torsdag 7. oktober 2010

Tips om Barne-tv

Hei, ifjor var jeg Norge rundt med NRK og laget barne-TV for 8-12-åringer, men passer alle barn synes jeg.  Vi besøkte skoler fra Tromsø til Haugesund, en utrolig spennende jobb med herlige folk!  (At jeg var på farten hver uke med flyreise og hotell, førte til et stort savn etter de hjemme, man blir faktisk sliten av å reise og ikke minst sitte på flyplasser og vente...:-) Jeg var dommer i programmet, men Statens vegvesen sponser ikke lenger Barne-TV.  Nå har de startet opp igjen, og tirsdager kl. 1900 på NRKSuper, kan du se Truls og Utfordringen igjen!  Merker jeg savner gjengen, et herlig team fra produksjonsselskapet Fabelaktiv!
 Her fra 1.sending, Stor-Hamar skole, Truls og meg.  Vi skulle egentlig til Svalbard, men pga lysforhold og merutgifter til dette, ble det ikke noe av.  Jeg hadde lovet de to eldste å få bli med dit, så da ble det tur av egen lomme i april, et kaldt døgn med masse opplevelser og læring...
I Haugesund møtte vi 6.klassinger som var helt herlige!
Dette var dagens tips fra
som skal spise potetball på Løten Nærstasjon idag! Mmmmmmm:-)

5 kommentarer:

  1. god morgen Marianne,
    ja kan tenke meg det var koselig å være dommer i dette program,vi så på deg vi vettu,kjempefint program som engasjerte,
    ja svalbard må ha vært en opplevelse,
    ikke noe for meg som ikke tåler kulde så godt,men duverden å vakkert det er med vinterlandskap.
    ha en fin dag,
    kos deg masse på kafe.
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Så utrolig spennende og sikkert kærerikt å få være med på noe slikt. Her er det høstferie, og lammelåret er i ovnen...ha en herlig dag...klem fra meg

    SvarSlett
  3. Åh...potetball!! Deet er godt det. Kaller det kompe jeg da (papsen er fra sørlandet). Men så morsomt å få ha vært med på Barne-TV da! Det må ha vært kjempegøy!!
    Her benker barna seg foran når Utfordringen kommer ja. Hele familien faktisk. Veldig morsomt:)
    Kos deg med potetball du. Det skal jeg jammen i meg lage snart...;)
    Klem fra Line

    SvarSlett
  4. Hei Marianne.
    Så morsom erfaring å ha tatt med seg i hverdagen :)
    Du er jo litt kjendis i bygda di du *smiler*

    Jeg gleeder meg veldig til repotasjen fra hjemmet ditt kommer i Vakre hjem. Er det i neste nummer??

    Ønsker deg en super duper kveld og helg.
    Klemmer til deg og dine!

    SvarSlett
  5. Ja, dette må ha vært både lærerrikt, spennende og morsomt!!!
    Svalbard er nok ikke mitt førstevalg for drømmereisemål - men det kan nok hende jeg hadde blitt overraska... Jeg kjenner ei som har bodd der i mange år, samt flere som har vært der - alle sier at det er en fantastisk opplevelse å være der!!
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.