onsdag 27. oktober 2010

Borddekking

 Da er halve uka gått og bordet dekket til fest.  Skal kjøpe flytelys og blomster nærmere helga, men duk og fat og glass er på plass.  Da jeg googlet på borddekking, kom det opp både at vannglasset skulle stå innerst OG ytterst, er det det samme?
Først tenkte jeg å dekke høstlig med løvblader og små gresskar, men så fant jeg ut at jeg ville ha det roligere...  Grå duk, sølvgråe servietter og hvitt bestikk til eføy og hvite roser... 
Menyen er klar: kamskjell på eng av ruccolasalat og med smørsaus til.
Helstekt okse indrefilet med aspargesbønner i baconrull, smørdampede champingonger, hasselbakte poteter og kremet oksehalesaus.
Dessert: limepudding, oreoiskake eller pannacotta...Og god drikke til.  

I morgen er det kurs hele dagen før foreldrekaffe i barnehagen, deretter husfruemøte på Hamar, så det blir nok en finfin dag det også! 

Ellers var det en sterk historie i avisa idag om en eldre dame som har blitt ranet i sitt eget hjem på en forferdelig måte.  Nå tror politiet at ranerne gikk etter skattelistene og tok feil adresse...Så ja, la skatteetaten gjøre jobben sin, listene trenger ikke være offentlige for oss andre!  Det synes nå jeg som fikk sjokk da jeg idag gikk inn på skattelister.no og så at jeg er den nest mest søkte personen i kommunen...Hallo, hvor interessant er det å vite det, at min skatt lager 10 meter midtrekkverk?;-)  De to eldste har om ytringsfrihet og rettferdighet på skolen, så her har vi speakers corner på kjøkkenet
(-og litt på Balkebloggen;-))


Nattaklem fra

7 kommentarer:

  1. beautiful and very elegant table!!!

    Big kisses.

    SvarSlett
  2. Kjempeflott bord. Og flott meny. Lykke til.
    Vannglasset bør nok stå lengst til høyre av glassene. Det er enklest å ta glassene da.

    SvarSlett
  3. Hørtes veldig fint ut med eføy og roser. Blir et nydelig bord :)
    De skattelistene ja...er ikke helt enige om de jeg heller. Hvorfor skal de være offentlige liksom?
    Giveaway inne hos meg om du vil være med?
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  4. Skulle gjerne vært gjest ved det nydelige bordet..og den gode maten:)Nei,synes ikke noe om at skattelistene ligger ute til alle mans skue.Hva er vitsen med det.....
    ha en lun dag og et hyggelig selskap...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. Nydelig dekket Marianne - helt imponert over alt du rekker!:-)
    Vi skal feire mamma idag(60 år)-hele familien skal på restaurant:-)
    Skatte-listene ja.., og sier meg bare enig med deg(kunne sagt mye!)!
    Ha en fin dag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  6. Herlig med et borddekkings innlegg hos deg...for imorgen blir det bordpynting her også:) Suger til meg inspirasjon men blir nok veldig "høst" på bordet mitt med jegere til bords som skal spise rype. Spekeskinke og Champagne til forrett, rype i portvinssaus, creme brulee....og en tyttebærkake til kaffen. Gøy å stelle istand og gleder meg til å spise. Tvi tvi med ditt selskap...lekkert bord:)

    SvarSlett
  7. Nydelig dekket bord Marianne. Og FOR en meny da du! Hørtes helt skjønt ut.
    Irriterer meg over skattelister jeg også, om det er noen trøst. Liten bygd her, og veldig transparent. Synes det blir for dumt jeg rett og slett, at man skal være så opphengt i hva andre tjener! Arrg.
    Ha en finfin torsdag.
    Klemmer fra Line

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.