fredag 10. juli 2009

Stuekrok..

Bak døra som alltid står åpen mellom kjøkkenet og stua, har vi et lite bord som jeg malte tidligere i år. Nå har jeg fått ordnet litt på bordet, slik at det har blitt en "mimrekrok" med bøkene til ungene. Jeg mangler to, men de er så utslitte at jeg må lappe de sammen og feste på kontaktpapir. Ungene elsker minnebøkene sine, og jeg har prøvd å følge det opp like mye på alle tre...
Dus rosa pelargonia i smijernsgryte, lite lys i sandkakeform....Og ikke minst glasskål med lokk fra antikkmessa i Vikingskipet, fylt med kakepapir nederst og pikekyss oppå...

Er så glad i dette speilet, mange detaljer... Minneboken som ikke er utslitt...Ennå...;-)
Og under bordet er det serviettoppbevaring. Gave fra husfrue 2 og Blomsterdamene på Hamar:-)
Og for at ingen krok skal være mørk, har vi en Ikealampe med omtrukket stoff på, bak døra. Stoffet er rester fra stuegardinene, slik at det passer sammen...
Da er det klart for en ny venninnekveld, er så kjekt å skravle med gode venninner mens min kjære shopper i Las Vegas;-).
Ønsker deg og dine en god helg, klem

15 kommentarer:

  1. Det var ein koseleg krok!
    Det er kjekt å bla i minnebøker:)

    ANita

    SvarSlett
  2. Sukk, venninnekveld hørtes koselig ut! Jeg gikk ut i ferie i dag, hadde store planer om å samle noen venninner, men tror du ikke de var opptatt hele gjengen da? Joooda, ække det typiisk! :P Kos deg ;)

    SvarSlett
  3. For en herlig krok i stua!
    Minnebøker er så koselig!
    Kos deg med veninnekveld!
    Har noe til deg på bloggen min, så kan du velge selv om du vil ta imot den:)

    SvarSlett
  4. Så nydelig med den pinnestolen til det bordet. Virkelig flott. :) Koselig med de minnebøkene du har laget til ungene dine.

    SvarSlett
  5. mmm - nydelig rett å slett :)
    er inne i en sånn "ikke fornøyd med noe periode jeg nå - så jeg suger inntrykk :)
    og hos deg er det alltid koselig!
    Her i huset er det nå FERIE i 4 deilige uker :)
    Så da kommer vel ånden tilbake etter hvert håper jeg :)
    Ha en fortsatt kjempe god sommer!
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  6. Hei igjen :o)
    Endelig fant jeg deg igjen! Du ble bare borte for meg.... Men nå må jeg virkelig gjøre alvor av å oppdatere blogglista mi. Du er i alle fall kommet på favorittlista i det minste.
    Ser du har litt av hvert å henge fingrene i. Koselig å titte innom.

    Klem fra Kari*

    SvarSlett
  7. Tar en bloggpause, men er plutselig tilbake. Regner med det rekker å skje mye til jeg stikker innom igjen. Skal en snartur til Egypt med mamsen, nemlig,og da får interiør være interiør. He he.. Nyt sommerkveldene i det herlige hjemmet ditt. Hilse alle...

    SvarSlett
  8. Tusen takk ! :)

    Ja er litt brunette og litt lys, nå har jeg vært mørk en stund og på vei til å bli lys igjen hehe:)

    Oi, så utrolig koselig med sånn krok med minnebok, høres kjempemorro ut!

    Sååå fint du har det altså...kjempekoselig og flotte bilder!

    Ønsker deg en flott lørdag videre og kose deg og nyte dagen!

    Klem Hilde :o)

    SvarSlett
  9. Så koselig med venninnekvelder...og la skravla gå!!
    En fin krok du har her:o)

    ha en fin søndag:o)

    SvarSlett
  10. så koooselig...
    fine bilder også,- skulle gjerne stukket innom...
    klem i sommeren...

    SvarSlett
  11. Ja våre minnebøker er også flittig lest. Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet nå, burde satt inn mange flere bilder som ligger å venter. Må bli snart. Skal si du er flittig i sommervarmen. Maler og sager. Flink du er.
    Og tusen takk for award:-)

    Klem

    SvarSlett
  12. Så koselig med en mimrekrok! Likte veldig godt det lille bordet :)

    SvarSlett
  13. Så kjekt med minnebøker!! Ungene mine har også hver sin, men det er slike "ferdig- utgaver" som er kjøpt i bokhandelen. Begge liker godt å se på bilder fra da de var mindre - og helst høre de sammen historiene om og om igjen..;-)
    Koselig stuekrok!

    SvarSlett
  14. Herlig krok og veldig kos med minnebøker! Klar de betyr mye! Så flink du er som samler slike for barna.
    Tviler ikke på at du koser deg i ditt herlige hjem med gode venninner :o). Ha en fin tirsdag!
    Nattaklem fra Solveig

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.