søndag 5. juli 2009

Lange gardiner..

..-synes jeg er så lekkert....
Så for mange måneder siden kjøpte jeg lingardiner på Ikea, og fløyelsgardiner på Kid... Siden det er slikt et innevær idag, og lillemor var i rolig, godt humør, turde jeg sette frem symaskinen og begynne prosjektet.
Jeg klipte av passende bredder som ble lagt opp og sydd på nederst på de ferdigsydde høydene.

En liten matpause innimellom stingene hørte med...
Så byttet jeg ut blondegardinene med disse. Hele huset har ekstra takhøyde, og da var det jo genialt å ønske seg slike gardiner med felt nederst, vel?..

På peisestua fant Eida Helene denne flotte stolen hun fikk av farmor og farfaren sin i 1-årsgave!
Og mor hengte opp og satte på plass, kjempefornøyd ble jeg...
-Og det ser det nesten ut som lillemor også ble:-) Tok på seg en sko, så nå skal vi på oldemor-besøk.
Faren har kommet vel frem til Los Angeles, gutta ble hentet i en flott limousin på flyplassen, og med Nicolas Cage som nærmeste nabo tenker jeg de bor i et bra villastrøk... Så her koser eldste- og minstejenta seg mens Amalie og Henrik ferierer i Danmark sammen med faren sin. Heldigvis er de flinke til å ringe og sende sms mens de er borte 2 uker til.
Bildet er fra pinsen da de tok toget alene fra Hamar til Åndalsnes. Pikenavnet mitt er Mittet, så her står ved hjembygda til bestefaren min... Mittet i Romsdal.
Må bare si at jeg blir så glad for alle som stikker innom, tusen takk, nå har jeg til og med en følger fra Argentina:-) Men, ikke sitt og vent på interiørbilder fra Balkebu, muligens neste år sier jeg:-)
Klem og ønske om en god dag for deg og dine fra gressenka

18 kommentarer:

  1. enig med deg...det ble skikkelig lekkert.
    og så har du så nydelig hus!

    SvarSlett
  2. Det ble riktig stilig.
    All grunn til å være fornøyd

    SvarSlett
  3. Gardinene ble veldig fine, og så har du så mange lekre dører i huset ditt!

    SvarSlett
  4. Helt nydelige gardiner, smart å sy på ekstra stoff nederst!Den lille stolen på bildet i barokkstil var jo bare til å spise opp:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  5. Så lekkert det ble, så flink du er :-)... nå er jeg forresten i litt bedre humør, var nok en typisk søndags(og regn)-blues.... Ha en deilig søndag.

    SvarSlett
  6. En genial ide, de gardinene ble jo knallfine, og det er nok ingen som har maken! ;) Det ligger en Award til deg inne hos meg! :)

    SvarSlett
  7. Flott! det ble kjempefint:)

    Kos dere videre dere som er hjemme og ha en flott dag-

    Klem fra E)

    SvarSlett
  8. Gardinene ble kjempefine - så flink du er!!!
    Har fremdeles sol, og slaraffer rundt her hjemme - håper på sol i morgen også...
    Klem til gressenka fra den andre!!!

    SvarSlett
  9. Hei! Lin og fløyel er begge flotte materialer med litt kontrast i teksturen - passer veldig godt sammen synes jeg - så dine fallt i smak her med!

    Dere har litt av en jobb med maling av det huset! Men tenker liften gjør det litt lettere. Her beises det...halve huset i år og halve neste år (må sage kledning til resten av huset til høsten;0)...). Så nå er halve huset lys grått og halve mørk brunt. Vinduene er hvite både her og der! Men slik er det vel med byggeprosjekter!?!

    Ønsker deg en fortsatt god helg! Klem

    SvarSlett
  10. Takk for genialt tips!!!! Jeg har nemlig hatt et kjempe problem etter at alle sluttet å selge 3m lengder. (Jeg trenger 280cm) og hamstret vel det som var å oppdrive når Kid la ned 3m ferdig lengder.
    Jeg sjekket pris på mitt favorittstoff fra designers Guild, og da ville gardiner til mine 4 vinduer koste 20.000 ??? og det er det fasen ikke verdt altså.

    SvarSlett
  11. Så herlige de gardinene ble ! Kjempebra ide !

    Veslejenta var kjempesøt og jammen har hun fått en kjempefin stol :-)

    Ønsker deg en deilig kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  12. Smart!
    Vi skal også ha ekstra takhøyde i nyehuset...så dette tipset legger jeg på minnet:)

    Smil fra Anita

    SvarSlett
  13. Så fine gardinene ble! Takk for tipset!:)

    Klem Nina

    SvarSlett
  14. Så flotte gardinene ble. Lurt :)
    Ha en flott dag, og uke! :)

    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  15. Så fine gardinene ble! Det var en kjempegod idé. :)

    SvarSlett
  16. Hei hei!For et fantastisk flott hjem du har..jeg er helt målløs!!Helt nydelig...Bolig/interiørblad neste.... !! ;) Kjempe fine gardiner ja..og en kjempe søt lita jente:)Ønsker deg en deilig uke!Klem fra Lotta

    SvarSlett
  17. Flotte gardiner og herlig tulle du har;)
    Heldige gutter som er i LA da!!
    Kos deg videre i sommer;)
    Har noe til deg på bloggen min;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  18. det er lekkert med lange gardiner og det var jo kjempevakkert og kreativt:) Passet utmerket hos deg:)Skjønn lita snuppe og den stolen hun fikk, er jo et syn:) heldige gutter som koser seg i LA, der har de det nok supert og får en opplevelse for livet:) stor sommerklem fra
    Monica

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.