fredag 17. juli 2009

Utedo;-)

Velkommen til Størigarden:-) Gulvet er ikke malt ferdig.. Vimpel og blomster fra enga ønsker deg velkommen inn i den nymalte seterbua! et malespann fungerer som krukke til grantreet, og på bordet står melkesilen med margeritter oppi...

.
Men så går vi utenfor skigarden og til denne bygningen....

Inn døra,-utedoen!

Den er nå malt (blandet Sjøgløtt og Stadt), og fått ny "look". Jeg kastet lavendel-godlukt utover hele doen før jeg malte...Beholdt veggene ubehandlet der det var hilsninger fra 1926 og frem til idag... Og i mangel på kongefamilien, ble det regjeringen i 1905:-)

Førbilde: (synes det gjorde seg med 1 liter maling til 150,-)

Takk til Villmarkstausa for inspirerende utedo-tips!!! Friske blomster og toilettrullholder kommer på plass neste gang! Klem,

9 kommentarer:

  1. Det gjorde seg VELDIG VELDIG! Så kan en utedo være koselig! Ja, den kan det. Og den fargen digget jo jeg!!

    ;O)

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  2. Litt hvitt gjør susen, ja!
    Kjempekoselig!!

    Men det minnner meg om at jeg også skulle ha vært ute og malt vår....! (tror jeg venter til Jr er ute, for det er ikke store rommet og det går ikke an å åpne vinduet! Malingslukt.com)

    Ang maling, var svært mye her også malt med rull (-og akrylmaling på heltre!!) noe som gav sånt kjedelig mønster....!
    Jeg hater det, derfor blir kost brukt til alt, for å motvirke rulleeffekten! Sånn ekkel maling er jo så vanskelig å pusse bort, for det bare klabber på papiret! :((

    Nei, jeg bader "grisenen" mine nå, for vi skal til byen og "jazze"! ;)

    Ha en strålende helg!!

    SvarSlett
  3. Det er sjeldent jeg kommenterer utedoer hehe, men her så det ganske så koselig ut :))
    Flott ble det og veldig moro å beholde det området med skriverier :))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. En utedo er definitivt ikke bare en utedo!!! Den kan jo faktisk bli litt koselig ser jeg!!!
    Ønsker deg en nydelig dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Hei;-))

    Det ble da en hyggelig utedo. Tror jammen jeg får ta meg en tur å prøvesitte....Regjeringa var "festlig".
    Nå er jeg på jakt etter ei tissebøtte til kompost-bark og ei ause;-))i slitt emalje. Det "tipper adeles over av inspirasjon i denne blogg-verden, så ha en fantastisk kveld på den fine "utedassen" ;-))

    SvarSlett
  6. Jøss, så koselig det ble:)
    Morsomt å ha noen sånne små prosjekter på gang!

    Ha en riktig fin helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  7. Du kan hente noe hos meg;-)

    SvarSlett
  8. ikke ofte jeg sier dette, men den utedoen ble jo lekker da, skikkelig sjarmerendes. Elsker fargevalget ditt, helt herlig:) de 150 kronene var det virkelig verd ja, utrolig hva en liter med maling kan gjøre altså:) Ønsker deg en nydelig helg:) klem monica

    SvarSlett
  9. Oi oi oi! Jeg er imponert over arbeidslysten din. Skulle hatt en hvit tornado med malekost her også, det går så seint når jeg holder på.

    Kreativ du, Marianne.

    Hilsen MM

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.