lørdag 18. juli 2009

Sommernatta....


Det eneste jeg kjøpte i Oslo igår, var denne lille søte skålen fra Doctor Home. Jeg hadde den andre fra før, så nå står de og matcher hverandre på kjøkkenhylla.

I tillegg har jeg hatt en fantastisk dag som startet med nydelig lunsj hos husfrue 4 på Hamar, deretter koselig "søskenbarntreff" her på vår nye platting. Sjekk den flott buketten vi fikk!!!!



Desserten var melon og jordbær. Jordbær med raspet limeskall og sukker er knallgodt og overgår jordbær med nykvernet pepper, folkens!



Dette er en flott voksduk jeg fikk av min kjære tanteSol for mange år siden. Jeg skrøt slik av hennes jordbærvoksduk, og vips så hadde hun kjøpt 3 meter til meg!! Snill, ja! Den er på setra og gir sommerstemning, vel?
Vi serverte ovnsbakt laks, Hilde-oppskrift:
Legg laksefileter på sølvfolie, kvern salt og pepper+ sitronpepper over, noen lauvbærblader, sitronbåter og vårløk+fløte og en skje smør. Dekk over med folie og stek på 200 grader i 45 minutter... Nypoteter og agurksalat med vårløk og kikertrer og eddik/sukker/sitron/vanndressing til, enkelt og veldig godt....
Tilslutt var vi hos en nabo og så en stor forandring, fra okergul til skandinavisk lys stue...NYDELIG!!! Nå venter senga etter en sosial dag, så ha en flott dag alle der ute!!!!

9 kommentarer:

  1. Innom for å ønske deg en god helg
    Klem

    SvarSlett
  2. så koselig jordbærvoksduk og matens høres helt herlig ut. laks er bare noe av det beste jeg vet:) mmm... jordbær med lime og sukker høres også veldig fristende ut:) Ønsker deg en videre fin helg:) Klem monica

    SvarSlett
  3. Skålen var kjempesøt, ja! Og speilet bak var virkelig flott!!!
    Jordbær med lime og sukker......mmmmmmmmm, slurp!
    Er det virkelig helg allerede...blir jo helt døgnvill!!!
    Ønsker deg en nydelig lørdag! Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. Hei Marianne! Det blir ikke så mye blogging om dagen, men det er vel likt for alle. Skal prøve jordbær med limeskall, hørtes nydelig ut! Håper dere får en flott sommer!! Vi blogges nok mer til høsten:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  5. Så søt skål, den står på ønskelisten min :) Jeg synes de muggene i den samme serien er så lekre så! Desserten så veldig god ut, enda en ting jeg må prøve ut i sommer :)

    SvarSlett
  6. For en flott gård du bor på! Masse nydelige bilder.

    Håper du koser deg og nyter sommeren.

    Lena :)

    SvarSlett
  7. Det var en søt skål :) Det er alltid kjekt å fornye litt.

    Deilig dessert og søt voksduk :) Fikk skikkelig sommerfølelse av bildene!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  8. Heihei!
    Dette så nydelig ut! Nå håper jeg det kommer varme hit nord, så vi også igjen kan nyte utelivet og masse gode jordbær!

    Finfin ny uke til deg!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  9. For et stemningsbilde:)
    Koselig med treff!

    God ny uke til deg:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.