lørdag 4. juli 2009

Lekestue..

Balkebu er en lekestue som har stått her i flere generasjoner. Den har vært brukt til blomsterpotteskur, hundehus og annet, men nå skal den ordnes istand til Amalie, Henrik og Eida Helene. På Zans på Lillestrøm fant jeg denne vimpelrekken, og med to blomsterurner er vi igang:-) Inni er den nå vasket og klar for maling. Men vi får se om det blir i år, eller til neste vår.
Benker på hver side av ytterdøren er vel søtt?
Balkebu står i ly under et stort tre på tunet..
Har fått mange tips til innredning og farger, så dette skal bli spennende!
Da har min kjære reist til LA og Las Vegas på guttetur! Jeg var på venninnekveld igår, kom hjem klokka 2 og stod opp klokka 4 for å kjøre han inn til Gardermoen... Hva gjør man ikke for sine kjære?:-) Så da er det gressenketid, men har masse å gjøre så det skal nok gå. F.eks må blomstrene vannes ofte, den fine gradstokken vi fikk fra to vennepar viser snart 50 grader...

Er så fint når det blomstrer slik i vår hage, hehe...Like overrasket hver dag jeg kommer ut og ser det fortsatt er liv i dem...
Og se hvor fin Molderosa har blitt! Den fikk vi også av noen venner, og nå har den eneste ene knoppen kommet ut..Vakkert...
Da er det grilling og crocket hos gode naboer, god helg ønskes dere alle fra

16 kommentarer:

  1. Den lekestua må da være en drøm å leke i. Heldige små! Synes gradestokken din var kjempesøt! Dere har det jo så fint, det er en fryd å titte på bildene du har lagt inn her :-) Kos deg i gressenketiden. Kjenner meg igjen, det er som regel ikke vanskelig å finne noe å holde på med :-)
    Fin sommerkveld til deg.

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. For et koselig lekehus! Så koselig med vimpler:) Litt av en guttetur!Og heldige han som ble kjørt på flyplassen midt på natten!

    Kos deg i finværet:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Åh, så koselig lekestue - den blir nok populær når den tid kommer!!! Jeg har vært gressenke i en hel uke - og nyter tiden alene, som du sier - det er mye å finne på!!!
    Slapp av, finn roen - og nyyyyyt!!!!
    Ha en deilig lørdagskveld.
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. Hei, og takk for hilsen! Fantastisk nydelig lekestue! En slik skulle jeg gjerne hatt til mine små..! Og for et flott sted dere bor! Jeg har lagt meg til som følger, synes bloggen din var nydelig:)
    Fortsatt god helg!
    Gry

    SvarSlett
  5. Kjmepemoro med lekestue. Venter spent for å se hva du får ut av den:)

    SvarSlett
  6. så helskjønn lekestue, det blir ok kejmpestas for de herlige små:) ikekrt veldig kejkt å innrede og dekorere også:) dete r så skjønt med vimpler synes jeg:)

    Dere har det bare så vakkert både ute og ne og jeg nyter syne av balke:)

    Ønsker deg en nydelig sommerkveld:) klem monica

    SvarSlett
  7. Heia Marianne!
    Så fin lekestue-følger spent med på fortsettelsen!
    Kjenner meg veedlig igjen både når det gjelder mange prosjekter og når det gjelder gressenke - tider..!
    Ha en kjempefin kveld, klem Hege.

    SvarSlett
  8. Takk for koselig kommentar :) Så fin lekestue, lekkert med vimpler. Og for et utrolig vakkert hus dere har, helt perfekt :)

    SvarSlett
  9. For en kosselig lekestue for søte små! Benkene på hver side blir koselig. Sikkert en flott plass å spise is en varm sommerdag :)

    Ha en fortsatt fin helg :) Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  10. Er så koselig med lekestue for de små. artig at den har hengt med i flere generasjoner også da.
    Heldige mennen din da, jeg drømmer også om en Usa tur. Ikke så verst her heller nå da, med det flotte været.

    Nyt resten av helgen.

    klem

    SvarSlett
  11. Flott å ha en dukkestue som hører til gården da!
    Vår er "importert", men samtidig litt fint minne fra vårt første hus...
    Vår sto også under ett digert tre, noe jeg fant svært sjarmerende, derfor har jeg plantet tre rundt den nå. Svært små enda de da. Kjempefint hos deg!!
    Nydelig gradstokk også! :)
    Klem!

    SvarSlett
  12. Så koselig lekehytte!
    Men så er jo ALT hos deg koselig da! ;)
    Nattaklem fra Maja

    SvarSlett
  13. Så skjønn den lekestua var, og den blir jo bare eehkstra herlig av plasseringa under det gamle treet! <3 Gleder meg til å følge oppussinga! ;)

    SvarSlett
  14. En skjønn liten lekestue du har her!!
    Blir spennende å se hva du gjør nå da!!

    ha en fin søndag:o)

    SvarSlett
  15. Håper dere hadde en strålende helg! Her regner det i bøttevis i dag. men da får man jo gjort litt i huset-det trengs, for å si det sånn...God søndag!

    Klem Camilla

    SvarSlett
  16. Nydelig lekestue, sånn ønsker vi oss også :-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.