt.
    Kos deg med venner fra jobben.
    KLem

    SvarSlett
  13. Så nydelig slipa! Og jeg vil også på Balke å sniffa kakao rundt hushjørnene! Eller, egentlig vil jeg vel ha det rundt mine egne hushjørner... :P

    SvarSlett
  14. Der var barke-innlegget ja, hehe! Høres ut som noe jeg kunne ha kjøpt bare for luktas skyld! Spennende med interiørblad-besøk da.. gulvene blir nok råbra. Ligger mye arbeid bak slike gulv!
    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.