fredag 31. juli 2009

Solavskjerming er en fin ting...


-selv om det er lite bruk for det i disse dager dessverre...

Jeg synes det er smart å kunne solskjerme vinduene når vi ser tv, eller skal spise uten å sola rett på oss på stua og i peisestua. Men når de ikke er i bruk, synes jeg det er greit at de ikke vises... Så hva gjør vi da? Jo vi fjerner borden nederst og vips....
Blir det slik


fremfor slik:

Og da drømmer jeg bare om å behøve å dekke vinduet til slik...Sol, hvor er du??

Hilsen Marianne som anbefaler Allsang på grensen og Hvaler!! Hadde det helt topp, selv om min kjære distraherte meg slik at jeg ikke fant Låvebutikken selv om vi faktisk kjørte rett forbi...Smart fyr..;-)

15 kommentarer:

  1. Måtte le litt, men smart gjort av mannen din;)
    Men, da må dere jo ta en tur til, sant, med innlagt stopp i Gamlebyen.
    Så går du av med "seieren"-

    Smart å gjøre sånn med markisene, men kunne godt tenkt meg å få brukt de vi har også, nå regner det jo bare og gir seg nok ikke med det første ser det ut til-

    Regn eller sol,håper dere får en flott helg

    klem fra Eli

    SvarSlett
  2. Så smart! Blir jo mye finere uten "gardinen" hengende der.
    Du får nok ta en tur til ut i skjærgården da vet du, og det aller lureste er uten mann har jeg funnet ut - hihihi.
    Håper som deg at vi snart får behov for å senke markisene igjen ja, denne natten har vært grusom rett og slett. Krysser fingrene for mere soooool!
    Ha en flott dag.
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  3. Huff da for ein luring! Du må nåkk på tur en gang til ,ja. Det hadde han ikkje tenkt på....Lurt å ta vekk den gardinen ja. Den pleier jo å bli både falmet og frynsite med tiden.

    Høststorm her i natt,også Noen eiketrær og ospetrær har blåst overende i beitelandet.Men det gjør jo ingenting.

    God helg til deg!Fra Mira.

    SvarSlett
  4. Ha ha ha - for en luring til mann!!! Måtte le litt - han var sikket fornøyd med seg selv!!!
    Godt tips å ta bort kanten, ble mye finere!!!
    God fredagskveld til deg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Smart å fjerne den remsen, ble mindre synlig!
    Lurer også på hvor solen blir av, kan ikke huske sist jeg hadde rullegardinene nede for å skjerme for solen...
    Oisann, du får ta deg en tur tilbake.. uten mannen:)
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Det var lurt! Jeg så ikke markisene på det øverste bilde. Skjønte ikke helt hva du pratet om der først. Hihi. Men da funket jo det bra!!!

    Hilsen Liv ;O)

    SvarSlett
  7. smart med markisene:) Håper også på at solen snart skal komme frem, her har det øset ned på regn og det ligger så store pytter ute at det er helt utrolig... ikke bare regner det loddrett, det blåser også, skikkelig høstvær med andre ord!!!

    hihi smart av mannen din da, men litt synd for deg da... skulle gjerna ha vært innom låvebutikken selv, har hørt mye fint om den:)

    ønsker deg en nydelig helg.) klem monica

    SvarSlett
  8. Det var jammen lurt, ble mye finere da!

    Disse mannfolka kan jammen være lure når det trengs;-)

    God helg

    SvarSlett
  9. Mannen min hadde likt mannen dinn...fnis. Genialt å ta av den kappen nederst, hvor tar du det fra????

    SvarSlett
  10. din, huffda,norsklæreren gremmer seg...

    SvarSlett
  11. Ja menn er slu du, hehe! Nydelig hus du har, smart å ta av den nederste remsen, så synes ikke markisen så godt. Klæm

    SvarSlett
  12. Enig! Det ble mye finere.

    Skulle gjerne gått på allsang på grensen om jeg bodde nærmere, men det blir for langt :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  13. Det var lurt, skal huske den detaljen. Ha en fin lørdagskveld på vakre Hedmarken. Søster mi bor der;-))

    SvarSlett
  14. Genialt!!
    Fantatsik flott hus dere har!!

    SvarSlett
  15. vivi-lokal tvkjendis1. august 2009 kl. 21:34

    HÆ? Ble ikke noe låvetur sier du..? Ja, ja - da blir det Hvalertur igjen, skjønner jeg. Hva med en høsttur m unger og alle mann...?

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.