tirsdag 28. februar 2012

Våren kommer straks.... til paviljongen.


Etter ønske fra blant annet Sylvia med bloggen Hjemmebest, legger jeg ut litt om paviljongen jeg snekret selv for 3 år siden uten oppskrift og som ble til på veien mot målet:) Tror nok denne bygningssaken har fått mest kommentarer her inne, og den har vært i Vakre hjem og i boka Terrasser og uteplasser. I tillegg har jeg fått tilbakemeldinger fra flere som har kopiert denne som min kjære kalte gapahuken i starten:)
Dere skulle bare ha visst hvor mye moro vi hadde det under byggeprosessen, der jeg i kjole snekra og fikk planker i hodet, der tantebarn og søster, mann og barn lo seg skakk og trodde dette ble Balke sitt sthansbål:) Hehe, men med stor tro på egen ferdighet ble det den mest brukte uteplassen på gården, juhu:)
Jeg plasserte den innimellom noen store trær i hagen for at det skal se ut som den alltid har vært her. Utskjæringene hentet jeg fra hovedhuset og førua (kårboligen) slik at det skulle passe inn. Den er ca 3*4 meter. Sirka, slik som alt annet:)
Om dere ser på etiketten lysthus, finner dere alle innlegg om bygget. Var litt morsomt at en leser av Balkebloggen lurte på om å få låne bilder til søknaden om å få Tid for hage til å komme på besøk, spennende å se om (når) de kommer til henne for å lage en slik som denne med dører og peis:)
Siden det er snart vår, måtte jeg ta med en latte og blomsterbuketten og nyte snøsmeltelydene her ute, herlig årstid i vente!
For å male veggene, måtte jeg tape grenene, gaffateip er undervurdert:)
Jeg la takplater på taket, og null lekkasje, nybegynnerflaks! (Vel, jeg har laget tre slike paviljonger tilsammen, en i Asker der jeg bodde før, og en hos/til søstra mi i Molde, de to første var ikke tette;)) Jeg skjærte ut litt dekor på listene rundt taket for å opprettholde sveiterstilen. Og til sommeren skal jeg male den siste veggen...
Kort avstand til resten av tunet, greit når man skal frakte middag og desserter ut på varme sommerdager. Vi har varmelampe i taket og skjøteledning klart til vaffelpressa:)
Så med disse bildene ønsker jeg den en finfin vår, her blir det vaffel-lag hver ettermiddag, så velkommen innom:)
Og som emaljeskiltet sier: VÅREN - kommer straks:) Da blir jeg noen dager borte, konferanse på Lillestrøm venter..Og kanskje venter noen kommentarer når jeg er tilbake? Det hadde ihvertfall vært kjekt, for da trekker jeg ut en av dere (bloggere eller "anonyme") som legger inn kommentar som vil vinne gavekort på kr. 500,- hos hvitevarebutikken på nett som har gratis frakt: whiteaway.no/
Vennlig hilsen som håper du får en fin vår!

33 kommentarer:

  1. sylviaFeb 27, 2012 12:44 PM
    hei vennen.
    men å kjekt et innlegg, helt etter min smak, hihihi .elsker denne paviljong/gapahuk..hihi.
    du har vært kjempeflink, så koselig en stund du hadde der i vårsola,
    nydelig sommer som vinter,
    veldig vakkert hos deg,
    ha en fin natt. klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Kjempe fin uteplass og ha:) Får se om jeg kan få meg noe sånt om noen år på tomta vår:)
    Sine

    SvarSlett
  3. Utrolig fint lysthus, jeg er mektig imponert! Jeg skulle gjerne ønske meg litt av din kreativitet og energi.
    Ha en strålende fin tirsdag:)

    SvarSlett
  4. ei Marianne
    Hva skal man med interiør blader når man kan stikke innom deg :)
    Så hærlig vinterferie, flott gjestetoalett og ikke minst lysthuset. Vet du at jeg "fulgte med" den gangen, er det så lenge siden? Og så er det så koselig "lesing" i tillegg til alle bildene.
    Ja, skryt har ingen vondt av :)
    Ønsker deg god uke.
    Beste hilsen og klem fra Britt u.blogg
    :) :) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så koselig lesning, takk snille deg:) Så morsomt at du har fulgt meg så lenge! Hjemme igjen, godt det også selv om man ikke blir uthvilt av jobbsemninar selv om det er godt å sove uten ansvar en hel natt. Her får vi 1-2 unger opp i senga i løpet av natta, og da blir søvnkvaliteten så som så;) KLem og god helg:)

      Slett
    2. God helg til deg og :)
      Så deilig å få sove godt! Det er jo slik å ha småbarn, har mange ganger tenkt på den "bommulsverden" man går rundt i og at man faktisk får utrettet noe med så lite søvn :)
      Vet du at her i huset har det vert så greit og stille om kveldene, ungdommen har vist hensyn,
      MEN hunden som sover i bur, ja hun vekker meg kvart på syv hver morgen! Kan jo ikke annet enn å le, men fy så irriterende. Nå blir det jo deilig med lysere dager og vår, men først står jo påsken for tur da.
      Koselig å "prate" med deg :)
      Klem fra Britt u.blogg

      Slett
  5. Den er virkelig flott den uteplassen! Så stilig, deilig må det være å sitte der. Kjempefint laget, du er virkelig flink med snekring.

    SvarSlett
  6. Den paviljongen din er jo bare helt nydelig.
    Er kjempeimponert over at du her gjort det selv.
    Ønsker meg en paviljong her. Men først må det graves ut
    Og det får jeg ihvertfall ikke gjort selv.
    Forresten så får jeg nok ikke gjort resten alene heller
    Har nok ikke de rette kunskapene til det.
    Ha en herlig dag i sola :)

    SvarSlett
  7. åååh - så nydelig paviljong! Det er bare å sates på mye sol og varme fremover! Kos deg! :-)

    SvarSlett
  8. Nydelig! Synes jeg ser deg med kjole og hammer:) Husker jeg leste om det i vakre hjem-Haha! Kos deg på konferanse:)

    SvarSlett
  9. Den er så herlig!!! :D Ønsker meg sånn jeg også :) her blir det i alle fall terrasse til våren, det blir deilig :)

    Ikke dårlig å bli "slått" i barnelevering i dag altså ;P

    Kos deg på Lillestrøm :)

    SvarSlett
  10. Heia,
    SÅ FINE BILDER av din flotte pavilliong!! :-)
    Ja du e både dykti og produktiv!!
    Hyggeli m tulipan på bordet, og vaffelpressa i nærheten!
    Nyyyt våren da du! -d ska j og....!
    Klem Marit Sunniva

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og hå, så utrolig kjekt å komme hjem til koselige hilsner fra Nesset:) Kos deg i vår, flott uteplass du har også!!! Varme tanker, klem

      Slett
  11. Ååååhhhh så koselig:)Gleder meg til å komme på besøk:))God tur!Klem Line

    SvarSlett
  12. Lekkert lekkert lekkert altså, kjenner misunnelsen vokse :) Kan tenke meg det er koselig å sitte her på varme sommerdager :)

    Ønsker deg en fortsatt fin dag
    klem klem

    SvarSlett
  13. Du er hjertelig velkommen til meg og snekkere lysthus:-)
    Jeg har studert lysthuset ditt både i interiørblader og på bloggen din. Har vist det frem til mannen også..med et lite hint:-)

    Klem Synnøve

    SvarSlett
  14. Flinka!!! Det må være herlig å sitte der og nyyyte VÅREN! :)

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  15. En flott paviljong du har snekret! Jeg beundrer det - og deg!
    Og beundring får du fra mange.
    Du bor på en imponerende flott gård og det er såå pent hos dere!
    Hilsen Mette

    SvarSlett
  16. Denne pavlijongen er bare nydelig! Er virkelig imponert!
    Klem Karina

    SvarSlett
  17. Du er utruleg flink og til stor inspirasjon!! Mange flotte tips og idear å hente hos deg! Ha ein flott dag!

    SvarSlett
  18. Har beundret paviljongen din mer enn en gang her inne hos deg.
    Har prøvd meg på litt DIY-småting jeg også, men tror aldri jeg hadde vågd meg på et slikt prosjekt.
    Virkelig Girl-power..... YESSSS !!

    SvarSlett
  19. Hei på deg.
    Paviljongen din er bare vakker!!!
    Gleder meg veldig til våren kommer, både her og i paviljongen din ;)
    Ønsker deg en riktig fin fin onsdags kveld.
    Klem, Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Gratulerer, den 19.kommentaren ble vinneren, og der var du!:) Send meg navn, adresse og mailadresse, så får du tilsendt gavekortet fra nettbutikken:) Klem

      Slett
  20. vinterferie-vivi1. mars 2012 kl. 13:07

    Har gode minner fra paviliongen i alt fra svart skinndress til sommerkjole... Den er kjempesøt og har plass til flere enn man skull tro. Og sist men ikke minst - enda finere er den når vi veit hvem som har lagd den. Her i huset er det bare far som lager slikt!
    Vår, vår!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Søta:) Hehe, ja her har vi tatt imot alle antrekk:) Gleder meg til nytt treff:) Klem

      Slett
  21. hei fru Balke:) Er jo innom din koselige blogg stadig vekk, følger med vet du. Og den paviliongen er jo bare helt super. Line og Jeg får nok ta en kaffe der til våren:)) Deilig med litt vår i luften nå, håper det holder lenge, men god helg på Løten. vi må dessverre være hjemme i helgen, håndball kamp og andre aktiviteter. Kos deg i solen med familien.
    klem fra fru Båt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt med hilsen fra deg, fru Båt:) Kom dessverre på at motoren ikke er tatt inn på frostfritt sted, ånei....Men kanskej har det gått bra, for det er litt varmt der;) Ha en finfin HBallhelg:) Klem fra fru Balke:)

      Slett
  22. For et fantastisk idyllisk og flott lysthus! Så herlig med alt det hvite. Sukk, sukk og dobbelt sukk ;-) Der må det være fint å sitte både vinter, vår, sommer og høst. Kjempefint!

    Ha en finfin dag og en riktig god helg!

    SvarSlett
  23. Leste akkurat om gården deres i Vakre Hjem og Interiør - måtte bare inn her og sjekke også:) Ser helt fantastisk ut med så mye hvitt og så god plass! Sukk... Ren idyll! Takk for inspirasjon - her kommer jeg til å titte innom flere ganger:)

    Hilsen Bettina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og tusen takk for kjempehyggelig kommentar, så moro at du liker bloggen:) Nå må jeg bare finne laderen så jeg får lagt ut bilder, bruker ikke å være så sjeldent innom med innlegg som denne siste uka:) Ha en finfin dag! Mvh Marianne

      Slett
  24. Jeg er I M P O N E R T ! ! ! !
    Så utrolig nydelig og så FLINK du er. All ære til deg, den er helt fantastisk.

    Ønsker deg en flott ny uke. Våren er etterlengtet her også, og aner snev av den. Jepp, den kommer snart :)

    Klem, Lise

    SvarSlett
  25. FLOTT SAK DU HAR LAGET. FLINK DU.
    KUNNE GODT HATT NOE LIGNENDE SELV.
    HVORDAN STÅR DEN, PÅ EN SLAGS GRUNNMUR ELLER RETT PÅ BAKKEN/PÅ BJELKER???
    TAKKER FOR SVAR, GJERNE PÅ MIN BLOGG... DA JEG KAN GLEMME GÅ TILBAKE TIL DEG FOR Å SE ETTER SVAR....
    HA EN FLOTT DAG,

    KLEM TOVE

    SvarSlett
  26. Søknaden er sendt, men frykter jeg må finne hammer`n selv jeg å. "Tid for hjem" tar stort sett på seg prosjekter i Bergen :( Og jeg skulle gjerne hatt "gapahuken" her på indre Øslandet som hagen min også er:/ Men du har jo lagt ut så masse bilder og tips om hvordan jeg kan gjøre det, så da er det bare å finne motivasjon:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.