tirsdag 5. oktober 2010

Tiden, ja....

Hei, kjære leser, stikker som raskest innom med et nydelig stopp opp-tips fra min barselvenninne i Vollen: "Tiden kommer tilbake når alle barna har flyttet ut.... og da kommer vi til å savne den hektiske tilværelsen. Vi er i den beste tiden nå... er bare ikke så lett å skjønne alltid".   Prøver å tenke det mens jeg kjører hit og dit, flyr i foreldremøter, jobber sent og tidlig og ser at statsbudsjettet gjør meg langt fra arbeidsledig..
Så er det tid for å rydde vekk sommertøy, finne frem og handle inn vintertøy, sende inn papirer for ny au-pair, bidra med leksehjelp og prøveøving, Hamar mart'n og Knerten på kino, kakebesøk og bilreperasjoner...  Interiør?  Joda, det ligger mange idèer der bak og murrer..:-)

Andre gleder i hverdagen, er denne overraskende og nydelig gaven fra en ung jente med voksent talent som driver Sjarmerende Chic
Hun sendte meg så sjarmerende lys, skilt og fyrstikkeske, tusen takk Gunn Merete!! 
Og så må jeg minne om at vi har en fantastisk flott cafèbutikk her i Løten som selger kortreist mat, serverer både "annerledes kaffe og vanlig kaffe fra bedehuskjelen" sammen med nystekte bakevarmer...Og der jobber jeg en sjelden gang, så vil du bidra til at det blir en artikkel fra Løten Nærstasjon og Landhandleri, så stem på "oss":-)  Da blir jeg veldig glad, for slike tiltak på landet er gull verdt for alle generasjoner i bygda!
Tilslutt litt høststemning fra trappa vår, syns det ble så bekreftende at høsten er her når løvet falt på saueskinnet...
Noe jeg synes er litt stilig, er de røde løkene jeg la i høstjerngryta.
Da sier jeg tusen takk for besøket og gir deg en stor klem:-)

11 kommentarer:

  1. Så mye koselig du viser i dette innlegget. Flott den butikken du viste bilder fra, jeg likte så godt den engelen. Veldig koselig på trappa hos deg også. Likte skinnet godt, passer til høsten. :)

    SvarSlett
  2. Kjenner meg igjen i din beskrivelse, og jeg har både små og store barn....tiden bare ruller avgårde. Så fint du har gjort det på trappa, det har jeg ikke somla meg til enda. Ønsker deg en koselig kveld kjære du..klem

    SvarSlett
  3. så snill du er med det du skriver marianne!! =) takk for reklamen :D

    SvarSlett
  4. Det ser så koselig ut hos dere...lun og varm stemning i bildene :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Bare hyggelig, GM! Lykke til med produksjonen og takk igjen!!!

    SvarSlett
  6. Ettersom jeg selv holder på å bygge opp en liten butikk med enkel servering langt ute på landet (der ingen kunne tro .......) var det ekstra hyggelig å se bilde fra butikken :) Men enn så lenge får jeg greie med meg nettbutiiken!

    Nyt småbarnstiden! Jeg synes forøvrig at travelt er det fortsatt selv etter at jeg er blitt bestemor, bare på en annen måte :)

    SvarSlett
  7. Så koselig med løvet på saueskinnet - og nydelig høstpynt i gryta :) Det ser kjempekoselig ut på trappa!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  8. Åååå så koselige bilder! :)
    Skjønner dette med at tiden ikke strekker til, her går dagene i et! Men tiden flyr og vi må bare nyte!!

    Så koselig ute på trappa di, Marianne!
    Klem

    SvarSlett
  9. Fantastiske ord fra din venninne, og hun har nok så rett så rett.... Vi må bli flinkere til å leve i nuet, og ikke alltid tenke så langt frem i tid! Som alltid koselige bilder fra deg:) Den engelen med stjernen var nydelig♥

    Håper dere har en fantastisk høstdag!
    Klem

    SvarSlett
  10. Så nydelige høstbilder!

    Gode ord du skriver - tror det er viktig å stoppe opp av og til og "bare være", og sette pris på sine nærmeste. Ikke lett i dagens travle hverdag, men absolutt noe å leve etter;)
    Ha en fortsatt fin uke:) Klem

    SvarSlett
  11. Hej, Marianne!

    Ja, vilken fin skylt. Och vad fint caféet är. Så härligt romantisk interiör. Precis våran stil, eller hur?

    Så vackert med de fallna löven på fällen. Och lökarna lyser upp och visar vilken årstid som nu dominerar.
    Mycket vackra bilder.

    Varma höstkramar


    Inka

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.