fredag 3. februar 2012

Ny lysestake i glass, speil og stål.

Å for en herlig fredag, -25 grader, sprakende lyd fra peisen og lukten av pizza fra stekeovnen...
Var innom Papagena og kjøpte denne lysestaken og nye tulipaner idag, lykke:)
 Syns de passet til lysekrona og de to te-lyseholderne som fra før var i kroken i dagligstua.  Må være første gang jeg kun kjøper en stake, men et lite bord trenger ikke for mye ting og tang.

Så med litt godis i skåla og snart nylaget kaffe i koppene, skal vi ha en rolig helg med peiskos og oppussingsryddestart av kontoret.  (Gleder meg sånn til å få malt tak og vegger, legge gulv over belegget og skifte lamper der inne.  Og så videre...;))
Men nå litt forrett: smoothie som vi elsker her i huset. 
 Fant denne blandingen på Coop, og genialt pakket med 4 små poser inni den store.  Jeg blander frostne bær med litt eplejuice i Kenwood Smoothie-maskina, og etter 30 sekunder serveres den...Bon apetitt:)
Med vennlig hilsen
som ønsker dere en finfin helg med gode øyeblikk!
Og ja, vi nikoste oss med boller både igår og idag, takk for alle koselige kommentarer:)

10 kommentarer:

  1. kjempe fin stake ;) og lysekrone... :)

    SvarSlett
  2. Koselig innlegg! Her er det også kaldt ute og er SÅ glad for å kan fyre, særlig med små barn i hus. Kriterier for nytt hus: Fyringsmuligheter og badekar, det kan jeg ikke være uten. :)

    Nydelig lysestake og koselig med ferske blomster.

    Ha en flott helg.

    klem, Lise

    SvarSlett
  3. Å for ei flott lysekrone,kor har du fått tak i den?

    SvarSlett
    Svar
    1. TAkk:) Jeg kjøpte den på Kremmertorget for noen år siden:)

      Slett
  4. Åh du herlige fredagskveld!Her er det beina på bordet,smågodt og tvn etter lekelandbursdag!
    Like kaldt borti Vang som i Løten ;)
    Og si meg..hvor er denne flotte butikken som har så fine lysestaker!? ;)
    Klem fra Vang

    SvarSlett
    Svar
    1. Og vi har vært på lekeverden idag..sammen med hele Hedmark føltes det ut som:) Fint alternativ når man har små barn og gradstokken viser 17 minus:) Papagena eller Papaver heter butikken. Det er den i gågata på Hamar rett voerfor Alle tiders:) Klem

      Slett
  5. Så koselig lysestake du fant! Og lysekronen ga slikt et fint lys! Tulipaner på denne tiden er så fint å pynte med!! Det hørtes fryktelig kaldt med -25 grader!!! Vi er ikke vant med så kalde grader her på sør-vestlandet. Nå ligger imidlertid snøklokkene, (som jeg skrøt slikt av) under 40 cm med snø!! Den blir nok ikke liggende lenge. Men vi fryser med - 6 grader her.
    Så kjekt at jeg har inspirert til fest:-) Gleder meg til å se bilder når den tid kommer. Det er en fin tid!

    Ønsker deg og dine en koselig lørdagskveld!

    Klem:-)

    SvarSlett
  6. God helg kjære gledespreder :)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Der var du hurra, nå ble jeg litt bekymret, Britt:) God helg til deg også:)) Klem

      Slett
  7. Mye fint! :)

    Smoothie blir aldri feil :)

    Skjønner at du gleder deg til å komme i gang med oppussing :) Jeg klør i fingra etter å bli ferdig, men det tar sin tid.. :P Og etter gangen, så er det jo soverommet.. :P

    Har kjøpt meg nye lamper :) Lagt inn noen bilder nå, men de ser jo bare såå mye finere ut i virkeligheten :)

    Ha en finfin søndag :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.