tirsdag 26. oktober 2010

Halloween...

Hei kjære leser, tenk at vi snart skal si november...  Ungene har planer klare for søndagen mtp antrekk, mens jeg bare skal hule ut gresskaren, frese kjernene i olje og salt i panna og nyte dem..Mmmmmm...Det er så utrolig godt!
Dette store gresskaret fant vi i en butikk Danmark og måtte bare ta det med, det største jeg har sett!
Lagrer det ute mens vi venter på helga..  Kransen fikk jeg av Amalie, så koselig høstgave!
 Og ute skjer det mye spennende, Nusse pus har fanget en mus...Se på bildet hvem som er aktivt med i diskusjonen...2og 1/2 år og "politikerspire;-)"
Og siden det gikk i julekort i forrige innlegg, kan jeg vise det vi sendte ut for 3 år siden.  Med termin 7.januar, mente Amalie og Henrik at "knøttet" også måtte bli med på julebildet!
Fotograf: Silja Klovn.  Tatt her hjemme på kjøkkenet desember 2007.
Ellers har vi fått leid ut Førua til en kjempesøt familie ikveld.  Også dette blir trivelig naboskap, det er jeg sikker på! 

Ellers er oksehaler er i kjøleskapet og borddekkingen er igang, hu hei som jeg gruer meg;-)

Klem,

8 kommentarer:

  1. Ja, som tiden flyr!! Snart er det jul!? Kjempe-koselig på tremmen din, Marianne:))

    Og for et herlig julekort!? *smiler*

    Ha en fortsatt fin uke!!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  2. I år har jeg også kjøpt gresskar og har ikke før nå tnekt at vi faktisk kan bruke noe av innholdet på noe!! Gresskarkjerner er jo godt! Klem

    SvarSlett
  3. Så utrolig koselig du har gjort det i inngangspartiet ditt, Marianne!! Takk for søte ord om nettbutikken min, jeg må innrømme at jeg savner den fra tid til annen...Drømmen er jo å åpne en butikk med garn og interiør,men inntil videre får det bli med tanken. Kos deg i høst-været, her er det skikkelig høst-storm! Klem:)

    SvarSlett
  4. Hei Marianne.
    Så koselig du har det på utsiden :))
    Tøft med gresskaret.
    Jeg er litt sånn både og når det gjelder halloween. Jeg synes for min del at det er en veldig amerikansk tradisjon. Det er kun for at butikkene skal tjene penger og unger rundt og håpe de får godteri.
    Jeg liker bedre julebukk tradisjonen :))
    MEn for all del, her i hus går ungene også halloween så det er jo bare og følge med på trenden.

    Jeg skal ha snopet klart når det banker på døra :))

    Håper ellers at alt er bare bra med deg og dine.
    Ha en fin kveld.
    Klemmer

    SvarSlett
  5. Så fint og koselig inngangsparti!!
    Her i huset gleder vi oss til Halloween!!! Må vel begynne å lete etter den skumle musikk/latter cd'n....Mohaahaahaaa ;-)
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  6. Så fint du har pyntet utenfor inngangen deres. Det gresskaret så jo gigastort ut. Jeg har vært og kjøpt gresskar i dag, hult det ut og etter tips fra deg skal jeg nå steke kjernene i olje og salt - spennende :-)

    Tusen takk for den kjempekoselige hilsenen på bloggen min etter min svogers død. I dag var det begravelse og det var utrolig tøft, men også veldig vakkert. Han fikk en verdig avskjed...

    Ønsker deg en fin uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  7. Nå ligger oppskrift på Blomkålshot her
    http://gardsjul.blogspot.com/2010/10/blomkalshot.html
    og Fløtepudding her (Pannakotta)
    http://gardsjul.blogspot.com/2010/10/fltepudding.html

    SvarSlett
  8. Hahaha!! Knallbra julekort, Marianne! Klart hun måtte få være med og! :)

    Sendte deg en sms i går kveld, men er ikke sikker på om jeg har rett nummer, så vet ikke om du fikk den? (fant to nr på deg):)

    Ha en flotters dag, og prøv å holde deg våken i dag! ;)hihi... Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.