onsdag 8. juli 2009

Seterhytta 1


Hei, kjære venner!! Igår var vi på setra, og jeg fikk servere rømmegrøt og spekemat til mine foreldre, en koselig dag! Da hadde jeg malt litt mens de holdt stige og unge... Jeg har malt glassverandaen, den er sand på vegger og eggehvit med høyglans i tak og vinduer, gulvet blir også sand. Min interiørtante sier at man ikke bør ha mere enn tre farger (basis), og da tok jeg igjen sofafargen i gangen.Så var det over til ytterdøra jeg har skrytt av å ha laget helt selv, her kommer den;-) :
Siste malingsstrøk... (Fargen har jeg laget utfra eldre seterhus sine farger. Jeg blandet to deler mørk brun med en del seterbrun. den brekker sort mot brun, og jeg bruker den nye Butinox futura, genial akrylmaling som er lett å jobbe med!!! Dagens reklame:-) -Og den samme malingstypen malerfirmaet bruker på huset vårt her nede.

Innenfra...
Utenfra.. Nå er neste hele hytta malt, gjenstår litt brunsvart og så skal vinduene kittes og males hvite... Håper det blir klart før min kjære kommer fra Las Vegas...
Slik så uthuset (utedoen og lagerbygning) ut da vi kom opp på Storødegarden idag, og slik så den ut da vi dro.. Mamma var imponert, faderen nervøs da jeg stod oppi mønen og malte:-)
Gjett om vi koste oss, kake og kaffe etter endt jobb, så ruslet vi rundt "løkkja" og så på kyr, sauer og lam og hester... Det er så fint der oppe!!! Så da sender jeg en ekstra klem til tanteKari i Elverum, velkommen til seters!! Jeg kommer med innebilder etterhvert.
Klem fra budeia;-)

11 kommentarer:

  1. Så flink du er som blander malingsfargene selv! Det så flott ut både inne og ute. Veldig fint var det også med den gardinen som det står carpe diem på. :)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott! Og snekret døra selv, da! Imponerende.

    Det ser ut som et kjempekoselig sted.

    Ha en fin dag i morgen! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  3. Så koselig! Dette kan jeg like!!!
    Kos dere masse ;O)

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  4. Sukk... Skulle hatt med en seter vettu... Hihi... Det så i alle fall nydelig ut der, og må si du er effektiv! Jeg får ønske meg hus foreløpig, men kanskje en gang i framtiden..? :)

    SvarSlett
  5. Jøss, du er effektiv med å svinge penselen!!! Det ble en kjempefin farge - enn at du blander selv - nå ble jeg imponert!!! Lys og fin glassveranda ble det, jeg har også lyst på glassveranda....drømme drømme!
    Dessuten må du jo få masse skryt for å ha snekra en DØR selv!!! Nå aner jo ikke jeg om det er vanskelig eller ikke, men uansett synes jeg det er stilig! For med egensnekra dør, samt egen blanda maling (som du har malt...) har du virkelig lagt igjen en del av deg der oppe!!!!
    Har også begynt å male nå - inne - vinduer, stlper og en drage, men skulle virkelgi ha hatt din fart!!!
    Maleklem fra Lunalu

    SvarSlett
  6. Så fint det blir! Og ikke minst - så effektiv og flink du er! Kjenner meg litt igjen i det å bare få ting gjort! Kos dere masse! Klem, Christine

    SvarSlett
  7. Hei

    Nå er vi to seterjenter her inn;-))
    Så fint det ble på seter....SER UT SOM ET HYGGELIG STED..

    SvarSlett
  8. Så landlig og idyllisk seterhytte!
    Imponerende hva du klarer! Blir veldig fint!
    Nei, jeg har ikke gjødslet hortensiaen med tran, hihi:) Den er veldig gammel...
    Ha en fin sommerkveld!

    SvarSlett
  9. Elsket den gardinen som det står carpe diem på, det lignet veldig på en duk jeg har:)

    så utrolig skjønn hytte, lekkert! :)

    Ønsker deg en ndyelig kveld:) Klem monica

    SvarSlett
  10. Ahh så koselig dette så ut til å være. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde et sted som dette å rømme til da jeg følte for det, uten klokke.

    Vet du, jeg hadde mest lyst på den med sving men jeg fant ut at jeg har så liten stue at det vil ikke bli pent da den vil ta mere plass enn den vanlige, så det ble den rette versjonen. Men uansett, alle Howarder er fine uansett form så fornøyd blir jeg. Ser ikke ut til at den korte spøken min i dag falt i god jord hos alle...huff a meg. Anså ikke det som noen krise men for noen ble det tydligvis det:) Slik jeg tenker, alle har forskjellig smak. Klart at en stor svart sofa skiller seg ut her hos meg da alt annet er hvitt.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.